Zwiększ widoczność swojej firmy i sprawdź, jak pozycjonować Profil Firmy Google!

Czy zastanawiałeś się, jak skutecznie zarządzać obecnością swojej małej firmy w sieci, aby przyciągnąć więcej klientów? Świetnym rozwiązaniem jest założenie wizytówki firmy w Google. To narzędzie może pomóc Ci w efektywnym promowaniu biznesu w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Sprawdź, jak pozycjonować Profil Firmy Google, by zabłysnąć na tle konkurencji i osiągnąć jak najlepsze wyniki!

Profil Firmy Google – co to jest?

Profil Firmy Google to bezpłatne narzędzie udostępniane przez Google. Umożliwia firmom i organizacjom zarządzanie swoją obecnością w bezpłatnych wynikach wyszukiwania oraz w Google Maps. Wcześniej usługa była znana jako Google Moja Firma. Zmiana nazwy odzwierciedla szerszy zakres funkcji i możliwości, jakie oferuje platforma. Czym jest Profil Firmy Google i co może dać Twojej małej firmie? Pozwala m.in.:

  • tworzyć i aktualizować szczegółowe informacje o swojej działalności, takie jak nazwa, adres, godziny otwarcia, numer telefonu, strona internetowa oraz zdjęcia,
  • nawiązywać kontakt z klientami, by zachęcać ich do interakcji, np. skorzystania z oferty, pozostawienia opinii,
  • promować biznes i informować odbiorców o najnowszych promocjach, wydarzeniach itp.

To ułatwi użytkownikom znalezienie potrzebnych informacji o przedsiębiorstwie oraz zwiększy szanse na podjęcie interakcji, np. odwiedzenie Twojej siedziby.

Profil Firmy w Google agencji Lojalni 

Zalety Profilu Firmy Google

Kiedy wiesz, co to jest Profil Firmy Google, zastanawiasz się, czy jego założenie przyniesienie konkretne korzyści dla Twojego biznesu? Oczywiście! Oto główne zalety wykorzystania z narzędzia:

1. Zwiększenie widoczności w Google

Wiedziałeś, że aż 93% użytkowników szuka firm lokalnych online?! (źródło: https://sagapixel.com/seo/local-seo-stats/). Dlatego gdy prowadzisz biznes stacjonarnie i chcesz poprawić swoje zasięgi na rynku lokalnym, wykorzystaj potencjał Profilu Firmy w Google. To pierwszy krok, abyś znalazł się w tzw. local packu, czyli w trzech pierwszych wynikach wyszukiwania z widoczną mapką. Dzięki niemu Twoja mała firma wyświetli się w odpowiedzi na frazy kluczowe związane z określoną lokalizacją, np. biblioteka Radom, restauracja włoska Ostrów Wlkp. Sekret tkwi w prawidłowej optymalizacji usługi (m.in. dopasowaniu odpowiednich słów kluczowych, uzupełnieniu informacji o firmie oraz ich aktualizacji). Dzięki temu zobaczysz, czym jest Profil Firmy w Google i jak może zwiększyć Twoje zasięgi w wybranym regionie.

Tzw. local pack dla salonu fryzjerskiego

2. Poprawa wiarygodności firmy dzięki recenzjom

Kolejną zaletą założenia Profilu Firmy Google jest promowanie biznesu za pomocą opinii klientów. Aż 98% użytkowników czyta recenzje o lokalnych firmach (źródło: https://blog.smileback.com/how-to-expand-your-reach-and-increase-sales-with-google-reviews/). Rekomendacje innych wzbudzają zaufanie i poprawiają wiarygodność firmy w oczach odbiorców. Dlatego gdy chcesz wiedzieć, jak pozycjonować Profil Firmy Google, to pamiętaj m.in. o:

  • wyeksponowaniu opinii i recenzji lokalnych, np. na za pomocą gwiazdek, liczb,
  • udostępnianiu pozytywnych i negatywnych recenzji – to wzbudza większą wiarygodność firmy w oczach odbiorców,
  • aktywnym reagowaniu, zarówno na pozytywne, jak i negatywne komentarze – to wzbudza zaufanie oraz świadczy o profesjonalnym podejściu do prowadzenia firmy.
Sprawdź również:  Czym są frazy z długim ogonem i jak je wykorzystać w pozycjonowaniu?

3. Promowanie aktualności o firmie

Profil Firmy Google jest doskonałym narzędziem do promowania aktualności o firmie (wydarzeń, promocji, godzin otwarcia, dodatkowych usług itp.). Dzięki temu możesz na bieżąco informować klientów, jak rozwija się Twój biznes oraz wzmacniać ich zaangażowanie. Publikowanie ważnych informacji sprzyja m.in.:

  • wzmocnieniu bezpośredniej komunikacji z klientami – gdy informujesz klientów m.in. o najnowszych wydarzeniach, promocjach, nowych produktach i usługach, wzmacniasz swoją transparentność; to pomaga nawiązać z nimi więź oraz budować zaufanie i lojalność,
  • poprawie widoczności firmy – Google premiuje profile, które są regularnie aktualizowane; publikowanie świeżych treści pozytywnie wpływa na efekty pozycjonowania lokalnego,
  • przyciągnięciu ruchu na stronę – im więcej różnorodnych postów, tym większa szansa na zainteresowanie szerszego grona klientów; to może zachęcić ich do skorzystania z Twojej oferty i konwersji, np. dokonania zakupów,
  • promowaniu ofert i wydarzeń, które mogą przyciągnąć uwagę Twojej grupy docelowej; dlatego gdy rozumiesz, czym jest Profil Firmy Google, możesz pokazać się jako profesjonalny przedsiębiorca, który aktywnie promuje swoją markę.

4. Zwiększenie szans na konwersję

Ogromną zaletą odpowiednio przygotowane Profilu Firmy Google jest zwiększenie szans na konwersje, np. dokonanie zakupów. Jak to możliwe? Jeśli będziesz na bieżąco udostępniał ważne informacje, m.in. godziny pracy, dane kontaktowe i recenzje klientów, łatwiej zbudujesz zaufanie klientów. To zwiększa prawdopodobieństwo, że podejmą oni pożądaną interakcję. W ten sposób możesz zadbać o osiągnięcie satysfakcjonujących zysków.

Jak pozycjonować Profil Firmy Google? – 9 topowych wskazówek

Optymalizacja Profilu Firmy Google (wizytówki Google Moja Firma) to wszechstronny proces, który wymaga przygotowania starannego planu i systematyczności. Jeśli chcesz wiedzieć, jak dobrze pozycjonować Profil Firmy Google, przeanalizuj nasze wskazówki:

1. Załóż Profil Firmy Google

Pierwszym krokiem, by móc korzystać z narzędzia jest założenie profilu w Google My Business. Gdy przejdziesz na stronę Google Moja Firma, będziesz mógł skorzystać z opcji:

  • zalogowania – gdy masz konto Google,
  • zarejestrowania – jeśli nie masz konta Google; wtedy powinieneś postępować zgodnie z instrukcjami na stronie; przy tym kroku będziesz musiał podać podstawowe informacje (nazwa, adres, numer telefonu i kategoria działalności).

Google może przeprowadzić weryfikację danych (za pomocą kodu SMS). Dlaczego? Ponieważ firma będzie chciała mieć pewność, że jesteś właścicielem firmy, a dane o przedsiębiorstwie są prawdziwe i masz do nich dostęp. Po pomyślnym zakończeniu procesu będziesz mógł skutecznie zarządzać Profilem Firmy Google.

Narzędzie Google Moja Firmy
Panel logowania do wizytówki Google Moja Firma 

2. Zadbaj o kompletność informacji

Profil Firmy Google daje Ci ogromne możliwości zaprezentowania swojej marki wielu klientom. Dlatego zadbaj o jego kompletność. Jak pozycjonować wizytówkę Google Moja Firma? Wprowadź pełne i dokładne informacje o firmie m.in.:

  • nazwę,
  • adres siedziby,
  • numer telefonu,
  • godziny otwarcia,
  • kategorie działalności,
  • adres strony internetowej.
Sprawdź również:  Blog czy oferta – na których rodzajach treści należy się skupić na stronie?

Im więcej danych umieścisz, tym większa szansa, że odbiorcy dowiedzą się o Twojej firmie. Mogą ją lepiej poznać i chętniej skorzystać z oferty. To zwiększa szasne na osiągnięcie wymarzonych zysków.

Twoja wizytówka w Google może przyciągać więcej klientów.

3. Wybierz odpowiednie kategorie działalności

Jak dobrze pozycjonować wizytówkę Google Moja Firma? Wybierz właściwą kategorię działalności. Dokładne dopasowanie kategorii do oferowanych usług lub produktów zwiększa widoczność Twojej firmy i trafność wyników wyszukiwania. Google promuje wysoki stopień dopasowania wyników. Im dokładniejsza będzie Twoja kategoria, tym łatwiej przyciągniesz właściwych klientów (rzeczywiście zainteresowanych ofertą i skłonnych do konwersji). Po wybraniu odpowiedniej kategorii otrzymasz dostęp do funkcji specyficznych dla danej branży, które sprawią, że Twój profil stanie się bardziej atrakcyjny. Przykładowo, restauracje mogą korzystać z przycisków do menu lub rezerwacji, hotele zbierają oceny w postaci gwiazdek, a salony fryzjerskie mogą potwierdzić swoje doświadczenie w stylizacji włosów. Poprawne kategorie pomagają klientom lepiej zrozumieć, co dokładnie oferuje Twoja firma. To niezwykle ważne dla małych firm, które dopiero zaczynają i chcą przebić się przez konkurencyjny rynek.

4. Przygotuj unikalny i atrakcyjny opis firmy

Gdy prowadzisz małą firmę i chcesz dotrzeć do wielu klientów, powinieneś postawić na kreatywność. Przygotuj taki opis, który wyróżni Cię na tle konkurencji i wzbudzi zainteresowanie odbiorców. Jednocześnie, przedstawiaj informacje rzetelnie. Jeśli wskażesz nieprawdziwe dane, możesz już na starcie stracić zaufanie klientów. Jak pozycjonować wizytówkę Google Moja Firma za pomocą opisu? Oto klika tipów:

  • przygotuj krótki zachęcający nagłówek, który od razu zainteresuje klienta; podkreśl swoje wartości, np. naturalny proces produkcji,
  • przedstaw korzyści dla klienta, czyli co zyska dzięki Twojej ofercie, np. bezpieczne i komfortowe przejazdy,
  • użyj strategicznych słów kluczowych, które są powiązane z Twoją branżą, produktami lub usługami, aby zwiększyć swoją widoczność,
  • dodaj jasne wezwanie do działania (CTA), które zachęca do podjęcia konkretnych kroków, np. Zadzwoń teraz, Zarezerwuj online, Odwiedź nas dziś,
  • pisz przystępnie – używaj powszechnie znanych słów; to pomoże zrozumieć przekaz.

5. Dodaj wysokiej jakości zdjęcia

Zdjęcia powinny być aktualne i wyraźne. Dzięki temu klienci z poziomu wyszukiwania będą mogli poznać Twoją firmę. Umieść zdjęcie siedziby, by odbiorcy mogli ją łatwiej zapamiętać. Postaw na ciekawe ujęcia produktów lub usług, które zwrócą uwagę odbiorców, np. wyraźne danie na tle rozmytego tła. Zainspiruj się trendami oraz aktualnymi potrzebami Twoich klientów. Dzięki temu zachęcisz ich do skorzystania z oferty. Wzbogać Profil Firmy Google m.in. o krótkie filmy z życia firmy, zdjęcia pracowników, najnowszych produktów. To nada mu naturalności. Regularnie aktualizuj multimedia, aby profil był atrakcyjny i świeży.

Sprawdź również:  UX w SEO - najlepsze praktyki

6. Zdobądź opinie klientów lokalnych

Jeśli chcesz wiedzieć, czym jest Profil Firmy Google, pamiętaj o opiniach klientów! Zachęcaj ich do pozostawiania recenzji. Możesz to robić np. poprzez:

  • bezpośrednie prośby, jednak pamiętaj, by przestrzegać zasad kultury i reguł platformy,
  • e-mail po zakupie – umieść link do wystawienia opinii bezpośrednio w wiadomości, by zwiększyć szanse na interakcję,
  • umieszczanie informacji na stronie internetowej.

Regularnie zarządzaj opiniami – odpowiadaj, czytaj i analizuj. Dzięki temu ocenisz poziom satysfakcji klientów. To też cenne źródło inspiracji do wprowadzania koniecznych zmian, np. aktualizacji asortymentu.

7. Publikuj systematycznie posty

Publikacje w Profilu Firmy Google powinny być m.in.:

  • atrakcyjne,
  • zróżnicowane,
  • wartościowe.

Jakiego rodzaju treści warto umieszczać? Takie, które są ważne dla Twojego biznesu oraz klientów, m.in.:

  • nowości w ofercie,
  • specjalne oferty i zniżki,
  • nadchodzące wydarzenia firmowe, takie jak otwarcie siedziby nowe sklepu, spotkanie autorskie,
  • porady i wskazówki branżowe,
  • sukcesy firmy,
  • zapowiedzi produktów, wydarzeń itp.

Bardzo ważnym elementem pozycjonowania Wizytówki Google Moja Firma jest regularność publikacji. To może przyczynić się do zwiększenia widoczności firmy w bezpłatnych wynikach wyszukiwania oraz wpłynąć na decyzje zakupowe klientów.

8. Regularnie aktualizuj Profil Firmy Google

Systematyczność dotyczy także uzupełniania ważnych informacji o firmie, np. godzin otwarcia, adresu, wprowadzania nowych produktów, nowej lokalizacji. Upewnij się, że dane są zawsze aktualne. Dbaj o to, by były takie same we wszystkich miejscach, w których promujesz swoją markę, m.in. na stronie internetowej, profilach społecznościowych. Dzięki temu zachowasz spójność przekazu i nie zdezorientujesz klientów. To może również przyczynić się do zwiększenia ruch na stronie.

9. Analizuj działania

Ostatnim tipem, który wskaże Ci, jak pozycjonować Wizytówkę Google Moja Firma, to bieżąca analiza działań. Skorzystaj z Google My Business Insights, aby zrozumieć, jak klienci wchodzą w interakcje z Twoim profilem. Dostosowuj swoje działania na podstawie tych danych. Warto też monitorować ważne wskaźniki, np. ruch na stronie, konwersje w Google Analytics 4. Dzięki temu lepiej zrozumiesz klientów i zoptymalizujesz swój profil firmowy.

Chcesz zwiększyć zasięg swojej firmy na całą Polskę?

Zwiększ widoczność swojej firmy i sprawdź, jak pozycjonować Profil Firmy Google! Podsumowanie

Co to jest Profil Firmy Google? To potężne narzędzie, które może wyraźnie wpłynąć na widoczność i sukces Twojej małej firmy. Dbaj o dokładność informacji, aktywnie zarządzaj recenzjami, publikuj regularne posty i monitoruj wyniki. Dzięki temu zwiększysz szanse na wyższą pozycję w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. To pomoże Ci też budować zaufanie i lojalność klientów.

Inni przeczytali także:

Jak skutecznie pozyskiwać opinie w Google?
Skutecznie zarządzaj opiniami klientów – kompletny przewodnik po GMF.
Jak samodzielnie założyć i zoptymalizować mapkę Google?
Jak pozyskać klientów w Google? O pozycjonowaniu i optymalizacji konwersji
Jak być widocznym w Google? Poznaj sprawdzone taktyki. 

Scroll to Top