W pozycjonowaniu lokalnym szczególny nacisk kładziemy na eksponowanie danych teleadresowych Twojej firmy. Dbamy o ich spójność w obrębie Twojej witryny, ale również w katalogach i na profilach firmowych na zewnętrznych portalach. Wszystkie działania realizuje zespół doświadczonych specjalistów: pozycjonerów, copywriterów i linkbuilderów.
Strategia
Prowadzimy analizę Twojego biznesu, branży i konkurencji, aby wybrać najskuteczniejszą strategię i określić najważniejsze frazy do kampanii SEO.
Optymalizacja
Realizujemy optymalizację techniczną, budujemy skuteczne treści i wdrażamy strategię linkowania.
Raportowanie
Regularnie otrzymasz od nas raport widoczności strony, z wyszczególnieniem fraz, na które już wyświetlasz się w Google.
Ostatnio na blogu
Jak stworzyć skuteczną strategię słów kluczowych w 11 krokach
Jak sprawdzić słowa kluczowe konkurencji
Jak samemu pozycjonować stronę internetową?
Jak być widocznym w Google? Poznaj sprawdzone taktyki.
Dlaczego optymalizacja SEO jest ważna i jak może wzmocnić Twoją małą firmę?
Poznaj skuteczne metody reklamowania medycyny estetycznej i przyciągnij nowych klientów
Pozycjonowanie lokalne – co to jest?
Prowadzisz niewielką firmę, ale chcesz zainwestować w promocję w internecie? A może dopiero zaczynasz działalność, ale od początku zależy Ci na inwestycji w pozycjonowanie? Wybierz pozycjonowanie lokalne z agencją SEO Lojalni. Jest to usługa dopasowana do potrzeb firm o niewielkim budżecie, które chcą dotrzeć do klientów z okolicy. Lokalne SEO obejmuje szereg działań, których głównym celem jest uzyskanie wysokich pozycji na kluczowe frazy o zasięgu lokalnym w:
- organicznych, tekstowych wynikach wyszukiwania,
- organicznych wynikach w mapach Google.
Czym są frazy o zasięgu lokalnym? To frazy, które zawierają element lokalizacji, np. nazwę miasta, powiatu, gminy czy województwa. Przykłady frazy do pozycjonowania lokalnego to:
- fotowoltaika mazowieckie,
- szkoła języka angielskiego Poznań,
- restauracja Jelenia Góra,
- psycholog Kórnik.
Istotą pozycjonowania lokalnego jest zbudowanie widoczności oraz ruchu na lokalnym rynku. Dzięki współpracy z agencją SEO dotrzesz do użytkowników, którzy:
- są zainteresowani Twoimi usługami – aktywnie szukają ich w wyszukiwarce Google,
- są w stanie skorzystać z Twoich usług, ponieważ mieszkają lub znajdują się w najbliższej okolicy.
Pozycjonowanie lokalne umożliwia nie tylko zbudowanie widoczności na frazy o zasięgu regionalnym, ale także:
- pozyskanie wartościowego ruchu z rynku lokalnego,
- zbudowanie rozpoznawalności oraz wizerunku Twojej firmy wśród lokalnych odbiorców,
- pozyskanie konwersji (sprzedaży).
Jako agencja SEO pracujemy nie tylko nad widocznością w organicznych wynikach Google. Naszym celem jest realny zysk i zadowolenie klienta, dlatego w procesie pozycjonowania lokalnego dbamy także o:
- budowę strony w taki sposób, by zapewniała pozytywne wrażenia użytkownika w trakcie interakcji,
- ułatwienie użytkownikowi konwersji.
Lokalne wyniki wyszukiwania, czyli jakie?
Na lokalne wyniki wyszukiwania składają się dwa elementy. Są to:
- Local pack, czyli 3 wyróżnione wyniki prezentujące wybrane informacje z wizytówki Google Moja Firma,
- tekstowe, organiczne wyniki wyszukiwania na frazę o zasięgu lokalnym.
Local pack to część wyników wyszukiwania w mapach Google. Po przejściu do zakładki “więcej wyników’ użytkownik może znaleźć inne firmy, które oferują podobne lub takie same usługi i znajdują się w pobliżu. Na mapach będzie mógł sprawdzić lokalizację firmy.
Organiczne wyniki wyszukiwania na frazy lokalne to tekstowe wyniki wyszukiwania, które prezentują listę firm oferujących szukane usługi na danym obszarze. By osiągnąć wysokie pozycje na lokalne wyniki SEO, należy zainwestować w pozycjonowanie lokalne. Przebiega ono w zbliżony sposób, co tradycyjne pozycjonowanie. Różni się przede wszystkim tym, że jest skupione na frazach o lokalnym zasięgu.
Pozycjonowanie lokalne w mapach Google – wizytówka Google Moja Firma
Kompleksowo dbamy o pozycję naszych klientów w lokalnych wynikach wyszukiwania, dlatego oprócz usług SEO oferujemy także stworzenie wizytówki Google Moja Firma i jej optymalizację. Jeśli Twoja wizytówka będzie odpowiednio zoptymalizowana, może wyświetlać się w tzw. Local pack. Widoczność w trzech najlepszych wynikach z map Google zależy od:
- lokalizacji użytkownika – w Local pack pojawiają się wizytówki firm, które znajdują się najbliżej użytkownika,
- popularności danej firmy zarówno offline, jak i online,
- trafności – Google wyświetli w Local pack te wizytówki GMF, które są uzupełnione o informacje, które odpowiadają zapytaniom użytkowników.
Naszym klientom oferujemy pozycjonowanie w mapach Google, które obejmuje stworzenie wizytówki GMF i jej optymalizację (dodanie ważnych informacji – adresu, numeru telefonu, nazwy i dbanie o ich spójność na stronie oraz w internecie w ogóle, dodanie zdjęć). Tworzymy także opis firmy, uwzględniający zakres jej działania oraz kluczowe frazy. Podpowiadamy, w jaki sposób pracować nad wizytówką GMF – w jaki sposób uzupełniać dodatkowe sekcje (np. posty, pytania i odpowiedzi). Jakie informacje muszą znaleźć się w wizytówce? Są to:
- nazwa, adres i numer telefonu firmy (są to tzw. NAP – name, address, phone),
- godziny otwarcia (codzienne, a także godziny otwarcia w trakcie świąt i długich weekendów – możesz dodać informację o zamknięciu firmy przed zbliżającym się świętem i w ten sposób poinformować użytkowników, że w tym dniu nie pracujesz lub godziny otwarcia są inne),
- branża, w której działasz (kategoria),
- obszar geograficzny, na którym działasz,
- link do strony internetowej,
- linki do kluczowych usług.
Pamiętaj, że po założeniu wizytówki GMF nastąpi weryfikacja Twojego adresu. Otrzymasz pocztą specjalny kod, który musisz wpisać w panelu GMF. W ten sposób staniesz się pełnoprawnym właścicielem wizytówki, będziesz mógł korzystać z pełni jej możliwości i w 100% zarządzać profilem.
Opinie, a pozycjonowanie w mapach Google
W pozycjonowaniu lokalnym niebagatelna znaczenie ogrywają opinie użytkowników o usługach, które świadczysz. Mogą one zachęcić niezdecydowanych użytkowników do skorzystania z Twoich usług i wyboru właśnie Twojej firmy z lokalnego rynku. Co więcej, według ekspertów, opinie mogą być jednym z czynników rankingowych w lokalnym SEO w mapach Google. Google może brać pod uwagę:
- liczbę opinii oraz ich treść,
- średnią ocenę w wizytówce GMF,
- obecność fraz w treściach opinii,
- Twoje zaangażowanie – czy odpowiadasz na opinie i pozostajesz w kontakcie z klientami, czy też nie.
Chcemy, by nasi klienci osiągali wysokie pozycje, ale ponadto budowali zaufanie klientów. Dlatego zachęcamy do pozyskiwania opinii nie tylko w profilu Google Moja Firma, ale także na firmowych profilach w mediach społecznościowych (na Facebooku) czy w serwisach branżowych (np. TripAdvisor dla obiektów turystycznych czy booking.com dla obiektów noclegowych). Ponadto optymalizujemy wizytówkę Google Moja Firma pod kątem urządzeń mobilnych, by stronę mogli znaleźć także użytkownicy smartfonów.
SEO lokalne w tekstowych wynikach wyszukiwania
Elementem strategii pozycjonowanie są także działania skupione na uzyskaniu wysokich pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania na frazy lokalne. Prace zespołu projektowego są takie same, jak w przypadku pozycjonowania na frazy ogólnopolskie. Obejmują one m.in.:
- audyt SEO,
- przygotowanie strategii pozycjonowania i listy fraz kluczowych o lokalnym zasięgu,
- optymalizację techniczną strony (weryfikację, czy strona jest zaindeksowana w Google, czy adresy URL i nazwy stron ofertowych są zoptymalizowane pod SEO, czy podstrony zawierają unikalne oraz zoptymalizowane tytuły i opisy),
- tworzenie wartościowych treści uwzględniających frazy lokalne oraz informacje istotne dla użytkowników,
- budowę profilu linkowego – w pozycjonowaniu lokalnym istotne jest pozyskiwanie linków,
- cykliczną weryfikację i optymalizację wyników.
Audyt SEO w pozycjonowaniu lokalnym strony www
Zanim rozpoczniemy pozycjonowanie lokalnej strony w wynikach Google, przeprowadzamy jej audyt SEO. Polega on na weryfikacji aktualnego stanu Twojej witryny pod kątem SEO w lokalnych wynikach wyszukiwania. Specjalista sprawdza:
- na jakie frazy twoja strona jest widoczna w organicznych wynikach wyszukiwania,
- na jakie frazy warto budować widoczność (ponieważ są one popularne, pozycjonuje się na nie konkurencja ip.),
- jaki ruch generuje Twoja strona i ilu użytkowników odwiedza ją w ciągu miesiąca,
- jaką sprzedaż generuje strona,
- czy strona była wcześniej pozycjonowana,
- czy strona jest zoptymalizowana pod kątem technicznym,
- jaki jest profil linkowy witryny,
- czy na stronie znajdują się treści, a jeśli tak, to czy są zoptymalizowane pod frazy lokalne.
Na podstawie audytu SEO jesteśmy w stanie ocenić, ile pracy musimy wykonać i ile czasu jest potrzebne, by SEO przyniosło pierwsze, wymierne efekty.
Słowa kluczowe w lokalnym SEO
Kolejnym etapem pozycjonowania strony na lokalnym rynku jest stworzenie listy fraz kluczowych. Na podstawie własnego doświadczenia, analizy konkurencyjnych stron oraz narzędzi specjalista ds. pozycjonowania przygotowuje listę fraz lokalnych, na które będziemy budować widoczność oraz ruch. Są to frazy zawierające element lokalizacji, np. miasto czy województwo. Przygotowaną listę fraz wysyłamy do klienta do akceptacji. W razie potrzeby możesz ją omówić z opiekunem.
Optymalizacja techniczna w pozycjonowaniu na frazy lokalne
Istotnym elementem pozycjonowania w Google na frazy lokalne jest optymalizacja techniczna stron. Obejmuje ona m.in.:
- optymalizację adresów URL,
- optymalizację title oraz description,
- optymalizację nagłówków H1 dla podstron ofertowych.
Zarówno w adresie URL, nagłówku H1, jak i title oraz description warto umieścić lokalizację. W procesie optymalizacji specjalista SEO prawdopodobnie zasugeruje, by stworzyć odrębne strony ofertowe dla każdej lokalizacji i usługi (jeśli oferujesz usługi na rynkach lokalnych w różnych miastach, nawet jeśli nie są one od siebie bardzo oddalone). Dzięki temu użytkownik, który szuka usługi w konkretnej lokalizacji, od razu trafi na interesującą go stronę docelową.
Content marketing dla lokalnego SEO
Lokalne pozycjonowanie stron, podobnie jak tradycyjnie, opiera się w dużym stopniu na treściach. Dlatego współpraca z naszą agencją obejmuje przygotowanie merytorycznego i wartościowego contentu na Twoją stronę, który:
- zawiera frazy o zasięgu lokalnym
- jest przydatny i interesujący dla użytkownika,
- jest odpowiednio zoptymalizowany i atrakcyjny wizualnie (zawiera boldy, wypunktowania, akapity i śródtytuły, a także materiały graficzne).
Specjalista ds. content marketingu przygotowuje merytoryczne treści na stronę główną, jak i na podstrony ofertowe. Pozwoli Ci to uzyskać wyczerpujące opisy swoich usług oraz dotrzeć do klientów z regionalnego rynku dzięki obecności fraz o lokalnym zasięgu.
Budowa profilu linkowego w SEO regionalnym
Nie ma SEO bez profilu linkowego – tak jest również w pozycjonowaniu lokalnym. Budując widoczność i ruch na regionalne frazy, opracowujemy również strategię pozyskiwania linków z lokalnych stron. Są to zazwyczaj:
- lokalne katalogi firm (na bieżąco aktualizowane i podzielone na kategorie tematyczne),
- lokalne portale informacyjne,
- zestawienia o lokalnym charakterze (np. najlespze restaracje na Jeżycach w Poznaniu).
Jak analizujemy wyniki w pozycjonowaniu lokalnym stron?
Zależy nam nie tylko na wysokich pozycjach, ale na skutecznych działaniach i zyskach naszych klientów, dlatego w procesie pozycjonowania specjalista SEO cyklicznie analizuje wyniki i wprowadza niezbędne zmiany. Nasi klienci co miesiąc otrzymują specjalny raport, w którym uwzględniamy:
- pozycje na frazy lokalne w organicznych wynikach Google,
- ruch z wyników organicznych,
- liczbę pozyskanych linków.
Przesyłamy Ci także wykresy z narzędzi SEO, które potwierdzają efektywność naszych działań. Na tej podstawie jesteś w stanie zweryfikować, czy działania zmierzają w dobrym kierunku. Wspólnie z opiekunem klienta możesz omówić raport. Otrzymasz odpowiedź na nurtujące Cię pytania i wątpliwości. Możesz również współpracować z nami, np. poprzez tworzenie treści blogowych.
Lokalne pozycjonowanie stron internetowych – dlaczego warto?
Zastanawiasz się, dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie lokalne? Z nami przekonasz się, że regionalne SEO to skuteczna forma promocji w internecie dla małych firm. Usługa jest skrojona na miarę Twoich potrzeb i dopasowana do Twojego budżetu. Dzięki lokalnemu SEO osiągniesz wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania relatywnie niewielkim kosztem. Co więcej, pozycjonowanie lokalne przynosi efekty znacznie szybciej – już po 3-6 miesiącach współpracy z agencją SEO Lojalni powinieneś zauważyć wzrost widoczności oraz ruchu. Dzięki lokalnemu SEO:
- docierasz do użytkowników, którzy znajdują się w Twojej bezpośredniej okolicy,
- budujesz rozpoznawalność marki i wizerunek eksperta na lokalnym rynku,
- pozyskujesz klientów, którzy są realnie zainteresowani Twoimi usługami, dzięki czemu budujesz wartościowy i trafny ruch,
- pozycjonujesz się na mniej konkurencyjnym rynku i szybciej osiągasz zamierzone efekty.
Dla kogo jest pozycjonowanie lokalne?
Pozycjonowanie lokalne w agencji SEO Lojalni jest skierowane do firm, które chcą zainwestować w marketing internetowy w niskim budżecie. Swoją ofertę kierujemy m.in. do:
- restauracji, kawiarni, cukierni,
- hoteli,
- kin i teatrów,
- parkingów,
- galerii handlowych,
- salonów fryzjerskich i kosmetycznych,
- mechaników samochodowych,
- hydraulików,
- firm montujących fotowoltaikę,
- deweloperów,
- firm budowlanych i wykończeniowych,
- firm z różnych branż działających na wybranych obszarach w Polsce,
- firm, które mają swoje oddział w różnych miastach i częściach Polski.
Od czego zależą wyniki pozycjonowania lokalnego Twojej firmy – czynniki rankingowe w lokalnym SEO
Co wpływa na lokalne SEO? Są to zarówno elementy wspólne z pozycjonowaniem tradycyjnym, jak i czynniki właściwe tylko dla działań na lokalnym rynku. Wśród czynników rankingowych w regionalnym SEO wyróżniamy:
- wizytówkę Google Moja Firma i jej optymalizację:
- dane teleadresowe,
- kategorię w wizytówce GMF,
- liczbę i treść opinii w GMF,
- średnią ocen w Google Moja Firma,
- aktywność w wizytówce GMF (odpowiedzi na opinie),
- odsetek negatywnych opinii w GMF pozostawionych bez odpowiedzi,
- fizyczną odległość od użytkownika,
- spójne dane teleadresowe we wszystkich witrynach (Twoja witryna, LinkedIn, media społecznościowe, katalogi firm),
- dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych,
- CTR (współczynnik kliknięć w link) w Google,
- treści, zawierające lokalne słowa kluczowe,
- optymalizację on-page SEO uwzględniająca frazy lokalne,
- profil linkowy witryny (zawierający linki z lokalnych stron, treści linków uwzględniające lokalizację).
Pozycjonowanie lokalne – Twoja inwestycja w rozwój
Pozycjonowanie lokalne to opłacalna inwestycja dla Twojej firmy, która wchodzi na rynek i działa na ograniczonym obszarze. Opracowaliśmy budżety, które pozwolą Ci zainwestować w efektywny marketing internetowy oraz jednocześnie w rozwój własnej działalności. Ty skupisz się na biznesie, w którym czujesz się najlepiej, a nasi specjaliści wypromują Twoją stronę www w Google. Lokalne pozycjonowanie jest znacznie bardziej opłacalne od innych form reklamy internetowej, ponieważ:
- daje relatywnie szybkie efekty – po 3-6 miesiącach możesz spodziewać się dobrej widoczności w Google oraz wzrostu ruchu; w tradycyjnym pozycjonowaniu na wyniki trzeba poczekać nawet rok;
- jest znacznie tańsze ze względu na mniejszą konkurencję,
- w SEO lokalnym o pozycje rywalizujesz ze znacznie mniejszą konkurencją,
- możesz dokładnie zaplanować koszty przedsięwzięcia w dłuższej perspektywie (tego nie gwarantują inne formy marketingu online, jak np. reklama Google Ads),
- im dłużej inwestujesz w pozycjonowanie, tym więcej klientów jesteś w stanie pozyskać, co oznacza, że koszt pozyskania jednego klienta systematycznie spada,
- gdy pozycjonowanie przyniesie pierwszy zwrot z inwestycji, możesz zainwestować w rozszerzenie strategii SEO, np. o nowe słowa kluczowe.
Potraktuj pozycjonowanie jako inwestycję, która się zwróci i pozwoli Ci rozwinąć skrzydła w Twojej branży.
Agencja SEO Lojalni – korzyści ze współpracy
Szukasz sprawdzonej agencji SEO z dużym doświadczeniem? Zespół agencji Lojalni z pewnością spełni Twoje oczekiwania. Dlaczego warto podjąć współpracę właśnie z nami?
- Mamy ponad 20-letnie doświadczenie na rynku SEO, co pozwala nam skutecznie realizować pozycjonowanie lokalne zgodnie z wytycznymi Google.
- Dbamy o Twój zysk – w cenie pozycjonowania otrzymujesz także wskazówki dotyczące optymalizacji konwersji, co pozwoli Ci pozyskiwać więcej klientów.
- Działamy rzetelnie i przejrzyście – współpraca przebiega na jasno określonych warunkach – na początku określamy listę pozycjonowanych fraz oraz zasady współpracy.
- Dopasowujemy budżet do Twoich potrzeb, celów i oczekiwań.
- Jesteśmy w stałym kontakcie – budujmy relacje z naszymi klientami, sami inicjujemy kontakt, by wiedzieli, że stale czuwamy nad ich projektem. Odpowiadamy na pytania i wątpliwości, omawiamy raporty w trakcie rozmów telefonicznych lub videorozmów online.
- W określonym budżecie realizujemy szereg różnych działań z zakresu pozycjonowania – nie dbamy wyłącznie o pozycje, ale także o ruch i konwersje.
- Zapewniamy możliwość wypowiedzenia umowy z miesięcznym wyprzedzeniem – dbamy o naszych klientów i chcemy, by współpracowali z nami, dlatego, że chcą, a nie dlatego, że muszą.
- Współpracujemy z firmami z wielu różnych branż, co pozwala nam dopasować strategię do Twojego biznesu. Prowadzimy marketing internetowy zarówno dla firm montujących fotowoltaikę, jak i dla kancelarii prawnych czy gabinetów psychologicznych.
- Mamy doświadczenie z wieloma różnymi systemami CMS – zoptymalizujemy Twoją stronę niezależnie od tego, na jakim systemie została zbudowana.
Współpraca z naszą agencją sprawi, że pozycjonowanie lokalne oddasz w ręce profesjonalistów. Działamy zgodnie z wytycznymi Google, stosujemy sprawdzone praktyki i stale się rozwijamy – poszerzamy swoją wiedzę, śledzimy branżowe blogi i aktualizacje oraz zmiany i trendy w SEO i wyszukiwarce Google. Bierzemy udział w branżowych konferencjach o SEO w Polsce i za granicą, tworzymy treści dla branżowych magazynów o marketingu internetowym, występujemy na warsztatach, webinarach i konferencjach. Wejdź wspólnie z nami na wyższy poziom marketingu online!