Jak pozyskać klientów w Google? O pozycjonowaniu i optymalizacji konwersji

Masz stronę internetową lub sklep online? Wykorzystaj ich potencjał! Sam fakt stworzenia i posiadania własnej witryny nie spowoduje, że zdobędziesz nowych klientów i zwiększy sprzedaż oraz przychody. Dowiedz się, jak pozyskać klientów w internecie, dzięki wyszukiwarce Google, i jak pozwolić im się znaleźć i ułatwić finalizację transakcji lub skorzystanie z oferty.

Pozycjonowanie – najskuteczniejszy sposób pozyskiwania klientów online?

Twoim celem jest pozyskanie klienta i zwiększenie sprzedaży w swoim sklepie. Pamiętaj jednak, że Twoi potencjalni klienci również Cię szukają – przede wszystkim w wyszukiwarce Google. Dlatego powinieneś zrobić wszystko, by mogli Cię znaleźć. Jednym ze skutecznych sposobów na pozyskiwanie klientów w internecie jest pozycjonowanie (SEO). Czym ono jest i jakie działania obejmuje? SEO (Search Engine Optimization) to optymalizacja witryny (strony lub sklepu internetowego) pod kątem wymagań algorytmów Google oraz wymagań użytkowników. W zakres pozycjonowania wchodzi szereg działań, których celem jest osiągnięcie przez Twoją witrynę wysokich pozycji w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Jeśli znajdziesz się w Top3 Google, zwiększasz szansę na to, że użytkownik nie tylko zobaczy Twoją stronę w wynikach wyszukiwania, ale także ją odwiedzi, a być może stanie się Twoim nowym klientem. Celem pozycjonowania jest bowiem nie tylko budowa widoczności (wypracowanie wysokich pozycji w internecie), ale także budowa ruchu i pozyskanie klienta, czyli budowa sprzedaży produktów i usług.

Jakie prace wchodzą w zakres pozycjonowania? Są to:

  • optymalizacja techniczna witryny w taki sposób, by była ona przyjazna dla użytkowników i algorytmów (np. poprzez optymalizację nazw produktów i kategorii produktowych, optymalizację adresów URL, poprawę szybkości działania strony i czasu jej ładowania)
  • wybór słów kluczowych, na które Twoja strona ma być widoczna w wynikach wyszukiwania Google oraz przygotowanie dla nich długoterminowej strategii SEO
  • pozyskiwanie wartościowych linków prowadzących do Twojej witryny i budowanie pozycji domeny,
  • budowanie wizerunku eksperta,
  • tworzenie przyjaznej dla użytkownika struktury strony lub sklepu,
  • tworzenie treści zawierających kluczowe frazy, które są przydatne dla użytkownika
  • stała weryfikacja skuteczności strategii oraz, w razie potrzeby, optymalizacja strategii i wprowadzanie zmian.

Dlaczego warto pozyskiwać klientów poprzez pozycjonowanie? Ponieważ:

  • przynosi długofalowe efekty w postaci wzrostu widoczności, ruchu oraz konwersji,
  • wraz z upływającym czasem koszty pozyskania pojedynczego klienta jest coraz niższym,
  • stanowią skuteczną strategię marketingu internetowego nawet przy ograniczonym budżecie.

Pamiętaj jednak, że pozycjonowanie nie przynosi efektów natychmiast – pierwszych wyników kampanii SEO możesz spodziewać się po 3-6 miesiącach. Czasem na wzrost sprzedaży musisz poczekać nawet 12-18 miesięcy, jednak mimo to jest to opłacalna inwestycja, ponieważ wypracowuje stabilne efekty, które pozwolą Ci zwiększyć wolumen sprzedaży w sklepie lub firmie usługowej.

Zobacz ofertę pozycjonowania stron dla firm z Warszawy

Prowadzenie bloga sposobem na zdobycie klientów online

Content marketing to jeden z elementów kampanii pozycjonowania, jednak może on stanowić odrębny sposób na zdobywanie klientów w internecie. Jeśli chcesz pozyskać nowych użytkowników na Twojej stronie lub w sklepie, postaw na stworzenie bloga i regularne publikacje wartościowych treści. W ten sposób zwiększ widoczność swojej witryny na różnorodne frazy, ale także zbudujesz wizerunek eksperta w swojej branży. W jaki sposób powinieneś poszukiwać tematów blogowych interesujących użytkowników? W tym celu możesz skorzystać z darmowych narzędzi do poszukiwania fraz kluczowych, na przykład Google Keyword Plannera oraz Answer the Public. Dzięki nim znajdziesz informację o tym, czego szukają użytkownicy, jakie mają pytania i wątpliwości. Poprzez bloga zbudujesz także lepszą strukturę linków wewnętrznych, wypromujesz istotne produkty w sklepie i wesprzesz pozycjonowanie całej witryny.

Agencja SEO Lojalni Masz stronę internetową lub sklep online? Wykorzystaj ich potencjał! Sam fakt stworzenia i posiadania własnej witryny nie spowoduje, że zdobędziesz nowych klientów i zwiększy sprzedaż oraz przychody. Dowiedz się, jak pozyskać klientów w internecie, dzięki wyszukiwarce Google, i jak pozwolić im się znaleźć i ułatwić finalizację transakcji lub skorzystanie z oferty.

Narzędzie Google Keyword Planner podpowie Ci, o czym pisać na swoim blogu, by pozyskać nowych klientów z Google i zdobyć ich zainteresowanie.

Pozycjonowanie lokalne – pozyskuj nowych klientów na lokalnym rynku

Jak pozyskiwać klientów na lokalnym rynku? Jeśli prowadzisz działalność usługową na ograniczonym obszarze (np. montujesz panele fotowoltaiczne w określonym województwie, prowadzisz gabinet lekarski w konkretnym mieście) i chcesz pozyskać nowych klientów, postaw na pozycjonowanie lokalne. Są to działania SEO dla Twojej strony internetowej skierowane na określony obszar, na którym prowadzisz działalność i z którego chcesz pozyskać nowych klientów. Dzięki skutecznej strategii SEO dla lokalnych firm możesz szybko zwiększyć grono użytkowników zainteresowanych Twoją ofertą. Dlaczego warto pozyskiwać klientów w Google poprzez pozycjonowanie lokalne? Ponieważ:

  • na rynku lokalnym masz mniejszą konkurencję,
  • SEO dla lokalnych firm zazwyczaj szybciej przynosi oczekiwane efekty (w postaci wzrostu widoczności, ruchu i sprzedaży),
  • jest tańsze od pozycjonowania kierowanego na rynek ogólnopolski.

Stwórz wizytówkę Google Moja Firma i pozyskuj klientów w mapach Google.

Jeśli chcesz pozyskiwać nowych klientów w internecie, i to takich, którzy znajdują się blisko Twojego stacjonarnego punktu sprzedaży, utwórz wizytówkę Google Moja Firma. Dzięki niej będziesz mógł wyświetlać się w wynikach Local pack. Jest to zestawienie trzech wyników wyszukiwania, które pojawiają się w odpowiedzi na zapytania użytkowników, którzy znajdują się w pobliżu Twojej stacjonarnej siedziby. Przedstawione informacje (np. godziny otwarcia, lokalizacja na mapie) nie pochodzą z Twojej strony, ale z profilu Google Moja Firma.

Dlaczego warto utworzyć wizytówkę Google Moja Firma? Ponieważ dzięki niej:

  • możesz pozyskać większy ruch w witrynie oraz stacjonarnym punkcie sprzedaży,
  • zwiększasz świadomość swojej marki wśród potencjalnych klientów,
  • możesz pozyskiwać opinie klientów, które stają się dla innych użytkowników cenną wskazówką, czy warto skorzystać z Twoich usług i zostać Twoim nowym klientem.

Jak założyć profil w Google Moja Firma? Najpierw utwórz konto Google, a następnie przejdź do narzędzia GMF i podaj kluczowe informacje o Twojej firmie (takie jak adres, telefon, adres witryny internetowej itp.). Po wpisaniu wszystkich danych musisz poczekać na pocztówkę z kodem weryfikacyjnym, którą otrzymasz pocztą na wskazany adres firmy.

Narzędzie Google Moja Firmy
Narzędzie Google Moja Firma 
Agencja SEO Lojalni Masz stronę internetową lub sklep online? Wykorzystaj ich potencjał! Sam fakt stworzenia i posiadania własnej witryny nie spowoduje, że zdobędziesz nowych klientów i zwiększy sprzedaż oraz przychody. Dowiedz się, jak pozyskać klientów w internecie, dzięki wyszukiwarce Google, i jak pozwolić im się znaleźć i ułatwić finalizację transakcji lub skorzystanie z oferty.
Wyniki z map Google, tzw. Local pack 

Optymalizacja konwersji – sposób na pozyskanie i utrzymanie klienta w internecie

Zainwestowałeś w pozycjonowanie, ale oprócz wzrostu widoczności Twojej witryny w wynikach wyszukiwania oraz wzrostu ruchu nie wygenerował większej sprzedaży?  By zwiększyć skuteczność pozyskiwania klientów w internecie, powinieneś uzupełnić pozycjonowania o optymalizację konwersji. Czym ona jest? To zestaw działań, których celem jest zachęcenie użytkownika do wykonania pożądanego działania, obejmującego na przykład:

  • dodanie produktu do koszyka,
  • sfinalizowanie transakcji,
  • zapis do newslettera,
  • pobranie darmowego e-booka,
  • zapis na szkolenie lub wydarzenie.

W jaki sposób powinieneś optymalizować konwersję w sklepie i na stronie, żeby pozyskać więcej klientów z Google? Polecamy następujące działania:

  • skrócenie procesu zakupowego do maksymalnie trzech kroków,
  • umożliwienie dokonania zakupu bez rejestracji,
  • wdrożenie wyszukiwarki i filtrowania produktów w sklepie online,
  • umieszczenie w sklepie informacji o kosztach i czasie dostawy oraz formach płatności (w widocznym miejscu),
  • wyświetlanie produktów powiązanych/podobnych w sklepie online,
  • umieszczenie na stronie przycisków wzywających do działania (Call to Action), np. skontaktuj się z nami, dodaj do koszyka itp.,
  • wdrożenie formularza kontaktowego bezpośrednio na stronie,
  • stosowanie prostego języka, zrozumiałego dla klienta,
  • zadbanie o szybkość działania strony (możesz ją sprawdzić i poprawić dzięki narzędziu PageSpeed Insights).
Przykład formularza kontaktowego
Przykład formularza kontaktowego

Dzięki tym działaniom możesz przekształcić użytkownika w Twojego realnego klienta.

Pozyskuj klientów dzięki pozycjonowaniu i optymalizacji konwersji

Połączenie skutecznie strategii pozycjonowania (szerokiego lub lokalnego) oraz optymalizacji konwersji daje Ci szansę nie tylko na zbudowanie widoczności i ruchu na stronie, ale także na wzrost liczby klientów oraz przychodów. Samo pozycjonowanie bez optymalizacji współczynnika konwersji niekoniecznie przyniesie lepszą sprzedaż, a sama optymalizacja konwersji nie wystarczy, ponieważ klient nie znajdzie Cię w wyszukiwarce i trafi do Twojej dobrze zoptymalizowanej witryny. Dlatego, jeśli szukasz agencji SEO, na wstępnym etapie dowiedz się, czy w cenie usługi pozycjonowania oferuje również optymalizację konwersji.

Inni przeczytali także:

Blog – jak wpływa na pozycjonowanie strony?
Ile trwa pozycjonowanie strony?
Co wpływa na pozycjonowanie strony? Lista najważniejszych czynników rankingowych.
Jak samemu pozycjonować stronę internetową?

Scroll to Top