Prowadzenie strony internetowej miało zwiększyć zyski Twojej firmy, ale ciągle nie widzisz efektów? Dziś liczy się nie tylko ciekawy projekt i korzystna cena. Jeśli chcesz dotrzeć do potencjalnych klientów, warto obrać właściwą strategię. Zastanawiasz się, jak zwiększyć ruch w sklepie internetowym? Przedstawiamy skuteczne metody działania, które pomogą Ci wykorzystać potencjał swojej strony.
Dlaczego tak mało osób odwiedza moją stronę?
Jeżeli zdecydujemy się na uruchomienie strony internetowej, dobrze jest wdrożyć Google Analytics lub inne narzędzie śledzące ruch na stronie. W ten sposób dowiemy się, jak często ktoś odwiedza naszą stronę.
Przedstawiamy kanały, z których można pozyskiwać ruch:
- Google – w przypadku większości stron będzie głównym kanałem odwiedzin. Można stąd pozyskiwać odwiedziny z bezpłatnych wyników wyszukiwania (10 wyników pojawiających się jako pierwsze) oraz płatnych – mowa o reklamach znajdujących się na dole i u góry strony wraz z wynikami wyszukiwania.
- Portale z reklamami – to efektywna metoda umożliwiające dotarcie do odbiorców dzięki reklamom testowym, graficznym oraz video.
- Social media – we wpisach na portalach społecznościowych możemy zawrzeć linki przekierowujące na naszą stronę internetową.
- Mailing – korzystając z bazy maili aktualnych oraz potencjalnych klientów, warto zachęcać ich do wejścia na naszą stronę w newsletterach oraz mailingach.
Trzeba wziąć pod uwagę, że jest wiele konkurencyjnych stron, które w ten sposób budują ruch. Co to oznacza? Bez marketingu internetowego i reklamy trudno nam będzie wypromować stronę i zwiększyć sprzedaż produktów lub usług. Jakie działania warto podjąć, by ruch na stronie był większy? Prezentujemy najskuteczniejsze metody.
Pozycjonowanie – długoterminowa strategia zwiększenia ruchu na stronie internetowej.
Pozycjonowanie stron to jedna z najefektywniejszych taktyk, pozwalająca zwiększyć ruch w sklepach online. Najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z profesjonalnej agencji SEO, oferującej kompleksowe usługi w tym zakresie. Jak wygląda proces pozycjonowania? To połączenie działań optymalizacyjnych na stronie oraz poza nią i optymalizacja techniczna. Dzięki temu strona pojawia się w wyszukiwarce Google na wysokich pozycjach, a to umożliwia zwiększenie ruchu na stronie. Jeśli zależy Ci na tym, by dotrzeć do klientów z okolicy, warto zdecydować się na pozycjonowanie lokalne.
W jaki sposób szybko poprawić pozycjonowanie strony? Pamiętajmy, że pozycjonowanie to proces długoterminowy i czasem trzeba poczekać nawet rok, by móc zobaczyć pierwsze efekty. Działania związane z pozycjonowaniem należy realizować systematycznie, bo tylko tak utrzymamy wypracowane efekty. Co w sytuacji, jeśli nie jesteśmy w stanie skorzystać z usług doświadczonej agencji marketingowej? Wówczas warto zadbać o następujące obszary:
- pisanie wysokiej jakości tekstów zawierających frazy – wykorzystaj bezpłatne narzędzia do wyszukiwania fraz i napisz teksty ofertowe oraz poradnikowe. Jednym z najskuteczniejszych narzędzi do szukania fraz jest Surfer;
- tworzenie zoptymalizowanych i zwracających uwagę title i description;
- wprowadzenie kodu Schema, np. FAQ – to sprawi, że link do Twojej strony w Google przykuje uwagę dodatkowymi elementami.
Content marketing
Treści są niezwykle ważne, jeśli chcemy zwiększyć ruch na stronie i zbudować zaufanie odbiorców. To nie tylko tworzenie bloga firmowego, ale także działania, dzięki którym treść dotrze do właściwej grupy odbiorców. Istotna jest współpraca z mediami, reklama, działania w mediach społecznościowych oraz inne sposoby promowania contentu.
Kampania Google Ads w wyszukiwarce
System reklamowy Google Ads oferuje różnorodne możliwości dotarcia do potencjalnego klienta poprzez kliknięcie w reklamę. Szczególna uwaga należy się kampaniom w sieci wyszukiwania – mowa o Google oraz partnerskich wyszukiwarkach. O co należy zadbać, by kampania była skuteczna? Ważna jest właściwa konfiguracja, atrakcyjne treści reklam, odpowiedni dobór docelowej strony oraz budżet. Połączenie tych elementów pomoże Ci zwiększyć liczbę odwiedzin na stronie.
Kampania Google Ads w sieci reklamowej
Inną metodą na reklamę w Google Ads jest reklama w sieci reklamowej – zalicza się do niej najbardziej znane portale, blogi, serwisy. Jedna konfiguracja kampanii sprawi, że Twoja strona pojawi się w setkach miejsc. Możesz zdecydować się na reklamy tekstowe albo graficzne i multimedialne. Należy jednak pamiętać o rozsądnym gospodarowaniu budżetem. Istotne jest, by zyskać kliknięcia osób, które mogą stać się naszymi klientami.
Kampania Facebook Ads
Reklamy na Facebooku mają niższą cenę od Google Ads, dlatego też chętnie korzystają z nich początkujący. Mogą działać na niewielkich budżetach, co sprawia, że mają mniej do stracenia.
Media społecznościowe
Pisanie wartościowego contentu zawierającego linki do strony może okazać się bardzo skuteczne. Nie muszą być to teksty dotyczące oferty bezpośrednio, ale na przykład treści edukacyjne, poradnikowe lub inne, które zainteresują odbiorcę. Pamiętajmy, by dostosować je do wybranego medium. Na Linkedin znaczenie mają treści o tematyce biznesowej, na Pintereście najskuteczniejszy jest przekaz graficzny.
Inną kwestią jest tworzenie społeczności. Chodzi o pisanie treści oraz przekazywanie wartości pozwalających na kreowanie swojej przestrzeni z lojalną grupą odbiorców, którzy nam zaufają. Zareklamowanie swoich produktów lub usług w takiej grupie zwiększa nasze szanse na zdobycie klientów.
Video marketing
Video marketing obejmuje głównie aktywności na YouTube. Tutaj liczy się dobra jakość, ciekawe wykonanie i treść przekazana w przystępny sposób. W Polsce wiele tematów nie było jeszcze poruszanych na YouTube – jest to wciąż dość niszowy sposób pozyskiwania odwiedzin na stronie.
Marketing dzięki edukacji
Przekazywanie specjalistycznej wiedzy to także skuteczny sposób na zwiększenie ruchu na stronie. Mogą być to artykuły blogowe, jednak webinary oraz szkolenia online są o wiele bardziej skuteczne. Pomagają zbudować relację i zaufanie, co zwiększa szansę na to, że użytkownik odwiedzi nasz sklep i zdecyduje się na zakup produktów lub usług.
Współpraca z blogami i portalami w obszarze treści oraz zwiększenia odwiedzin na stronie
Warto spróbować także dotrzeć do osób czytających blogi i portale o podobnej tematyce. Tworzymy artykuł, a zaprzyjaźniony bloger publikuje go na swojej stronie z linkiem do nas. Z kolei my publikujemy jego artykuł na swoim blogu. To działania, które przynoszą korzyści obu stronom. Wspiera się je poprzez promocję na portalach społecznościowych.
Angażowanie ekspertów zewnętrznych
Można również zapraszać na swojego bloga gości. Zapraszając do artykułu eksperta zewnętrznego, prosimy go, by udostępnił tekst u siebie. Gość nie musi się zgodzić, ale jego udział to interesujący punkt odniesienia, który możemy wykorzystać podczas promowania w social mediach stworzonych przez nas treści.
Influencer marketing
Na czym polegają tego typu działania? Zadaniem influencera jest stworzenie wartościowych treści i powiązanie ich z marką, z którą współpracuje. Coraz rzadziej reklamuje się produkt lub usługę w sposób bezpośredni – nie jest to dobrze widziane przez odbiorców. Ważne, by podczas działań pozyskać link do swojej strony, co pomoże zwiększyć ruch na stronie.
E-mail marketing
To nieco zapomniany sposób na pozyskiwanie ruchu na stronie, jednak obecnie znów wraca do łask. Przez chwilę e-mail marketing został zdominowany przez Facebooka. Jednak polityka Facebooka wobec firm utrudnia docieranie do odbiorców. Kolejną kwestią jest to, że newsfeedy użytkujących Facebooka są przepełnione różnego typu treściami, dlatego też dotarcie do nich w ten sposób jest o wiele trudniejsze. Maile są proste w zarządzaniu – to odbiorca decyduje, które z nich przeczyta. Sprecyzowana baza użytkowników to duża korzyść dla reklamodawcy. Zaletą jest również możliwość personalizacji w przypadku mailingu – częstotliwości oraz tematyki. Wszystko to wpływa na skuteczność marketingu internetowego.
Uczestnictwo w eventach branżowych
Działania offline również wpływają na zwiększenie liczby odwiedzin na stronie. Szkolenie, wystąpienie publiczne, wizyta w tradycyjnych mediach mogą przyczynić się do tego, że odbiorcy będą chcieli zapoznać się z naszą stroną internetową. Uczestnictwo w wydarzeniu można wykorzystać do pozyskania linku do strony ze strony wydarzenia.
Podsumowanie
Jeśli chcemy zbudować ruch na stronie, powinniśmy stworzyć odpowiednią strategię działania. Przedstawiliśmy skuteczne sposoby promowania strony – od pozycjonowania, przez tworzenie wartościowego contentu, po realizację postów na Facebooku. Warto łączyć różne działania marketingowe i korzystać z nich systematycznie.
Inni przeczytali także:
Jak zwiększyć konwersję na stronie internetowej?
Jak pozyskać klientów w Google? O pozycjonowaniu i optymalizacji konwersji
Jak poprawić widoczność strony? 6 skutecznych sposobów