Jak pozycjonowac wizytowke Google Moja Firma 1

Jak pozycjonować wizytówkę Google Moja Firma?

Google Moja Firma i wizytówka GMF - co jest?

Google Moja Firma to bezpłatne narzędzie firmy Google, które umożliwia Ci zaprezentowanie informacji o Twojej firmie w wynikach wyszukiwania Google oraz na mapach Google. Prezentacja następuje poprzez wyświetlenie Twojej wizytówki, czyli profilu Twoje firmy, który utworzyłeś w narzędziu i który uzupełniłeś o istotne informacje, na przykład:

  • dokładną nazwę,
  • godziny otwarcia,
  • dane kontaktowe (telefon, e-mail),
  • dokładną, fizyczną lokalizację (adres),
  • adres strony internetowej.

Wizytówkę Google Moja Firma możesz założyć za pośrednictwem specjalnego narzędzia udostępnionego przez Google. Po kliknięciu przycisku “Rozpocznij teraz” będziesz mógł stworzyć profil i dodać wszystkie istotne informacje. Zanim jednak wizytówka zostanie założona, nastąpi proces jej weryfikacji. Zazwyczaj polega on na przesłaniu na podany w procesie zakładania adres specjalnej pocztówki z kodem weryfikacyjnym. Dopiero po jego uzupełnieniu wizytówka będzie mogła wyświetlać się w mapach Google i organicznych wynikach wyszukiwania.


Pamiętaj: Jeśli nie masz fizycznej siedziby, nie możesz stworzyć wizytówki i promować się dzięki niej.

 

Panel logowania do wizytówki Google Moja Firma

 

Jak działa wizytówka Google Moja Firma?

Jeśli Twoja wizytówka Google Moja Firma jest dobrze zoptymalizowana, a użytkownik znajduje się w pobliżu i wpisze hasło, na które się pozycjonujesz, strona Twojej firmy prawdopodobnie pojawi się w tzw. Local pack, czyli pierwszych trzech wynikach z map Google. Dzięki temu będzie mógł bezpośrednio w wynikach wyszukiwaniach znaleźć Cię na mapie, wyznaczyć trasę do Twojego punktu, a także sprawdzić opinie o Twojej firmie. Warto zatem dbać o wizerunek kreowany przez wizytówkę GMF i pozyskiwać opinie od klientów, a także odpowiadać na nie. Dzięki dobrze zoptymalizowanej wizytówce Google Moja Firma możesz pozyskać ruch w stacjonarnym sklepie, restauracji itp.

 

Pozycjonowanie wizytówki GMF - od czego zależy?

Wyniki z map Google (wizytówki GMF) pojawiają się zarówno w Google Maps, jak i w wynikach wyszukiwania w postaci Local pack. Co sprawia, że jedne firmy plasują się na wyższych miejscach od innych? Sprawdźmy, jakie czynniki wpływają na pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma w mapach Google.

Local pack w wynikach wyszukiwania Google

 

Popularność danego punktu sprzedaży

Według wskazówek Google jednym z czynników rankingowych w Google Moja Firma jest popularność danego punktu sprzedaży offline. Dlatego też nowa, mało znana restauracja prawdopodobnie znajdzie się na niższej pozycji w Google Maps, niż popularna restauracja o ogólnopolskim zasięgu, mająca swoje lokale w różnych miastach. Jeśli chcesz szybciej osiągnąć wysoką pozycję w mapach Google, łącz ze sobą różne obszary marketingu, w tym marketing tradycyjny oraz internetowy.

 

Opinie klientów

Opinie są jednym z czynników rankingowych w pozycjonowaniu lokalnym, w tym w pozycjonowaniu w mapach Google. Sklep, który ma więcej opinii oraz lepszą ocenę, prawdopodobnie znajdzie się na wyższym miejscu niż ten, który nie ma opinii wcale lu którego ocena wśród użytkowników jest niska. Warto zatem zabiegać o opinie od zadowolonych klientów i budować trwałe relacje. Opinie powinny zawierać treść =, najlepiej z frazami kluczowymi.

 

Lokalizacja i odległość użytkownika od Twojego punktu

Ostatni czynnik rankingowy w pozycjonowaniu wizytówki w Google Maps to lokalizacja i odległość użytkownika od Twojego stacjonarnego punktu sprzedaży. Jest to element, na który nie masz wpływu. Lepsze pozycje w wynikach Google Maps prawdopodobnie odnotują te lokale usługowe, które znajdują się bliżej centrum ze względu na większy ruch. Jeśli użytkownik będzie szukał restauracji w pobliżu na urządzeniu mobilnym, wyniki mogą być posortowane według od,głości od punktu lub trafności, w zależności od preferencji wybranych przez użytkownika.


Jak optymalizować wizytówkę GMF pod kątem SEO? Uzupełniamy najważniejsze dane

Jeśli chcesz, by wizytówka Twojej firmy plasowała się na wysokich pozycjach w wyszukiwaniach lokalnych, musisz zadbać o jej właściwą optymalizację. W tym celu uzupełnij ją o najważniejsze dane i zadbać o ich spójność.

 

Dane teleadresowe

Dodaj do wizytówki GMF aktualne dane teleadresowe - dokładny adres stacjonarnej siedziby oraz numer telefonu. Pamiętaj, by dane zamieszczone w wizytówce GMF były spójne z danymi, które użytkownik znajdzie w innych miejscach w internecie, np. W katalogach firm czy na Twojej stronie internetowej. W ten sposób budujesz swoją wiarygodność. Jeśli obsługujesz klientów także poza swoją lokalizacją (np. dojeżdżasz do klientów), również możesz o tym poinformować za pośrednictwem wizytówki.

 

Aktualne godziny otwarcia

Nie zapomnij także o aktualnych godzinach otwarcia punktu sprzedaży (sklepu, restauracji, kawiarni). Jeśli przypada święto, powinieneś uzupełnić swoją wizytówkę o godziny pracy w danym dniu - w ten sposób użytkownicy trafią dla Ciebie lub poinformujesz ich, że w konkretne święto nie pracujesz.

Wizytówka GMF agencji Lojalni

 

Profil działalności

By skutecznie pozycjonować wizytówkę swojej firmy w Google, uzupełnij ją także o rodzaj działalności. Czy jest to firma usługowa? A może sklep RTV lub AGD? Wybierz profil działalności swojej firmy z rozwijanej listy. Jeśli żadna z kategorii nie opisuje dokładnie Twoich usług, wybierz kategorię najbardziej zbliżoną, ponieważ nie masz możliwości wpisania własnej.

 

Promocja postów (wpisów blogowych)

Jeśli oprócz stacjonarnej siedziby prowadzisz także stronę internetową z informacjami, poradnikami lub aktualnościami, możesz umieścić linki do ostatnich artykułów w wizytówce Google Moja Firma. W ten sposób użytkownik, który zobaczy wizytówkę w Google, będzie mógł przejść bezpośrednio do wpisów na Twoim blogu.

 

Pytania i odpowiedzi

Wizytówkę GMF możesz także wykorzystać do informowania użytkowników. W sekcji pytania i odpowiedzi zamieść powtarzające się wątpliwości klientów i rozwiej je.

 

Zdjęcia

Zdjęcia mogą wyświetlać się w grafikach Google i ułatwić odnalezienie Twojej firmy przez użytkownika. Dlatego uzupełnij profil swojej firmy o aktualne fotografie budynku, wnętrza itp.

 



Zadbaj o opinie

Opinie są jednym z czynników rankingowych w lokalnym pozycjonowaniu, a ponadto wpływają na wizerunek Twojej firmy w wyszukiwarce Google. Dlatego też powinieneś być w stałym kontakcie z klientami, odpowiadać na ich opinie i aktywnie zabiegać o ich pozyskanie. Jak to zrobić?

  • Jeśli prowadzisz sklep internetowy oraz stacjonarny, możesz na platformie e-commerce zainstalować specjalną wtyczkę, która zautomatyzuje wysyłkę próśb o opinie do klientów, którzy zrealizowali zamówienie.
  • Możesz wygenerować link dla klienta, z pośrednictwem którego ten będzie mógł podzielić się swoją opinią w wizytówce Google Moja Firma.
  • Możesz zaoferować rabat lub zbieranie punktów lojalnościowych w zamian za podzielenie się opinią.
  • Zachęcaj do dzielenia się opinią w mediach społecznościowych (np. na stories na Instagramie).
  • Zadbaj o opinie nie tylko w wizytówce Google Moja Firma, ale także w porównywarkach cenowych oraz portalach do dzielenia się opiniami (Opineo, Ceneo itp.).
  • Traktuj klientów jak partnerów buduj z nimi relacje - wówczas chętniej podzielą się opinią i polecą Twoje usługi.

By dbać o wizerunek swojej lokalnej firmy w Google, musisz nie tylko zabiegać o opinie, ale także odpowiadać na nie. Dotyczy to zarówno tych pozytywnych opinii, jak i negatywnych. W ten sposób pokazujesz, że zależy Ci na zadowoleniu klienta i pozostawaniu w kontakcie z nim.

 

Jak radzić sobie z negatywnymi opiniami?

Nie wszystkie opinie klientów, które pojawią się w wizytówce Google Twojej firmy, będą pozytywne. Ponieważ opinii nie możesz usuwać samodzielnie, musisz nauczyć się radzić sobie z tymi negatywnymi. W jaki sposób to robić?

  • Zawsze odpowiadaj na negatywne opinie - jeśli opinia pochodzi od osoby, której nie masz w bazie swoich klientów, możesz o tym napisać.
  • Unikaj nadmiernych emocji.
  • Jeśli popełniłeś błąd, przyznaj się do niego. Zachęć niezadowolonego klienta do kontaktu, zaoferuje rekompensatę, np. w postaci rabatu.

 

Dlaczego warto pozycjonować wizytówkę Google Moja Firma?

Pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma w mapach Google to jeden z elementów pozycjonowania lokalnego. Jednocześnie wizytówka GMF stanowi skuteczny sposób na zwiększenie ruchu na Twojej stronie oraz w stacjonarnym punkcie sprzedaży. Dzięki wizytówce GMF możesz także informować użytkowników o zmianach w swojej firmie i pozostawać w kontakcie z nimi, co ułatwia budowanie relacji z klientami.

 

Inni przeczytali także:

Jak skutecznie pozyskiwać opinie w Google?
Skutecznie zarządzaj opiniami klientów - kompletny przewodnik po GMF.
Jak samodzielnie założyć i zoptymalizować mapkę Google?
Jak pozyskać klientów w Google? O pozycjonowaniu i optymalizacji konwersji
Jak być widocznym w Google? Poznaj sprawdzone taktyki. 

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował artykułu. Badź pierwszy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie publikowany. Pola wymagane zostaną oznazcone*

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych na potrzeby obsługi komentarzy strony Lojalni

Jak pozycjonowac wizytowke Google Moja Firma 1

Jak pozycjonować wizytówkę Google Moja Firma?

Google Moja Firma i wizytówka GMF - co jest?

Google Moja Firma to bezpłatne narzędzie firmy Google, które umożliwia Ci zaprezentowanie informacji o Twojej firmie w wynikach wyszukiwania Google oraz na mapach Google. Prezentacja następuje poprzez wyświetlenie Twojej wizytówki, czyli profilu Twoje firmy, który utworzyłeś w narzędziu i który uzupełniłeś o istotne informacje, na przykład:

  • dokładną nazwę,
  • godziny otwarcia,
  • dane kontaktowe (telefon, e-mail),
  • dokładną, fizyczną lokalizację (adres),
  • adres strony internetowej.

Wizytówkę Google Moja Firma możesz założyć za pośrednictwem specjalnego narzędzia udostępnionego przez Google. Po kliknięciu przycisku “Rozpocznij teraz” będziesz mógł stworzyć profil i dodać wszystkie istotne informacje. Zanim jednak wizytówka zostanie założona, nastąpi proces jej weryfikacji. Zazwyczaj polega on na przesłaniu na podany w procesie zakładania adres specjalnej pocztówki z kodem weryfikacyjnym. Dopiero po jego uzupełnieniu wizytówka będzie mogła wyświetlać się w mapach Google i organicznych wynikach wyszukiwania.


Pamiętaj: Jeśli nie masz fizycznej siedziby, nie możesz stworzyć wizytówki i promować się dzięki niej.

 

Panel logowania do wizytówki Google Moja Firma

 

Jak działa wizytówka Google Moja Firma?

Jeśli Twoja wizytówka Google Moja Firma jest dobrze zoptymalizowana, a użytkownik znajduje się w pobliżu i wpisze hasło, na które się pozycjonujesz, strona Twojej firmy prawdopodobnie pojawi się w tzw. Local pack, czyli pierwszych trzech wynikach z map Google. Dzięki temu będzie mógł bezpośrednio w wynikach wyszukiwaniach znaleźć Cię na mapie, wyznaczyć trasę do Twojego punktu, a także sprawdzić opinie o Twojej firmie. Warto zatem dbać o wizerunek kreowany przez wizytówkę GMF i pozyskiwać opinie od klientów, a także odpowiadać na nie. Dzięki dobrze zoptymalizowanej wizytówce Google Moja Firma możesz pozyskać ruch w stacjonarnym sklepie, restauracji itp.

 

Pozycjonowanie wizytówki GMF - od czego zależy?

Wyniki z map Google (wizytówki GMF) pojawiają się zarówno w Google Maps, jak i w wynikach wyszukiwania w postaci Local pack. Co sprawia, że jedne firmy plasują się na wyższych miejscach od innych? Sprawdźmy, jakie czynniki wpływają na pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma w mapach Google.

Local pack w wynikach wyszukiwania Google

 

Popularność danego punktu sprzedaży

Według wskazówek Google jednym z czynników rankingowych w Google Moja Firma jest popularność danego punktu sprzedaży offline. Dlatego też nowa, mało znana restauracja prawdopodobnie znajdzie się na niższej pozycji w Google Maps, niż popularna restauracja o ogólnopolskim zasięgu, mająca swoje lokale w różnych miastach. Jeśli chcesz szybciej osiągnąć wysoką pozycję w mapach Google, łącz ze sobą różne obszary marketingu, w tym marketing tradycyjny oraz internetowy.

 

Opinie klientów

Opinie są jednym z czynników rankingowych w pozycjonowaniu lokalnym, w tym w pozycjonowaniu w mapach Google. Sklep, który ma więcej opinii oraz lepszą ocenę, prawdopodobnie znajdzie się na wyższym miejscu niż ten, który nie ma opinii wcale lu którego ocena wśród użytkowników jest niska. Warto zatem zabiegać o opinie od zadowolonych klientów i budować trwałe relacje. Opinie powinny zawierać treść =, najlepiej z frazami kluczowymi.

 

Lokalizacja i odległość użytkownika od Twojego punktu

Ostatni czynnik rankingowy w pozycjonowaniu wizytówki w Google Maps to lokalizacja i odległość użytkownika od Twojego stacjonarnego punktu sprzedaży. Jest to element, na który nie masz wpływu. Lepsze pozycje w wynikach Google Maps prawdopodobnie odnotują te lokale usługowe, które znajdują się bliżej centrum ze względu na większy ruch. Jeśli użytkownik będzie szukał restauracji w pobliżu na urządzeniu mobilnym, wyniki mogą być posortowane według od,głości od punktu lub trafności, w zależności od preferencji wybranych przez użytkownika.


Jak optymalizować wizytówkę GMF pod kątem SEO? Uzupełniamy najważniejsze dane

Jeśli chcesz, by wizytówka Twojej firmy plasowała się na wysokich pozycjach w wyszukiwaniach lokalnych, musisz zadbać o jej właściwą optymalizację. W tym celu uzupełnij ją o najważniejsze dane i zadbać o ich spójność.

 

Dane teleadresowe

Dodaj do wizytówki GMF aktualne dane teleadresowe - dokładny adres stacjonarnej siedziby oraz numer telefonu. Pamiętaj, by dane zamieszczone w wizytówce GMF były spójne z danymi, które użytkownik znajdzie w innych miejscach w internecie, np. W katalogach firm czy na Twojej stronie internetowej. W ten sposób budujesz swoją wiarygodność. Jeśli obsługujesz klientów także poza swoją lokalizacją (np. dojeżdżasz do klientów), również możesz o tym poinformować za pośrednictwem wizytówki.

 

Aktualne godziny otwarcia

Nie zapomnij także o aktualnych godzinach otwarcia punktu sprzedaży (sklepu, restauracji, kawiarni). Jeśli przypada święto, powinieneś uzupełnić swoją wizytówkę o godziny pracy w danym dniu - w ten sposób użytkownicy trafią dla Ciebie lub poinformujesz ich, że w konkretne święto nie pracujesz.

Wizytówka GMF agencji Lojalni

 

Profil działalności

By skutecznie pozycjonować wizytówkę swojej firmy w Google, uzupełnij ją także o rodzaj działalności. Czy jest to firma usługowa? A może sklep RTV lub AGD? Wybierz profil działalności swojej firmy z rozwijanej listy. Jeśli żadna z kategorii nie opisuje dokładnie Twoich usług, wybierz kategorię najbardziej zbliżoną, ponieważ nie masz możliwości wpisania własnej.

 

Promocja postów (wpisów blogowych)

Jeśli oprócz stacjonarnej siedziby prowadzisz także stronę internetową z informacjami, poradnikami lub aktualnościami, możesz umieścić linki do ostatnich artykułów w wizytówce Google Moja Firma. W ten sposób użytkownik, który zobaczy wizytówkę w Google, będzie mógł przejść bezpośrednio do wpisów na Twoim blogu.

 

Pytania i odpowiedzi

Wizytówkę GMF możesz także wykorzystać do informowania użytkowników. W sekcji pytania i odpowiedzi zamieść powtarzające się wątpliwości klientów i rozwiej je.

 

Zdjęcia

Zdjęcia mogą wyświetlać się w grafikach Google i ułatwić odnalezienie Twojej firmy przez użytkownika. Dlatego uzupełnij profil swojej firmy o aktualne fotografie budynku, wnętrza itp.

 



Zadbaj o opinie

Opinie są jednym z czynników rankingowych w lokalnym pozycjonowaniu, a ponadto wpływają na wizerunek Twojej firmy w wyszukiwarce Google. Dlatego też powinieneś być w stałym kontakcie z klientami, odpowiadać na ich opinie i aktywnie zabiegać o ich pozyskanie. Jak to zrobić?

  • Jeśli prowadzisz sklep internetowy oraz stacjonarny, możesz na platformie e-commerce zainstalować specjalną wtyczkę, która zautomatyzuje wysyłkę próśb o opinie do klientów, którzy zrealizowali zamówienie.
  • Możesz wygenerować link dla klienta, z pośrednictwem którego ten będzie mógł podzielić się swoją opinią w wizytówce Google Moja Firma.
  • Możesz zaoferować rabat lub zbieranie punktów lojalnościowych w zamian za podzielenie się opinią.
  • Zachęcaj do dzielenia się opinią w mediach społecznościowych (np. na stories na Instagramie).
  • Zadbaj o opinie nie tylko w wizytówce Google Moja Firma, ale także w porównywarkach cenowych oraz portalach do dzielenia się opiniami (Opineo, Ceneo itp.).
  • Traktuj klientów jak partnerów buduj z nimi relacje - wówczas chętniej podzielą się opinią i polecą Twoje usługi.

By dbać o wizerunek swojej lokalnej firmy w Google, musisz nie tylko zabiegać o opinie, ale także odpowiadać na nie. Dotyczy to zarówno tych pozytywnych opinii, jak i negatywnych. W ten sposób pokazujesz, że zależy Ci na zadowoleniu klienta i pozostawaniu w kontakcie z nim.

 

Jak radzić sobie z negatywnymi opiniami?

Nie wszystkie opinie klientów, które pojawią się w wizytówce Google Twojej firmy, będą pozytywne. Ponieważ opinii nie możesz usuwać samodzielnie, musisz nauczyć się radzić sobie z tymi negatywnymi. W jaki sposób to robić?

  • Zawsze odpowiadaj na negatywne opinie - jeśli opinia pochodzi od osoby, której nie masz w bazie swoich klientów, możesz o tym napisać.
  • Unikaj nadmiernych emocji.
  • Jeśli popełniłeś błąd, przyznaj się do niego. Zachęć niezadowolonego klienta do kontaktu, zaoferuje rekompensatę, np. w postaci rabatu.

 

Dlaczego warto pozycjonować wizytówkę Google Moja Firma?

Pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma w mapach Google to jeden z elementów pozycjonowania lokalnego. Jednocześnie wizytówka GMF stanowi skuteczny sposób na zwiększenie ruchu na Twojej stronie oraz w stacjonarnym punkcie sprzedaży. Dzięki wizytówce GMF możesz także informować użytkowników o zmianach w swojej firmie i pozostawać w kontakcie z nimi, co ułatwia budowanie relacji z klientami.

 

Inni przeczytali także:

Jak skutecznie pozyskiwać opinie w Google?
Skutecznie zarządzaj opiniami klientów - kompletny przewodnik po GMF.
Jak samodzielnie założyć i zoptymalizować mapkę Google?
Jak pozyskać klientów w Google? O pozycjonowaniu i optymalizacji konwersji
Jak być widocznym w Google? Poznaj sprawdzone taktyki. 

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował artykułu. Badź pierwszy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie publikowany. Pola wymagane zostaną oznazcone*

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych na potrzeby obsługi komentarzy strony Lojalni

Szanujemy Twoja prywatność.

Używamy cookies, aby nasza strona internetowa działała prawidłowo i aby stale ulepszać nasze usługi. W przypadku wyłączenia korzystania z plików cookie niektóre części tej witryny mogą być niedostępne. Więcej szczegółów w Polityce prywatności i stosowania plików cookies.