21/2/2024
Pozycjonowanie lokalne to idealne rozwiązanie dla firm, które chcą dotrzeć do odbiorców z najbliższej okolicy. Efekty takiej strategii? Twoi klienci z łatwością znajdą Cię w Google i w Mapach, a przede wszystkim trafią do Twojej firmy - sklepu, warsztatu, biura czy innego typu biznesu stacjonarnego. Skuteczność lokalnego pozycjonowania mierzymy sprzedażą, ale również rosnącą popularnością Twojej firmy na rynku lokalnym.
Pozycjonowanie lokalne ma na celu zwiększenie widoczności Twojej firmy w bezpłatnych wynikach wyszukiwania Google. Twoja firma wyświetli się lokalnym odbiorcom nawet wtedy, gdy nie użyją oni frazy wskazującej na lokalizację.
Elementem pozycjonowania lokalnego jest optymalizacja wizytówki Google Moja Firma i praca nad zbudowaniem pozycji w Mapach. Dzięki temu wizytówka Twojej firmy wyświetli się także w tzw. local pack, czyli 3 najlepszych wynikach wyszukiwania Google Maps.
Chociaż optymalizujemy Twoją stronę i wykorzystujemy potencjał wyszukiwarki Google, aby promować Twoją firmę, efekty zmierzysz offline. Sukcesem będą klienci, którzy dotrą do Twojego sklepu, siedziby czy miejsca świadczenia usług dzięki wskazówkom z Google.
Pozycjonowanie dla firm lokalnych jest przystępne finansowo nawet dla niewielkich, początkujących firm. To potężne narzędzie budujące sprzedaż niskim kosztem.
Dotarcie do odbiorców z okolicy nie wymaga takich nakładów pracy jak pozycjonowanie ogólnopolskie. Dzięki temu znacznie szybciej zauważysz większy ruch na stronie i dynamiczny wzrost sprzedaży.
Większość Twoich klientów w poszukiwaniu najlepszych firm zagląda do Google. Twoja konkurencja już tam jest? Tym bardziej czas na inwestycję w pozycjonowanie i dotarcie tą drogą do nowych klientów.
Inwestujesz stałą kwotę miesięcznie, ale to nie znaczy, że efekty też staną w miejscu. Dzięki bieżącej optymalizacji Twoja strona będzie przynosiła coraz lepsze efekty. A zyski przewyższą koszty pozycjonowania.
Pozycjonowanie lokalne to kompleksowa usługa, która obejmuje:
W pozycjonowaniu lokalnym szczególny nacisk kładziemy na eksponowanie danych teleadresowych Twojej firmy. Dbamy o ich spójność w obrębie Twojej witryny, ale również w katalogach i na profilach firmowych na zewnętrznych portalach. Wszystkie działania realizuje zespół doświadczonych specjalistów: pozycjonerów, copywriterów i linkbuilderów.
Twoja strona będzie widoczna na coraz większą liczbę fraz w top 10 wyników wyszukiwania.
Twoją stronę będzie odwiedzać coraz więcej użytkowników z najbliższej okolicy zainteresowanych Twoimi usługami.
Dzięki widoczności strony w Google, w Mapach i w formie wizytówki Google Moja Firma promujesz swoją markę wśród coraz większej grupy odbiorców.
Prowadzimy analizę Twojego biznesu, branży i konkurencji, aby wybrać najskuteczniejszą strategię i określić najważniejsze frazy do kampanii SEO.
Realizujemy optymalizację techniczną, budujemy skuteczne treści i wdrażamy strategię linkowania.
Regularnie otrzymasz od nas raport widoczności strony, z wyszczególnieniem fraz, na które już wyświetlasz się w Google.
Stworzyliśmy ofertę pozycjonowania lokalnego, która z założenia jest przystępna cenowo nawet dla firm, które dopiero się rozwijają.
Z czego wynika cena pozycjonowania lokalnego w naszej firmie? Działamy według sprawdzonych strategii, wykorzystując ponad 20-letnie doświadczenie i wdrażając tylko niezbędne działania optymalizacyjne.
Na tle innych działań marketingu internetowego, pozycjonowanie wyróżnia się rosnącą efektywnością w budowaniu sprzedaży, przy zachowaniu stałych comiesięcznych kosztów. Zapytaj nas, jak możemy zamienić Twoją stronę internetową w skuteczne narzędzie do pozyskiwania klientów.
Mamy na koncie sukcesy klientów lokalnych o różnym profilu działalności. Wielu z nich dzięki nam rozwinęło swoje firmy. To możesz być też Ty!
Realizujemy pozycjonowanie od ponad 20 lat. Nasz zespół tworzą specjaliści o bogatym doświadczeniu, którzy żyją tematami SEO, a swoją pracę wkładają 100% zaangażowania.
Pozycjonowanie to konkretny zestaw działań i określony proces. Od początku przedstawiamy więc zakres naszych działań, a w trakcie współpracy informujemy o ich przebiegu. Z nami wiesz za co płacisz.
Naszą specjalnością są małe firmy. Pomagamy rozkwitać lokalnym firmom, rodzinnym biznesom i początkującym przedsiębiorcom. To właśnie dla nich stworzyliśmy przystępną ofertę pozycjonowania.
Firma Lojalni pomogła nam wypromować lokalny biznes w bardzo konkurencyjnym środowisku i w istotnym stopniu przyczyniła się do jego rozkwitu. Potrafiła zrozumieć nasze indywidualne potrzeby i jako eksperci w swojej dziedzinie, zaproponować nam drogę rozwoju biznesu online.
W naszej branży szczególnie cenimy sobie komunikatywność i dobry kontakt z klientem, a to obok profesjonalizmu największe atuty firmy Lojalni. Dzięki poprawie pozycji w Google w krótkim czasie zauważyliśmy znaczący wzrost zapytań ze strony klientów.
Nasza branża wymaga kreatywnego myślenia i szybkiego reagowania, w czym Lojalni świetnie się odnaleźli. Przeprowadzili dla nas liczne i skuteczne kampanie w sieci oraz doradzali w kwestiach związanych z efektywnym dotarciem do klienta. Wykazali się dużą elastycznością i szeroką znajomością branży.
Nasza współpraca to dowód na to, że można realizować skuteczne pozycjonowanie w dobrej cenie. Jesteśmy firmą lokalną, więc szukaliśmy agencji, dzięki której nasza strona będzie wypozycjonowana, a klienci dotrą do naszego salonu sprzedaży. Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów i z czystym sumieniem możemy polecić agencję Lojalni.
Dlaczego warto współpracować z zespołem agencji Lojalni? Nazwa mówi sama za siebie. Rozmawiają z klientami z pełnym zaangażowaniem. Miałem cały czas poczucie, że gramy do jednej bramki. Chociaż od lat prężnie działam na lokalnym rynku, dopiero promocja strony z agencją Lojalni pokazała mi, jaki jeszcze mam potencjał rozwoju.
Małe firmy też potrzebują skutecznej promocji w internecie. Z takim nastawieniem rozpocząłem wiele lat temu współpracę z agencją Lojalni i efekty ich działań przerosły moje oczekiwania. Zespół działa rzetelnie i skutecznie, co widzę w postaci rosnącej liczby telefonów od nowych klientów. Jeśli działasz lokalnie i szukasz skutecznej agencji, to Lojalni są dla Ciebie.
Prowadzisz niewielką firmę, ale chcesz zainwestować w promocję w internecie? A może dopiero zaczynasz działalność, ale od początku zależy Ci na inwestycji w pozycjonowanie? Wybierz pozycjonowanie lokalne z agencją SEO Lojalni. Jest to usługa dopasowana do potrzeb firm o niewielkim budżecie, które chcą dotrzeć do klientów z okolicy. Lokalne SEO obejmuje szereg działań, których głównym celem jest uzyskanie wysokich pozycji na kluczowe frazy o zasięgu lokalnym w:
Czym są frazy o zasięgu lokalnym? To frazy, które zawierają element lokalizacji, np. nazwę miasta, powiatu, gminy czy województwa. Przykłady frazy do pozycjonowania lokalnego to:
Istotą pozycjonowania lokalnego jest zbudowanie widoczności oraz ruchu na lokalnym rynku. Dzięki współpracy z agencją SEO dotrzesz do użytkowników, którzy:
Pozycjonowanie lokalne umożliwia nie tylko zbudowanie widoczności na frazy o zasięgu regionalnym, ale także:
Jako agencja SEO pracujemy nie tylko nad widocznością w organicznych wynikach Google. Naszym celem jest realny zysk i zadowolenie klienta, dlatego w procesie pozycjonowania lokalnego dbamy także o:
Na lokalne wyniki wyszukiwania składają się dwa elementy. Są to:
Local pack to część wyników wyszukiwania w mapach Google. Po przejściu do zakładki “więcej wyników’ użytkownik może znaleźć inne firmy, które oferują podobne lub takie same usługi i znajdują się w pobliżu. Na mapach będzie mógł sprawdzić lokalizację firmy.
Organiczne wyniki wyszukiwania na frazy lokalne to tekstowe wyniki wyszukiwania, które prezentują listę firm oferujących szukane usługi na danym obszarze. By osiągnąć wysokie pozycje na lokalne wyniki SEO, należy zainwestować w pozycjonowanie lokalne. Przebiega ono w zbliżony sposób, co tradycyjne pozycjonowanie. Różni się przede wszystkim tym, że jest skupione na frazach o lokalnym zasięgu.
Kompleksowo dbamy o pozycję naszych klientów w lokalnych wynikach wyszukiwania, dlatego oprócz usług SEO oferujemy także stworzenie wizytówki Google Moja Firma i jej optymalizację. Jeśli Twoja wizytówka będzie odpowiednio zoptymalizowana, może wyświetlać się w tzw. Local pack. Widoczność w trzech najlepszych wynikach z map Google zależy od:
Naszym klientom oferujemy pozycjonowanie w mapach Google, które obejmuje stworzenie wizytówki GMF i jej optymalizację (dodanie ważnych informacji - adresu, numeru telefonu, nazwy i dbanie o ich spójność na stronie oraz w internecie w ogóle, dodanie zdjęć). Tworzymy także opis firmy, uwzględniający zakres jej działania oraz kluczowe frazy. Podpowiadamy, w jaki sposób pracować nad wizytówką GMF - w jaki sposób uzupełniać dodatkowe sekcje (np. posty, pytania i odpowiedzi). Jakie informacje muszą znaleźć się w wizytówce? Są to:
Pamiętaj, że po założeniu wizytówki GMF nastąpi weryfikacja Twojego adresu. Otrzymasz pocztą specjalny kod, który musisz wpisać w panelu GMF. W ten sposób staniesz się pełnoprawnym właścicielem wizytówki, będziesz mógł korzystać z pełni jej możliwości i w 100% zarządzać profilem.
W pozycjonowaniu lokalnym niebagatelna znaczenie ogrywają opinie użytkowników o usługach, które świadczysz. Mogą one zachęcić niezdecydowanych użytkowników do skorzystania z Twoich usług i wyboru właśnie Twojej firmy z lokalnego rynku. Co więcej, według ekspertów, opinie mogą być jednym z czynników rankingowych w lokalnym SEO w mapach Google. Google może brać pod uwagę:
Chcemy, by nasi klienci osiągali wysokie pozycje, ale ponadto budowali zaufanie klientów. Dlatego zachęcamy do pozyskiwania opinii nie tylko w profilu Google Moja Firma, ale także na firmowych profilach w mediach społecznościowych (na Facebooku) czy w serwisach branżowych (np. TripAdvisor dla obiektów turystycznych czy booking.com dla obiektów noclegowych). Ponadto optymalizujemy wizytówkę Google Moja Firma pod kątem urządzeń mobilnych, by stronę mogli znaleźć także użytkownicy smartfonów.
Elementem strategii pozycjonowanie są także działania skupione na uzyskaniu wysokich pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania na frazy lokalne. Prace zespołu projektowego są takie same, jak w przypadku pozycjonowania na frazy ogólnopolskie. Obejmują one m.in.:
Zanim rozpoczniemy pozycjonowanie lokalnej strony w wynikach Google, przeprowadzamy jej audyt SEO. Polega on na weryfikacji aktualnego stanu Twojej witryny pod kątem SEO w lokalnych wynikach wyszukiwania. Specjalista sprawdza:
Na podstawie audytu SEO jesteśmy w stanie ocenić, ile pracy musimy wykonać i ile czasu jest potrzebne, by SEO przyniosło pierwsze, wymierne efekty.
Kolejnym etapem pozycjonowania strony na lokalnym rynku jest stworzenie listy fraz kluczowych. Na podstawie własnego doświadczenia, analizy konkurencyjnych stron oraz narzędzi specjalista ds. pozycjonowania przygotowuje listę fraz lokalnych, na które będziemy budować widoczność oraz ruch. Są to frazy zawierające element lokalizacji, np. miasto czy województwo. Przygotowaną listę fraz wysyłamy do klienta do akceptacji. W razie potrzeby możesz ją omówić z opiekunem.
Istotnym elementem pozycjonowania w Google na frazy lokalne jest optymalizacja techniczna stron. Obejmuje ona m.in.:
Zarówno w adresie URL, nagłówku H1, jak i title oraz description warto umieścić lokalizację. W procesie optymalizacji specjalista SEO prawdopodobnie zasugeruje, by stworzyć odrębne strony ofertowe dla każdej lokalizacji i usługi (jeśli oferujesz usługi na rynkach lokalnych w różnych miastach, nawet jeśli nie są one od siebie bardzo oddalone). Dzięki temu użytkownik, który szuka usługi w konkretnej lokalizacji, od razu trafi na interesującą go stronę docelową.
Lokalne pozycjonowanie stron, podobnie jak tradycyjnie, opiera się w dużym stopniu na treściach. Dlatego współpraca z naszą agencją obejmuje przygotowanie merytorycznego i wartościowego contentu na Twoją stronę, który:
Specjalista ds. content marketingu przygotowuje merytoryczne treści na stronę główną, jak i na podstrony ofertowe. Pozwoli Ci to uzyskać wyczerpujące opisy swoich usług oraz dotrzeć do klientów z regionalnego rynku dzięki obecności fraz o lokalnym zasięgu.
Nie ma SEO bez profilu linkowego - tak jest również w pozycjonowaniu lokalnym. Budując widoczność i ruch na regionalne frazy, opracowujemy również strategię pozyskiwania linków z lokalnych stron. Są to zazwyczaj:
Zależy nam nie tylko na wysokich pozycjach, ale na skutecznych działaniach i zyskach naszych klientów, dlatego w procesie pozycjonowania specjalista SEO cyklicznie analizuje wyniki i wprowadza niezbędne zmiany. Nasi klienci co miesiąc otrzymują specjalny raport, w którym uwzględniamy:
Przesyłamy Ci także wykresy z narzędzi SEO, które potwierdzają efektywność naszych działań. Na tej podstawie jesteś w stanie zweryfikować, czy działania zmierzają w dobrym kierunku. Wspólnie z opiekunem klienta możesz omówić raport. Otrzymasz odpowiedź na nurtujące Cię pytania i wątpliwości. Możesz również współpracować z nami, np. poprzez tworzenie treści blogowych.
Zastanawiasz się, dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie lokalne? Z nami przekonasz się, że regionalne SEO to skuteczna forma promocji w internecie dla małych firm. Usługa jest skrojona na miarę Twoich potrzeb i dopasowana do Twojego budżetu. Dzięki lokalnemu SEO osiągniesz wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania relatywnie niewielkim kosztem. Co więcej, pozycjonowanie lokalne przynosi efekty znacznie szybciej - już po 3-6 miesiącach współpracy z agencją SEO Lojalni powinieneś zauważyć wzrost widoczności oraz ruchu. Dzięki lokalnemu SEO:
Pozycjonowanie lokalne w agencji SEO Lojalni jest skierowane do firm, które chcą zainwestować w marketing internetowy w niskim budżecie. Swoją ofertę kierujemy m.in. do:
Co wpływa na lokalne SEO? Są to zarówno elementy wspólne z pozycjonowaniem tradycyjnym, jak i czynniki właściwe tylko dla działań na lokalnym rynku. Wśród czynników rankingowych w regionalnym SEO wyróżniamy:
Pozycjonowanie lokalne to opłacalna inwestycja dla Twojej firmy, która wchodzi na rynek i działa na ograniczonym obszarze. Opracowaliśmy budżety, które pozwolą Ci zainwestować w efektywny marketing internetowy oraz jednocześnie w rozwój własnej działalności. Ty skupisz się na biznesie, w którym czujesz się najlepiej, a nasi specjaliści wypromują Twoją stronę www w Google. Lokalne pozycjonowanie jest znacznie bardziej opłacalne od innych form reklamy internetowej, ponieważ:
Potraktuj pozycjonowanie jako inwestycję, która się zwróci i pozwoli Ci rozwinąć skrzydła w Twojej branży.
Szukasz sprawdzonej agencji SEO z dużym doświadczeniem? Zespół agencji Lojalni z pewnością spełni Twoje oczekiwania. Dlaczego warto podjąć współpracę właśnie z nami?
Współpraca z naszą agencją sprawi, że pozycjonowanie lokalne oddasz w ręce profesjonalistów. Działamy zgodnie z wytycznymi Google, stosujemy sprawdzone praktyki i stale się rozwijamy - poszerzamy swoją wiedzę, śledzimy branżowe blogi i aktualizacje oraz zmiany i trendy w SEO i wyszukiwarce Google. Bierzemy udział w branżowych konferencjach o SEO w Polsce i za granicą, tworzymy treści dla branżowych magazynów o marketingu internetowym, występujemy na warsztatach, webinarach i konferencjach. Wejdź wspólnie z nami na wyższy poziom marketingu online!