Jak reklamować nowo powstały sklep

Wypromowanie nowego sklepu online jest zwykle długim i pracochłonnym procesem. Na szczęście jest wiele efektywnych metod, dzięki którym można zareklamować swój biznes jeszcze przed rozpoczęciem jego działalności. Zobacz, jak wypromować nowo powstały sklep internetowy za pomocą wyszukiwarki, social mediów oraz platformy YouTube.

Zbuduj widoczność 

Optymalizacja SEO sklepu online jest skutecznym sposobem na zwiększenie sprzedaży oraz promocję sklepu. Na pozycjonowanie stron warto zdecydować się już w momencie tworzenia sklepu. Co należy zrobić?

  • wybrać platformę e-commerce odpowiednio dopasowaną do pozycjonowania;
  • włączyć indeksowanie po uruchomieniu sklepu;
  • zainstalować certyfikat SSL, dzięki czemu zagwarantujemy bezpieczeństwo witryny e-commerce;
  • rozpocząć planowanie realizacji treści;
  • zacząć planowanie wdrożenia bloga;
  • zatroszczyć się o techniczne aspekty tworzenia sklepu.

Działania SEO pozwalają zbudować widoczność w sieci – dzięki nim sklep będzie wyświetlał się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce. Wówczas o wiele łatwiej będzie Ci dotrzeć do potencjalnych klientów. Budowa widoczności zajmuje do 6 miesięcy w zależności od branży, a także wielkości konkurencji. 

Zbuduj ruch w sklepie internetowym

Jak zachęcić użytkowników do odwiedzenia Twojej strony?

  • pamiętaj o optymalizacji title i description;
  • dodaj wewnętrzne linkowanie w witrynie w celu wydłużenia czasu wizyty na stronie;
  • stwórz ciekawe oraz wartościowe treści;
  • zastanów się nad wdrożeniem danych strukturalnych Schema.org;
  • zainwestuj w reklamy Google Ads;
  • zainwestuj w e-mail marketing;
  • bądź aktywny w social mediach.

Postaw na reklamę produktową Google Ads

Reklama Google Ads przeznaczona dla sklepu online to świetny sposób na promocję nowo powstałego biznesu. Warto zdecydować się na reklamę produktową. Dlaczego? Ponieważ dociera do osób szukających konkretnego produktu i pozwala porównywać oferty różnych sklepów w wynikach wyszukiwania. Jest atrakcyjna i przedstawia sporo informacji na temat produktu – jednocześnie nie trzeba zagłębiać się w strony biznesów. 

Zdecyduj się na reklamę sklepu w sieci wyszukiwania

Inny rodzaj reklamy Google Ads, z którego warto skorzystać, promując nowy sklep, to reklama w sieci wyszukiwania. To reklama tekstowa, która pojawia się nad wynikami organicznymi, pod nimi albo obok nich. Dzięki niej można promować sklep jako całość, wybrane kategorie produktowe oraz produkty. Kliknięcie w reklamę jest płatne, a za pomocą właściwej optymalizacji po kilku miesiącach zauważysz efekty.

Pomyśl o reklamie graficznej

Jeżeli zależy Ci na wzmocnieniu efektów reklamy w wyszukiwarce, zdecyduj się również na reklamy graficzne. To niedrogi sposób pozwalający na budowanie świadomości nowej marki wśród konsumentów

Zdecyduj się na remarketing

Remarketing jest jednym z formatów Google Ads. Reklama dociera do osób, którzy już byli w Twoim sklepie, jednak nie zrealizowali celu (konwersji, sprzedaży). To zazwyczaj użytkownicy, którzy przeglądali stronę lub dodali produkt do koszyka, ale nie złożyli zamówienia. Dużą wartość ma zwłaszcza remarketing dynamiczny wyświetlający reklamę produktu wcześniej oglądanego w sklepie. Powody, dla których warto zdecydować się na remarketing:

  • zwiększenie szansy na konwersję;
  • personalizacja przekazu reklamowego;
  • można zaproponować użytkownikowi rabat albo darmową wysyłkę.

Stwórz bloga

Założenie bloga i systematyczna publikacja treści nasyconych kluczowymi frazami pozwoli Ci jeszcze lepiej wypromować swój sklep. Warto podejmować tematy poradnikowe, odpowiadać na pytania czytelników oraz prezentować produkty wykorzystując linkowanie wewnętrzne.

Zacznij analizować zachowania użytkowników

Jakie korzyści przyniesie nam analiza zachowań odwiedzających Twoją witrynę? Przede wszystkim dowiesz się:

  • jakie strony przeglądają osoby korzystające z Twojej witryny;
  • jak długi czas poświęcają użytkownicy na przeglądanie Twojej strony; 
  • jak wygląda wizyta użytkowników na Twojej stronie;
  • z jakich stron użytkownicy decydują się opuścić Twoją witrynę.

Dzięki tym informacjom łatwiej będzie Ci zrozumieć, z jakich powodów Twój sklep nie generuje sprzedaży, znajdziesz również elementy, które mogą rozpraszać użytkownika i utrudniać wykonanie zamówienia. Przedstawiamy przydatne narzędzia analityczne:

Zatroszcz się o optymalizację konwersji

Twój nowy sklep internetowy nie generuje sprzedaży, choć zauważalny jest ruch w witrynie? Powodem mogą być trudności napotykane przez użytkowników na stronie, przez co nie realizują oni zamówienia. Chcąc je wyeliminować, zdecyduj się na optymalizację konwersji, której działania to m.in.:

  • skracanie procesu realizacji zamówienia do trzech kroków maksymalnie;
  • skracanie formularzy kontaktowych;
  • wprowadzanie optymalnej polityki cenowej;
  • zaproponowanie szerokiego katalogu sposobów dostaw oraz płatności;
  • stworzenie intuicyjnej struktury kategorii;
  • dodanie wyszukiwarki mającej opcję filtrowania produktów;
  • dodanie przycisków CTA “Dodaj do koszyka” na wszystkich stronach produktowych;
  • dodanie paska postępu na stronach, na których użytkownik dokonuje zakupu.

Pomyśl o optymalizacji User Experience

Zastanawiasz się, jak wypromować swój sklep i zyskać pierwszych klientów? Zagwarantuj odwiedzającym komfort przebywania na stronie oraz użytkowania jej dzięki optymalizacji User Experience polegającej na:

  • polepszeniu szybkości działania strony;
  • mobilnej optymalizacji;
  • stworzeniu intuicyjnego menu;
  • zoptymalizowaniu formularzy kontaktowych;
  • zamieszczeniu przycisków na stronie tam, gdzie osoba przeglądająca stronę się ich spodziewa;
  • zoptymalizowaniu UX strony koszyka zakupowego;
  • zoptymalizowaniu UX strony produktowej.

Zadbaj o obsługę klienta na wysokim poziomie

Obsługa klienta wpływa na efekty sprzedażowe w sklepie online oraz pozycję na rynku. O jakie aspekty należy zadbać?

  • odpowiednio duży zespół obsługi klienta będący w stanie obsłużyć wszystkie zapytania;
  • jeżeli zamierzasz wprowadzić live chat, wybierz osobę odpowiedzialną za jego obsługę;
  • dział reklamacji rozwiązujący trudności z nabytymi produktami;
  • bezproblemową i szybką możliwość zwrotu towaru;
  • dobrze funkcjonującą infolinię dla klientów;
  • sprawne odpisywanie ma wiadomości e-mail.

Zastanów się nad polityką rabatową

Jakiego rodzaju rabaty warto zaproponować potencjalnym klientom?

  • zniżka na pierwsze zamówienie;
  • darmową wysyłkę towaru;
  • opcję dołączenia do programu lojalnościowego.

Promuj swój biznes w mediach społecznościowych

Social media są miejscem, w których warto promować swoje produkty. Zależnie od Twojej branży, wybierz właściwe kanały mediów społecznościowych. Dobrym wyborem będą z pewnością Facebook oraz Instagram. W przypadku, gdy masz sklep z oprogramowaniami dla firm, dobrym rozwiązaniem jest budowanie społeczności na Linkedln, a jeżeli Twój sklep oferuje akcesoria ślubne, pomyśl o wykorzystaniu Pinteresta. Jeśli Twoimi potencjalnymi klientami są młode osoby, zastanów się nad aktywnością na Tik Toku.

Stwórz listę subskrybentów

W jaki sposób zareklamować swój sklep, by wygenerować sprzedaż? Stwórz listę subskrybentów. Na stronie zamieść formularz, dzięki któremu można zapisać się do newslettera. Wiadomości e-mail pozwalają na:

  • powiadamianie klientów o promocjach, rabatach, programach lojalnościowych, darmowej wysyłce;
  • reklamowanie nowych produktów;
  • informowanie o nowych wpisach pojawiających się na blogu;
  • budowanie relacji z klientami;
  • zwracanie się z prośbą o opinie;
  • gwarancję opieki posprzedażowej.

Być może uda Ci się zachęcić do zakupu produktu, jeśli klienci dowiedzą się o nim z przygotowanego przez Ciebie newslettera.

Reklama sklepu w sieci – prześlij darmowe próbki do influencerów

W sieci można znaleźć sporo wpływowych twórców. Współpraca z nimi pozwala na promocję sklepu bez ponoszenia dużych kosztów. Poszukaj odpowiednich influencerów, najlepiej takich, którzy:

  • mają wielu zaufanych odbiorców;
  • reklamują wyłącznie produkty, spełniające ich wymagania.

Jeżeli któryś z Twoich produktów spodoba się influencerowi, możesz liczyć na wzmiankę na jego koncie w social mediach. To dobry sposób na promocję sklepu, zanim go uruchomisz.

Zrealizuj wywiady z influencerami

Spore znaczenie w reklamowaniu nowego sklepu ma content marketing. Można przeprowadzić wywiady z influencerami z Twojej branży. Dobrym pomysłem jest zaproponowanie wywiadu influencerowi, który otrzymał wcześniej próbki Twoich produktów. Tym sposobem influencer zyska rozgłos, może też udostępnić wywiad w social mediach. Z kolei właściciel sklepu będzie miał na stronie atrakcyjną treść.

Zastosuj marketing afiliacyjny

W celu generowania sprzedaży warto zdecydować się na marketing afiliacyjny. Na czym to polega? Influencer poleca oferowane przez Twój sklep produkty w zamian za procent ze sprzedaży. Zwykle influencer przedstawia ofertę, używając specjalnego linku zliczającego transakcje. Ważne, by influencer oznaczył wybrany wpis w mediach społecznościowych jako post sponsorowany lub współpracę.

Zastanów się nad sprzedażą hurtową

Detaliczna i hurtowa sprzedaż nie wykluczają się wzajemnie. Nawet jeżeli zamierzasz realizować sprzedaż detaliczną, to aby wygenerować pierwszą sprzedaż, możesz pomyśleć o hurtowej działalności. Znajdź sklepy proponujące zbliżony do Twojego towar i zaproponuj im współpracę. Wówczas można promować autorskie produkty. Z dużym prawdopodobieństwem w przypadku hurtowej sprzedaży trzeba będzie zrezygnować z części marży, jednak liczba sprzedanych produktów będzie rekompensatą.

Zamieść wizytówkę Google Moja Firma

Przedsiębiorcy mający sklep stacjonarny oraz internetowy, którzy chcą zwiększyć sprzedaż, powinni zdecydować się na stworzenie wizytówki Google Moja Firma. To specjalny profil firmy w Google, dzięki któremu użytkownicy mogą znaleźć Twoją stronę oraz lokalizację, a także sprawdzić opinie na temat Twojej firmy. GMF umożliwia również pozycjonowanie lokalne strony w mapach Google. 

Podsumowanie

Nowo powstały sklep internetowy nie będzie od razu generował dużej sprzedaży. Z tego powodu warto pomyśleć o jego odpowiednim wypromowaniu, co pozwoli przyciągnąć potencjalnych klientów. Dobrym rozwiązaniem jest wykorzystanie siły wyszukiwarki Google, swojej strony internetowej, jak również płatnej promocji oraz marketingu w social mediach.

Inni przeczytali także:

Jak reklamować małą firmę rodzinną w internecie?
Jak wypromować firmę w internecie?
7 sposobów jak reklamować firmę w internecie
Gdzie reklamować firmę? Poznaj 6 skutecznych platform reklamowych.

Scroll to Top