Dlaczego pozycjonowanie lokalne się opłaca? 12 korzyści z lokalnego SEO

Prowadzisz firmę skierowaną do lokalnych klientów i szukasz skutecznej metody promocji? Nie możesz zapomnieć o pozycjonowaniu lokalnym, które skupia się na dotarciu do lokalnych klientów za pomocą organicznych wyników Google. Sprawdź, jakie zalety ma pozycjonowanie lokalne i dlaczego warto je zainwestować.

 

Pozycjonowanie lokalne - co to jest?

Pozycjonowanie lokalne to działania SEO w wyszukiwarce skupione na odbiorcach znajdujących się w pobliżu i poszukujących określonych usług. W przypadku realizacji usługi pozycjonowania lokalnego konieczne jest uwzględnienie lokalizacji - dlatego w zawartości strony (w treściach, w kodzie itp.) umieszcza się nazwę miejscowości, dzielnicy lub miejscowości położonych w pobliżu. Sprawdźmy 12 korzyści z pozycjonowania, które sprawiają, że to opłacalna forma promocji firmy w sieci.

 

1. Lokalne SEO wzmacnia albo buduje widoczność w wyszukiwarce

Nie inwestujesz w pozycjonowanie strony? To powoduje, że nie jesteś widoczny w wyszukiwarce, a użytkownicy nie mogą znaleźć Twojej firmy w łatwy i szybki sposób. Pozycjonowanie lokalne pozwoli w ciągu kilku miesięcy zbudować widoczność na kluczowe frazy, zwłaszcza jeśli konkurencja jest niewielka, a rynek ograniczony. W efekcie Twoja firma będzie wyświetlać się na frazy powiązane z Twoją działalnością i lokalizacją, co pozwoli dotrzeć do osób, które szukają Twoich usług i znajdują się w pobliżu.

 

2. Za pomocą lokalnego SEO zwiększysz ruch na stronie

Większa widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania sprawia, że ruch w Twojej witrynie powinien wzrosnąć. W efekcie działań SEO dotrzesz do użytkowników, którzy aktywnie poszukują Twoich usług, Jeśli zadbasz o treść title i description, możesz zwiększyć ruch na stronie oraz współczynnik CTR. Na efektywność widoczności w budowie ruchu wskazują także badania, które wskazują, że większość użytkowników klika w pierwsze 3-5 linków widocznych w organicznych wynikach Google.

 

3. Dzięki lokalnemu SEO budujesz zaufanie użytkowników

Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie lokalne? Za jego pomocą zbudujesz zaufanie użytkowników. Dzieje się to poprzez:

  • profil firmy w Google - w nim umieszczasz zweryfikowany przez Google adres stacjonarny swojej siedziby oraz danymi kontaktowymi i adresem strony www,
  • umieszczenie spójnych danych kontaktowych na stronie internetowej i w zewnętrznych serwisach (media społecznościowe, katalogi firm profil firmy w Google) - z adresem, adresem e-mail, numerem telefonu itp.,
  • tworzenie wartościowego i przydatnego contentu,
  • pozyskiwanie opinii o firmie w różnych miejscach, zwłaszcza w profilu firmy w Google (widoczne opinie stanowią czynnik rankingowy w pozycjonowaniu lokalnym),
  • link building - jeśli Twoja strona jest linkowana przez znane serwisy lokalne, jej autorytet wśród docelowych użytkowników i robotów Google może wzrosnąć.

 

4. Poprzez lokalne SEO szybko widzisz efekty

Pozycjonowanie lokalne pozwala promować witrynę na lokalnym rynku i wśród lokalnych użytkowników. Oznacza to, że konkurencja jest relatywnie mniejsza niż w przypadku firm, które promują swoje usługi w całym kraju. Dlatego też szybciej zobaczysz wymierne efekty w postaci wzrostu widoczności, ruchu i konwersji. O wiele łatwiej budować strategię SEO dla firmy, która działa na pewnym obszarze. Być może w Twojej okolicy znajduje się tylko kilka firm oferujących te same usługi, co sprawia, że łatwo będzie można uzyskać pozycje w top5 czy też wypozycjonować profil firmy w Google w taki sposób, by pojawiał się w wynikach local pack na mapach Google.

 

5. Lokalne SEO zapewnia efekty w niższej cenie

Efektywność pozycjonowania lokalnego w krótkim czasie to nie jedyna zaleta. Lokalne SEO jest o wiele tańsze od działań skupionych na obszarze całej Polski. Mniejsza konkurencja i ograniczony obszar promocji sprawia, że do wykonania jest mniej działań, a to przekłada się na niższe nakłady finansowe. Oznacza to, że w niższej cenie otrzymujesz szybkie efekty. W praktyce SEO lokalne mogą wykorzystać nie tylko niewielkie, rodzinne firmy, ale także przedsiębiorstwa, które mają oddziały w różnych częściach Polski czy działające na terenie niektórych województw.

 



6. Dzięki SEO zwiększysz zaangażowanie użytkowników

Jeśli połączysz działania lokalnego SEO z SXO, czyli optymalizacją konwersji i doświadczeń użytkowników, możesz zwiększyć zaangażowanie użytkowników na stronie. Efektem będzie:

  • dłuższy czas przebywania w witrynie,
  • niższy współczynnik odrzuceń,
  • większa liczba podstron odwiedzona podczas jednej sesji,
  • prawdopodobny wzrost konwersji.

Na większe zaangażowanie użytkowników może wpłynąć także content marketing. Jeśli stworzysz wartościowe treści na potrzeby pozycjonowania lokalnego, uwzględniające potrzeby użytkowników, być może sprawisz, że użytkownicy zostaną na stronie dłużej, a nawet zdecydują się na współpracę.

 

7. Dzięki pozycjonowaniu lokalnemu poprawisz UX

Dlaczego warto postawić na pozycjonowanie lokalne? Ponieważ jeśli połączysz je z optymalizacją UX oraz konwersji, znacząco poprawisz doświadczenia i wrażenia użytkowników na swojej stronie www. Jest to możliwe m.in. dlatego, że pozycjonowanie lokalne wiąże się z dostosowaniem witryny do potrzeb odbiorców. Dlatego też w ramach prac następuje:

  • optymalizacja mobilna witryny, co zwiększa satysfakcję korzystających ze strony na smartfonach i tabletach,
  • poprawa szybkości działania strony, dzięki czemu użytkownicy mogą płynnie poruszać się po witrynie bez poczucia frustracji,
  • optymalizacja adresów URL, dzięki której użytkownicy wiedzą, co znajdą na konkretnej podstronie,
  • dopasowanie treści do intencji użytkowników - na konkretnych podstronach użytkownik znajduje dokładnie to, czego szuka,
  • optymalizacja linkowania wewnęßrznego, która ułatwia użytkownikom poruszanie się po stronie

 

 

8. Dzięki pozycjonowaniu lokalnemu zbudujesz wizerunek marki

Pozycjonowanie lokalne pozwoli Ci zbudować wizerunek eksperta w swojej branży. Dzięki SEO lokalnemu w Twojej witrynie znajdą się wartościowe i przydatne dla użytkowników treści pełne merytorycznej wiedzy i istotnych informacji. Co więcej, działania z zakresu lokalnego SEO umożliwiają stałą rozbudowę i optymalizację treści, dzięki czemu content jest zawsze aktualny i dostosowany do potrzeb użytkowników. Dzielenie się wartościowymi treściami, takimi jak case studies, zestawienia i raporty, pokażesz, że jesteś ekspertem w Twojej dziedzinie i znasz się na usługach, które oferujesz, potrafisz doradzić i działasz rzetelnie, z korzyścią dla klienta. 

 

9. Lokalne pozycjonowanie poprawia współczynnik konwersji

Chociaż celem pozycjonowania lokalnego jest przede wszystkim wzrost widoczności oraz ruchu, to jednak działania powinny przekształcić się także we wzrost konwersji. Im więcej użytkowników na stronie, tym większa szansa, że część z nich zdecyduje się na podjęcie współpracy. Dla przedsiębiorców jest to głównym celem. Łatwiej go osiągnąć, łącząc lokalne SEO z optymalizacją konwersji i UX. Dzięki temu:

  • w ramach tego samego ruchu uzyskasz więcej zapytań ofertowych,
  • w ramach tego ruchu masz szansę pozyskać więcej klientów,
  • poprawisz ścieżkę konwersji, co może przełożyć się na wyższą sprzedaż.

 

10. Pozycjonowanie maksymalizuje zwrot z inwestycji w marketing

Największą zaletą lokalnego SEO jest maksymalizacja zwrotu z inwestycji (ROI). Im dłużej prowadzisz działania, tym większą liczbę klientów możesz pozyskać w tym samym budżecie,. To sprawia, że koszt pozyskania pojedynczego klienta stale się obniża. Środki, które przynoszą nowe konwersje i klienci, możesz poświęcić na inwestycję w reklamę w nowych kanałach marketingu internetowego.

 

11. Lokalne SEO daje długoterminowe efekty

Kolejną z korzyści pozycjonowania jest długotrwałość efektów. Dobrze opracowana i realizowana strategia SEO lokalnego przynosi efekty w długofalowej perspektywie i pozwala docierać do docelowych klientów przez wiele lat. Co więcej, im dłużej inwestujesz w pozycjonowanie lokalne, tym więcej klientów jesteś w stanie pozyskać, a koszt pozyskania pojedynczego klienta jest coraz niższy.  

 

12. Pozycjonowanie lokalne umożliwia mierzenie efektywności

W marketingu internetowym nic nie dzieje się bez przyczyny, a specjalista jest w stanie ocenić skuteczność pozycjonowania na podstawie rzetelnych wskaźników. W strategii SEO sprawdzisz, ile osób, odwiedza Twoją stronę, w jaki sposób na nią trafili, w jaki sposób dotarli do zakupu czy formularza kontaktowego. Dzięki pozyskanym danym będziesz mógł stale optymalizować i ulepszać strategię.

 

Podsumowanie

Pozycjonowanie lokalne to opłacalna forma marketingu internetowego i promocji firmy na regionalnym rynku. Dzięki SEO dotrzesz do realnych, zainteresowanych klientów, zwiększysz ruch na stronie oraz wesprzesz proces pozyskiwania konwersji.

 

Inni przeczytali także:

Pozycjonowanie lokalne - na czym polega?
Pozycjonowanie biznesu lokalnego. Czy jest mi potrzebne?
Budowanie linków w lokalnym SEO. 7 skutecznych strategii
Jak wypromować lokalną firmę w internecie?