ile trwa pozycjonowanie lojalni

Ile trwa pozycjonowanie strony?

Pozycjonowanie stron to działanie, które wymaga cierpliwości i należy do długoterminowych taktyk marketingu internetowego. Efekty pozycjonowania wypracowywane są stopniowo, prowadząc ostatecznie do wzrostu sprzedaży i tym samym do zwrotu kosztów SEO. Ile trzeba czekać, aby zobaczyć efekty pozycjonowania i jakie czynniki o tym decydują? Zobacz, naszą analizę tego, ile powinno trwać pozycjonowanie.

 

Jakich efektów pozycjonowania można oczekiwać?

Pozycjonowanie stron przynosi efekty od samego początku współpracy z agencją. Przy czym nie są to efekty, na które najbardziej czekamy. Warto uświadomić sobie, że wraz z przebiegiem pozycjonowania możemy obserwować różne korzyści pozycjonowania:

  • optymalizacja i rozbudowa strony - to efekt, który widoczny jest od początku współpracy z agencją, jednak trudno zaliczyć go do efektów biznesowych
  • coraz lepsza widoczność w Google - strona początkowo może wyświetlać się na odległych podstronach wyników wyszukiwania, ale wraz z prowadzonym pozycjonowaniem będziemy odnotowywać awanse. Sukcesem będzie dotarcie na pierwszą stronę, ale na tym pozycjonowanie nie może się zakończyć.
  • wzrost sprzedaży - najbardziej upragnionym efektem pozycjonowania jest wzrost liczby klientów, którzy przychodzą na stronę z wyszukiwarki; warto podkreślić, że ten efekt daje nie tylko samo pozycjonowanie, ale często niezbędne jest prowadzenie działań optymalizacji konwersji, aby pozyskani użytkownicy faktycznie stali się klientami. Dzięki efektom sprzedażowym w pozycjonowaniu, można mówić również o zwrocie nakładów na reklamę. W dłuższej perspektywie wręcz koszty przeznaczone na SEO zwracają się z nawiązką, a pozycjonowanie samo na siebie zarabia.

 

Ile muszę czekać na efekty pozycjonowania? Co na to wpływa?

Efektywność pozycjonowania zależy od wielu czynników, które przede wszystkim związane są z wyjściowym stanem strony. Stąd przed rozpoczęciem działań agencja zwykle wykonuje audyt strony, aby stwierdzić, ile pracy będzie wymagać pozycjonowanie i na tej podstawie zaproponować optymalny budżet i harmonogram prac. Zobacz, jakie cechy strony będą wpływać na czas pozycjonowania:

Zasięg serwisu a czas trwania pozycjonowania

Pozycjonowanie strony na rynku lokalnym to zwykle mniejszy nakład pracy niż pozycjonowanie sklepu internetowego. Tym samym realizacja niezbędnych prac, aby zobaczyć pierwsze efekty SEO, w przypadku strony lokalnej zajmuje mniej czasu. Zwykle strony lokalne składają się z niewielkiej liczby podstron, więc optymalizacja całego serwisu może przebiegać szybciej. Podczas gdy w sklepie internetowym, w którym podstron jest tysiące, dorównanie świetnie zoptymalizowanej konkurencji zajmie więcej czasu i na efekty SEO poczekamy dłużej.

 

Wiek i historia domeny a czas trwania pozycjonowania

Google oceniając strony, czerpie informację z ich przeszłości. Jeśli strona ma krótką historię lub dopiero powstała, Google jeszcze nie ma do niej zaufania i pozycjonowanie może trwać dłużej. W przypadku stron, które działają od wielu lat, Google już wie, czego może się po nich spodziewać - jakiej tematyki/branży dotyczą, jak na stronę reagują użytkownicy, jak często jest aktualizowana, jakie zawiera treści, jakie cele realizuje. Przy okazji - zna również ewentualną niechlubną historię domeny - łamanie regulaminu, spam czy też filtry nałożone w wyniku pozycjonowania niezgodnego z wytycznymi Google. To bardzo ważne, ponieważ w przypadku strony z filtrem czy karą, efekty osiągane są jeszcze później. Pierwszym krokiem jest wyprowadzenie strony z filtra lub pozbycie się kary.

 

Linki do strony a czas trwania pozycjonowania

Linki przychodzące to jeden z najważniejszych czynników wpływających na pozycję strony. Chociaż o profil linków należy dbać przez cały okres pozycjonowania, to początki bywają najbardziej czasochłonne. Strona, która na starcie nie ma żadnych linków, będzie wymagała więcej pracy. Podczas gdy strona o silnym i dobrze zbudowanych profilu linków (duża liczba linków, pozyskiwanych regularnie i z dobrych źródeł), wymaga jedynie kontynuacji prowadzonych wcześniej działań link buildingu, a więc zobaczy efekty pozycjonowania szybciej. W zupełnie innej sytuacji będzie natomiast strona, u której stwierdza się na początku współpracy niskiej jakości linki. Wtedy agencja może podjąć decyzję o pozbyciu się części linków, które mogą wiązać się z ryzykiem omawianego wyżej filtra od Google.

 

 

Optymalizacja on-page i optymalizacja techniczna a czas trwania pozycjonowania

Założyłeś dopiero stronę internetową? Istnieje duże prawdopodobieństwo, że takie aspekty jak optymalizacja meta danych, adresów url czy ustawienie przekierowań, to dla Ciebie nowość. W takiej sytuacji należy liczyć się z dłuższym oczekiwaniem na efekty. Pierwszym krokiem będzie przeprowadzenie optymalizacji technicznej, która obejmuje także pracę nad poprawnym zaindeksowaniem strony. Bez zaindeksowania, czyli dodania strony do Google, nie ma mowy o pozycjonowaniu. Optymalizacja techniczna ma na celu wyeliminowanie błędów oraz funkcji strony, które będą w przyszłości rzutować na efektywność pozycjonowania, np. duplikację stron. Optymalizacja on-page dotyczy przede wszystkim treści na stronie. Strona, która ma za sobą proces optymalizacji technicznej i od dawna jest optymalizowana on-page, może już przynosić efekty, a dalsza praca nad nią będzie prowadzić do szybkich efektów sprzedażowych (jeśli oczywiście zadbano o atrakcyjna ofertę dla użytkownika).

 

Konkurencja w branży a czas trwania pozycjonowania

Konkurencja w przypadku SEO może znacznie różnić się od konkurencji, jaką znamy z analizy rynku. Dotyczy firm, które chcą być widoczne w Google na te same frazy. Im więcej takich firm, tym trudniejsze jest pozycjonowanie i tym więcej kreatywnych działań wymaga. Można więc stwierdzić, że strony lokalne mają najłatwiejszą drogę do top 10, dzięki małej konkurencji (rywalizują wyłącznie z firmami lokalnymi). Natomiast sklepy internetowe zwykle walczą z dużą konkurencją i tym samym na efekty SEO muszą czekać niekiedy rok i dłużej od startu działań.

 

Optymalizacja i rozbudowa treści a czas trwania pozycjonowania

Jakość treści w kontekście pozycjonowania również ma znaczenie. To jeden z aspektów, które wpływają na wartość całej strony. W zamyśle Google jest publikować w top 10 strony, które przynoszą wartość użytkownikom - odpowiadając na ich pytania, rozwiązując problemy i doradzając. Strony, które szybko osiągają efekty, często wyróżniają się bogatą i unikalną treścią. Przy tym teksty są nasycone optymalnie frazami, dobrze zedytowane i uzupełnione dodatkowymi materiałami: zdjęciami, tabelami, filmami. Trudno liczyć na szybkie efekty pozycjonowania, jeśli konkurencja ma rozbudowane opisy produktów i setki artykułów na blogu, a my jedynie specyfikację przy każdym produkcie i brak treści na tak strategicznych stronach jak strona główna, strony kategorii czy właśnie kącik z poradami.

 

Ile trwa pozycjonowanie? Typ strony a czas oczekiwania na efekty SEO.

Zgodnie z opisanymi powyżej czynnikami, różnice w oczekiwaniu na pierwsze efekty pozycjonowania widać przede wszystkim pomiędzy różnymi typami serwisów. Wynika to głównie z różnicy w zasięgach, celach biznesowych, czy chociażby objętości samych serwisów (liczbie podstron, treści na stronie). Przeanalizowaliśmy 3 typy stron: stronę biznesu lokalnego, stronę firmową o zasięgu ogólnopolskim oraz sklep internetowy:

  • Strona lokalna - pozycjonowanie strony o zasięgu lokalnym wymaga mniejszego nakładu pracy, a dzięki mniejszej konkurencji niż w przypadku firm ogólnopolskich, efekty mogą być wypracowane nawet w kilka miesięcy od startu działań. Oceniamy, że wystarczą 3 miesiące, aby zaobserwować wzrost widoczności strony lokalnej oraz ok 6 miesięcy, aby wypracować sprzedaż z pozycjonowania.
  • Strona ogólnopolska lub mały sklep internetowy - strony ogólnopolskie charakteryzują się większą konkurencją, a przy tym często punktem wyjściowym jest brak jakichkolwiek działań optymalizacyjnych. Przekłada się to na większy nakład pracy, co przy wzmożonej konkurencji wpływa na dłuższy czas oczekiwania na efekty SEO: nawet do 8 miesięcy oczekiwania na wzrost widoczności i ponad rok oczekiwania na pierwsze efekty sprzedażowe.
  • Sklep internetowy o dużym zasięgu - duże sklepy internetowe zwykle mają za sobą już dobrą historię w Google, a swój zasięg zawdzięczają realizacji w jakimś stopniu działań optymalizacji on-site i off-site. Wyzwaniem jest bardzo duża konkurencja, szczególnie z dużymi markami. Pozycjonowanie takich sklepów wymaga intensywnych, rozbudowanych działań. Efekty SEO dla dużych sklepów można osiągnąć już pół roku w zakresie poprawy widoczności, a także w około rok w zakresie wzrostu sprzedaży.

 



Ile trwa pozycjonowanie? Wnioski.

Nie ma jednej odpowiedzi na pytanie, ile trzeba czekać na pierwsze efekty pozycjonowania. Jak wynika z powyższej analizy, na czas pozycjonowania wpływa wiele czynników, w tym zasięg strony. Warto dodać, że na oczekiwanie na efekty ma wpływ także budżet na SEO. Im wyższy - tym intensywniej można działań, tym samym skracając czas oczekiwania. Najważniejszym wnioskiem powinna być informacja, że pozycjonowanie nie jest działaniem, którego efektywność odczujemy po tygodniu czy nawet po miesiącu. Wymaga cierpliwości i ciągłych prac, nawet gdy efekty już zaczną się pojawiać.

 

Inni przeczytali także:

Blog - jak wpływa na pozycjonowanie strony?
Jak pozyskać klientów w Google? O pozycjonowaniu i optymalizacji konwersji
Co wpływa na pozycjonowanie strony? Lista najważniejszych czynników rankingowych.
Jak samemu pozycjonować stronę internetową?

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował artykułu. Badź pierwszy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie publikowany. Pola wymagane zostaną oznazcone*

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych na potrzeby obsługi komentarzy strony Lojalni

ile trwa pozycjonowanie lojalni

Ile trwa pozycjonowanie strony?

Pozycjonowanie stron to działanie, które wymaga cierpliwości i należy do długoterminowych taktyk marketingu internetowego. Efekty pozycjonowania wypracowywane są stopniowo, prowadząc ostatecznie do wzrostu sprzedaży i tym samym do zwrotu kosztów SEO. Ile trzeba czekać, aby zobaczyć efekty pozycjonowania i jakie czynniki o tym decydują? Zobacz, naszą analizę tego, ile powinno trwać pozycjonowanie.

 

Jakich efektów pozycjonowania można oczekiwać?

Pozycjonowanie stron przynosi efekty od samego początku współpracy z agencją. Przy czym nie są to efekty, na które najbardziej czekamy. Warto uświadomić sobie, że wraz z przebiegiem pozycjonowania możemy obserwować różne korzyści pozycjonowania:

  • optymalizacja i rozbudowa strony - to efekt, który widoczny jest od początku współpracy z agencją, jednak trudno zaliczyć go do efektów biznesowych
  • coraz lepsza widoczność w Google - strona początkowo może wyświetlać się na odległych podstronach wyników wyszukiwania, ale wraz z prowadzonym pozycjonowaniem będziemy odnotowywać awanse. Sukcesem będzie dotarcie na pierwszą stronę, ale na tym pozycjonowanie nie może się zakończyć.
  • wzrost sprzedaży - najbardziej upragnionym efektem pozycjonowania jest wzrost liczby klientów, którzy przychodzą na stronę z wyszukiwarki; warto podkreślić, że ten efekt daje nie tylko samo pozycjonowanie, ale często niezbędne jest prowadzenie działań optymalizacji konwersji, aby pozyskani użytkownicy faktycznie stali się klientami. Dzięki efektom sprzedażowym w pozycjonowaniu, można mówić również o zwrocie nakładów na reklamę. W dłuższej perspektywie wręcz koszty przeznaczone na SEO zwracają się z nawiązką, a pozycjonowanie samo na siebie zarabia.

 

Ile muszę czekać na efekty pozycjonowania? Co na to wpływa?

Efektywność pozycjonowania zależy od wielu czynników, które przede wszystkim związane są z wyjściowym stanem strony. Stąd przed rozpoczęciem działań agencja zwykle wykonuje audyt strony, aby stwierdzić, ile pracy będzie wymagać pozycjonowanie i na tej podstawie zaproponować optymalny budżet i harmonogram prac. Zobacz, jakie cechy strony będą wpływać na czas pozycjonowania:

Zasięg serwisu a czas trwania pozycjonowania

Pozycjonowanie strony na rynku lokalnym to zwykle mniejszy nakład pracy niż pozycjonowanie sklepu internetowego. Tym samym realizacja niezbędnych prac, aby zobaczyć pierwsze efekty SEO, w przypadku strony lokalnej zajmuje mniej czasu. Zwykle strony lokalne składają się z niewielkiej liczby podstron, więc optymalizacja całego serwisu może przebiegać szybciej. Podczas gdy w sklepie internetowym, w którym podstron jest tysiące, dorównanie świetnie zoptymalizowanej konkurencji zajmie więcej czasu i na efekty SEO poczekamy dłużej.

 

Wiek i historia domeny a czas trwania pozycjonowania

Google oceniając strony, czerpie informację z ich przeszłości. Jeśli strona ma krótką historię lub dopiero powstała, Google jeszcze nie ma do niej zaufania i pozycjonowanie może trwać dłużej. W przypadku stron, które działają od wielu lat, Google już wie, czego może się po nich spodziewać - jakiej tematyki/branży dotyczą, jak na stronę reagują użytkownicy, jak często jest aktualizowana, jakie zawiera treści, jakie cele realizuje. Przy okazji - zna również ewentualną niechlubną historię domeny - łamanie regulaminu, spam czy też filtry nałożone w wyniku pozycjonowania niezgodnego z wytycznymi Google. To bardzo ważne, ponieważ w przypadku strony z filtrem czy karą, efekty osiągane są jeszcze później. Pierwszym krokiem jest wyprowadzenie strony z filtra lub pozbycie się kary.

 

Linki do strony a czas trwania pozycjonowania

Linki przychodzące to jeden z najważniejszych czynników wpływających na pozycję strony. Chociaż o profil linków należy dbać przez cały okres pozycjonowania, to początki bywają najbardziej czasochłonne. Strona, która na starcie nie ma żadnych linków, będzie wymagała więcej pracy. Podczas gdy strona o silnym i dobrze zbudowanych profilu linków (duża liczba linków, pozyskiwanych regularnie i z dobrych źródeł), wymaga jedynie kontynuacji prowadzonych wcześniej działań link buildingu, a więc zobaczy efekty pozycjonowania szybciej. W zupełnie innej sytuacji będzie natomiast strona, u której stwierdza się na początku współpracy niskiej jakości linki. Wtedy agencja może podjąć decyzję o pozbyciu się części linków, które mogą wiązać się z ryzykiem omawianego wyżej filtra od Google.

 

 

Optymalizacja on-page i optymalizacja techniczna a czas trwania pozycjonowania

Założyłeś dopiero stronę internetową? Istnieje duże prawdopodobieństwo, że takie aspekty jak optymalizacja meta danych, adresów url czy ustawienie przekierowań, to dla Ciebie nowość. W takiej sytuacji należy liczyć się z dłuższym oczekiwaniem na efekty. Pierwszym krokiem będzie przeprowadzenie optymalizacji technicznej, która obejmuje także pracę nad poprawnym zaindeksowaniem strony. Bez zaindeksowania, czyli dodania strony do Google, nie ma mowy o pozycjonowaniu. Optymalizacja techniczna ma na celu wyeliminowanie błędów oraz funkcji strony, które będą w przyszłości rzutować na efektywność pozycjonowania, np. duplikację stron. Optymalizacja on-page dotyczy przede wszystkim treści na stronie. Strona, która ma za sobą proces optymalizacji technicznej i od dawna jest optymalizowana on-page, może już przynosić efekty, a dalsza praca nad nią będzie prowadzić do szybkich efektów sprzedażowych (jeśli oczywiście zadbano o atrakcyjna ofertę dla użytkownika).

 

Konkurencja w branży a czas trwania pozycjonowania

Konkurencja w przypadku SEO może znacznie różnić się od konkurencji, jaką znamy z analizy rynku. Dotyczy firm, które chcą być widoczne w Google na te same frazy. Im więcej takich firm, tym trudniejsze jest pozycjonowanie i tym więcej kreatywnych działań wymaga. Można więc stwierdzić, że strony lokalne mają najłatwiejszą drogę do top 10, dzięki małej konkurencji (rywalizują wyłącznie z firmami lokalnymi). Natomiast sklepy internetowe zwykle walczą z dużą konkurencją i tym samym na efekty SEO muszą czekać niekiedy rok i dłużej od startu działań.

 

Optymalizacja i rozbudowa treści a czas trwania pozycjonowania

Jakość treści w kontekście pozycjonowania również ma znaczenie. To jeden z aspektów, które wpływają na wartość całej strony. W zamyśle Google jest publikować w top 10 strony, które przynoszą wartość użytkownikom - odpowiadając na ich pytania, rozwiązując problemy i doradzając. Strony, które szybko osiągają efekty, często wyróżniają się bogatą i unikalną treścią. Przy tym teksty są nasycone optymalnie frazami, dobrze zedytowane i uzupełnione dodatkowymi materiałami: zdjęciami, tabelami, filmami. Trudno liczyć na szybkie efekty pozycjonowania, jeśli konkurencja ma rozbudowane opisy produktów i setki artykułów na blogu, a my jedynie specyfikację przy każdym produkcie i brak treści na tak strategicznych stronach jak strona główna, strony kategorii czy właśnie kącik z poradami.

 

Ile trwa pozycjonowanie? Typ strony a czas oczekiwania na efekty SEO.

Zgodnie z opisanymi powyżej czynnikami, różnice w oczekiwaniu na pierwsze efekty pozycjonowania widać przede wszystkim pomiędzy różnymi typami serwisów. Wynika to głównie z różnicy w zasięgach, celach biznesowych, czy chociażby objętości samych serwisów (liczbie podstron, treści na stronie). Przeanalizowaliśmy 3 typy stron: stronę biznesu lokalnego, stronę firmową o zasięgu ogólnopolskim oraz sklep internetowy:

  • Strona lokalna - pozycjonowanie strony o zasięgu lokalnym wymaga mniejszego nakładu pracy, a dzięki mniejszej konkurencji niż w przypadku firm ogólnopolskich, efekty mogą być wypracowane nawet w kilka miesięcy od startu działań. Oceniamy, że wystarczą 3 miesiące, aby zaobserwować wzrost widoczności strony lokalnej oraz ok 6 miesięcy, aby wypracować sprzedaż z pozycjonowania.
  • Strona ogólnopolska lub mały sklep internetowy - strony ogólnopolskie charakteryzują się większą konkurencją, a przy tym często punktem wyjściowym jest brak jakichkolwiek działań optymalizacyjnych. Przekłada się to na większy nakład pracy, co przy wzmożonej konkurencji wpływa na dłuższy czas oczekiwania na efekty SEO: nawet do 8 miesięcy oczekiwania na wzrost widoczności i ponad rok oczekiwania na pierwsze efekty sprzedażowe.
  • Sklep internetowy o dużym zasięgu - duże sklepy internetowe zwykle mają za sobą już dobrą historię w Google, a swój zasięg zawdzięczają realizacji w jakimś stopniu działań optymalizacji on-site i off-site. Wyzwaniem jest bardzo duża konkurencja, szczególnie z dużymi markami. Pozycjonowanie takich sklepów wymaga intensywnych, rozbudowanych działań. Efekty SEO dla dużych sklepów można osiągnąć już pół roku w zakresie poprawy widoczności, a także w około rok w zakresie wzrostu sprzedaży.

 



Ile trwa pozycjonowanie? Wnioski.

Nie ma jednej odpowiedzi na pytanie, ile trzeba czekać na pierwsze efekty pozycjonowania. Jak wynika z powyższej analizy, na czas pozycjonowania wpływa wiele czynników, w tym zasięg strony. Warto dodać, że na oczekiwanie na efekty ma wpływ także budżet na SEO. Im wyższy - tym intensywniej można działań, tym samym skracając czas oczekiwania. Najważniejszym wnioskiem powinna być informacja, że pozycjonowanie nie jest działaniem, którego efektywność odczujemy po tygodniu czy nawet po miesiącu. Wymaga cierpliwości i ciągłych prac, nawet gdy efekty już zaczną się pojawiać.

 

Inni przeczytali także:

Blog - jak wpływa na pozycjonowanie strony?
Jak pozyskać klientów w Google? O pozycjonowaniu i optymalizacji konwersji
Co wpływa na pozycjonowanie strony? Lista najważniejszych czynników rankingowych.
Jak samemu pozycjonować stronę internetową?

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował artykułu. Badź pierwszy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie publikowany. Pola wymagane zostaną oznazcone*

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych na potrzeby obsługi komentarzy strony Lojalni

Szanujemy Twoja prywatność.

Używamy cookies, aby nasza strona internetowa działała prawidłowo i aby stale ulepszać nasze usługi. W przypadku wyłączenia korzystania z plików cookie niektóre części tej witryny mogą być niedostępne. Więcej szczegółów w Polityce prywatności i stosowania plików cookies.