Gdzie reklamować firmę? Poznaj 6 skutecznych platform reklamowych.

 

Prowadzisz firmę i poszukujesz skutecznych sposobów na jej rozreklamowanie? Przygotowaliśmy dla Ciebie obszerny przegląd najlepszych miejsc do promocji swojej firmy online. Bez względu na branżę, w jakiej działasz i dostępny budżet, w tym artykule znajdziesz odpowiedź na pytanie, gdzie warto inwestować swoje środki, aby skutecznie wypromować swoją firmę online.

 

 

Korzyści z reklamy online


Reklama online oferuje wiele korzyści, które mogą przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów i zwiększyć widoczność Twojej firmy. Oto niektóre z głównych korzyści:

1. Reklama online pozwala na precyzyjne targetowanie swojej grupy docelowej. Możesz dostosować swoje kampanie reklamowe do konkretnych danych demograficznych, zainteresowań i zachowań użytkowników, co zwiększa szanse na dotarcie do właściwej grupy odbiorców.

2. Dzięki możliwości śledzenia wyników reklam online możesz dokładnie monitorować jej skuteczność. Możesz analizować dane i optymalizować swoje kampanie, aby osiągnąć lepsze wyniki.

3. Reklama online działa natychmiastowo, co oznacza, że możesz zobaczyć wyniki swoich kampanii niemal od razu. Możesz też dostosować swoje reklamy w czasie rzeczywistym, w zależności od wyników i reakcji użytkowników.

4. Reklama online umożliwia dotarcie do szerokiej publiczności na całym świecie. Nie ma ograniczeń geograficznych, co daje możliwość promowania firmy na globalnym rynku.

 

 

Co wpływa na skuteczność reklam online


Istnieje wiele różnych rodzajów reklamy online oraz narzędzi do ich wdrożenia. Choć wszystkie one oferują podobne funkcjonalności, to jednak nie są identyczne. Przed rozpoczęciem kampanii reklamowej warto zaznajomić się z tymi narzędziami, ale także opracować plan działania. Wstępne przygotowanie jest kluczowe, ponieważ dotyka podstawowych kwestii, bez których działania reklamowe mogą nie dać oczekiwanego sukcesu.

Przede wszystkim każde z niżej przedstawionych narzędzi reklamowych wymaga poznania swojej grupy docelowej. Pomaga to precyzyjne określić, kiedy i gdzie Twoje reklamy mają być wyświetlane. Możesz docierać do potencjalnych klientów w określonym regionie geograficznym, w określonych godzinach dnia i na różnych urządzeniach, ale wiedza jak określić te parametry tkwi właśnie w zrozumieniu zachowań swoich klientów.

Przed rozpoczęciem kampanii reklamowej warto zastanowić się również nad celem biznesowym, który ma być osiągnięty dzięki reklamom. Cele mogą być zróżnicowane i zależą od indywidualnych potrzeb i strategii firmy, ale ustalenie ich z pewnością pomoże w wyborze konkretnych rozwiązań reklamowych.

To, co jest szczególnie istotne przy reklamowaniu małych firm, to płacenie za faktyczne wyniki. Nikt nie chce przecież przepalać budżetu na reklamy i nie mieć efektu. Wiele platform działa w modelu płatności za kliknięcia (Pay-Per-Click, PPC). To oznacza, że płacisz tylko wtedy, gdy ktoś kliknie Twoją reklamę. Nie płacisz za samo wyświetlenie reklamy. Relatywnie zmniejsza to koszty, więc jest to polecane rozwiązanie.

Równie ważne jest określenie dziennego budżetu kampanii, to pozwala uniknąć niekontrolowanych wydatków. Gdy Twój budżet zostanie wyczerpany, reklamy przestaną się wyświetlać bez ponoszenia dodatkowych kosztów.

Kolejnym aspektem wpływającym na skuteczność reklam jest dostosowanie treści do konkretnych słów kluczowych i grup odbiorców, a także rozszerzenie ich wyświetlania o dodatkowe opcje takie jak lokalizacja, linki do konkretnej stron internetowych, numer telefonu itp. Zwiększa to atrakcyjność reklam, a także pomaga użytkownikom znaleźć potrzebne informacje.

Zarządzanie kampaniami nie jest łatwe, ale istnieje wiele narzędzi i materiałów edukacyjnych udostępnianych przez wszystkie reklamowe platformy, które pozwalają przedsiębiorcom na zdobycie wiedzy i samodzielne prowadzenie kampanii, przynajmniej na podstawowym poziomie. Wyższy level skuteczności można osiągnąć przy współpracy ze specjalistami ds. reklamy online lub z agencją marketingową.

 


Rodzaje reklam online


Sieć wyszukiwania Google Ads


Reklamy tego typu są wyświetlane na podstawie dopasowania do frazy wpisanej w wyszukiwarkę przez użytkownika. Wystarczy wprowadzić w wyszukiwarkę frazę, np. sklep sportowy, by pojawił się wynik jak na poniższym screenie. Reklamy te umiejscowione są zarówno nad wynikami organicznymi (bezpłatnymi) jak i pod.

 

Reklamy sponsorowane Google Ads

Reklamy sponsorowane pojawiają się na górze lub na dole strony wyników wyszukiwania



Google Display Ads

 

Reklamy tego typu wyświetlają się w ramach tzw. sieci reklamowej Google Display Network (GDN), do której należą strony partnerskie Google - najpopularniejsze serwisy informacyjne, rozrywkowe i magazyny online, które ogląda tysiące użytkowników dziennie. Nie ma tu miejsca na przypadkowość. Reklamy pojawiają się użytkownikom, którzy odpowiadają założeniom kampanii, np. znajdują się w konkretnej lokalizacji, czy odwiedzili określoną stronę.

Gdzie jeszcze mogą pojawiać się reklamy GDA?

YouTube - tutaj wyświetlanie reklam odbywa się w formie reklam wideo, zarówno przed filmami, jak i w trakcie ich trwania. Więcej na ten temat będzie w dalszej części.

Wyświetlane są również w aplikacjach mobilnych zarówno na platformie Android, jak i iOS. Mogą to być reklamy bannerowe, interaktywne lub wideo.

Reklamy GDN mogą być wyświetlane w skrzynkach odbiorczych poczty Gmail w postaci reklam tekstowych i graficznych.
Mimo ogromnego zasięgu i różnorodności platform zarządzać reklamami można korzystając z jednego panelu administracyjnego - Google Ads, gdzie wszelkie formaty są automatycznie dopasowywane.

 

Czytaj więcej:
Rodzaje kampanii Google Ads, które warto znać
8 kroków, które należy wykonać przed pierwszą kampanią Google Ads
SEO czy Google Ads. W co zainwestować środki w 2023?


Statystyki reklam Google Ads
65% małych i średnich firm inwestuje w kampanię PPC
75% osób korzysta z płatnych reklam, by znaleźć dany produkt, czy usługę
52% kliknięć PPC pochodzi od użytkowników mobilnych
33% przedsiębiorców stosuje reklamy PPC w celu zwiększenia świadomości swojej marki

 

 

Facebook Ads

 

Facebook to platforma, która mimo zmieniających się trendów nadal jest na prowadzeniu jeśli chodzi o popularność, a także ROI, czyli najlepszy zwrot z inwestycji. 22% ankietowanych przypisuje mu istotny wpływ na swoją sprzedaż online. Z pewnością reklama odgrywa tu kluczową rolę bez względu na jej cel, którym może być

1. wzrost świadomości marki

2. zwiększenie ruchu na stronie internetowej

3. zwiększanie sprzedaży

Reklamy produktów i oferty promocyjne w odpowiednich formatach sprawdzają się w każdej branży, więc warto zainwestować swoje zasoby i sprawdzić tę platformę jak najszybciej.

Oto kilka form reklam dostępnych na platformie:

Reklama Image Ads jest jedną z najpopularniejszych form reklam na Facebooku. Polega na wyświetlaniu atrakcyjnych obrazów lub grafik w połączeniu z treścią przeglądaną przez użytkowników. Warto zadbać tutaj o chwytliwy opis i nagłówek, by zwiększyć zaangażowanie odbiorcy.

 

Reklama Image Ads

Źródło: facebook.com/business/ads/

 


Reklama Video Ads - możesz umieszczać krótkie filmy reklamowe w wiadomościach, na tablicy lub w Stories. Facebook oferuje także opcje automatycznego odtwarzania wideo, co dodatkowo uatrakcyjnia przekaz.

Reklama Carousel Ads to reklama, która pozwala na wyświetlanie kilku obrazków lub filmów w jednym poście reklamowym. To idealna opcja, jeśli chcesz pokazać różne produkty, funkcje lub korzyści związane z Twoją firmą.

 

Reklama Carousel Ads

Źródło: facebook.com/business/ads/

 

 

Reklama w formie kolekcji - szczególnie często używana przez właścicieli sklepów internetowych. Eksponowane są produkty sprzedażowe, po ich kliknięciu można przejść do szerszego opisu i możliwości zakupu.

 

Reklama w formie kolekcji

Źródło: facebook.com/business/ads/



Meta Ads umożliwia również promocję na platformie Instagram, która jest częścią grupy Meta. Warto rozważyć również umieszczenie reklamy na Facebook Messenger. Jest to kanał, który pozwala na bardziej osobisty kontakt z klientami i odpowiadanie na ich pytania w czasie rzeczywistym.

 

Statystyki reklam Facebooka
93% użytkowników korzysta z płatnych reklam na Facebooku.
64% specjalistów ds. marketingu planuje jeszcze bardziej zaangażować się w reklamę na FB
26% użytkowników, którzy kliknęli reklamy, kontynuowali zakupy

 


Instagram

 

Meta Ads obejmuje reklamy zarówno na Facebooku jak i na Instagramie, co oznacza, że ​​korzystają z podobnej infrastruktury reklamowej. Stosuje się więc w obu przypadkach reklamy w podobnych formatach jednak to, co kształtuje charakter reklam na Instagramie to przede wszystkim treści wizualne, takie jak piękne zdjęcia i krótkie filmy.

Najbardziej charakterystycznymi formami reklamy na Instagramie są:

Reklamy w Insta Stories to dynamiczny format, który pozwala firmom eksperymentować z różnymi elementami wizualnymi, takimi jak animacje, filtry, naklejki, tekst, czy CTA, który umożliwia użytkownikom podejmowanie bezpośrednich działań, np. odwiedzenie Twojej strony internetowej, czy podjęcie kontaktu telefonicznego.

Reklamy w Insta Reels (Rolki) w formie krótkich filmików dają niesamowite zasięgi w porównaniu z innymi formami reklamy na Instagramie. Mają o 22% większą klikalność niż standardowe posty z wideo. Nie jest to forma typowa dla reklamy, jednak jej skuteczność powinna zachęcić do tej formy promocji. Dodatkowym plusem jest ich umiejscowienie w różnych strategicznych miejscach. Mogą one być udostępniane zarówno w głównym feedzie jak i w osobnej sekcji dedykowanej Reelsom.

Reklamy w feedzie to podstawowy rodzaj reklam na Instagramie, które są często używane przez firmy do promocji swoich produktów lub usług. Pojawiają się w głównej części Instagrama, między zdjęciami i filmami publikowanymi przez użytkowników. Stosując ten format, nie należy zapominać o dodaniu angażujących opisów lub linków do stron docelowych.

Reklamy Instagram Shopping do promocji produktów sprzedażowych. Umożliwiają one wejście w bezpośrednio w produkt i zakupienie go bez opuszczania aplikacji.
Niestety nie wszystkie rodzaje reklam można uruchomić z poziomu widoku komórkowego. Część z nich można wdrożyć, jedynie korzystając z Menadżera Reklam.

 

Statystyki reklam Instagrama
73% specjalistów korzysta z płatnych reklam na Instagramie
60% wzrost zasięgu reklam w ciągu ostatnich 2 lat
Reklamy w Insta Stories docierają do ponad 72% wszystkich odbiorców reklam na Instagramie

 

 

YouTube

 

W roku 2022 YouTube stał się liderem na rynku platform streamingowych. Ten dynamiczny wzrost wynika z zainteresowania użytkowników treściami wideo. Trend ten nie tylko utrzymuje się, ale nawet rośnie, dlatego warto zainwestować w promocję wideo, by dotrzymać kroku konkurencji i sprostać oczekiwaniom rynku.


Konfigurując ustawienia w panelu administracyjnym, należy pamiętać o dopasowaniu reklam do swoich celów biznesowych. Zastanów się więc, co dokładnie chcesz osiągnąć: może jest to zwrócenie uwagi swoich potencjalnych klientów, a może chcesz by pamiętali o Tobie, gdy będą poszukiwać produktu zaspokajającego ich potrzeby. Możesz również ułatwić im zakup poprzez umieszczenie przycisków subskrypcji lub rezerwacji. Dlaczego jest to tak istotne? Każdy z tych celów ma dopasowaną odpowiednią strategię, za którą idą sposoby wyświetlania reklamy.

 

Reklamy In-Stream możliwe do pominięcia

Źródło: https://www.youtube.com/: Reklamy In-Stream możliwe do pominięcia

 

 

Bumpery reklamowe

Źródło: https://www.youtube.com/: Bumpery reklamowe

 

Reklamy In-Stream niemożliwe do pominięcia

Źródło: https://www.youtube.com/: Reklamy In-Stream niemożliwe do pominięcia

 

Reklama Masthead

Źródło: https://www.youtube.com/: Reklama Masthead

 

Kampanie wideo zachęcające do działania

Źródło: https://www.youtube.com/: Kampanie wideo zachęcające do działania

 

Reklamy Discovery

Źródło: https://www.youtube.com/: Reklamy Discovery

 


Statystyki reklam YouTube
90% firm stosuje krótkie formy video, by utrzymać swoją sprzedaż na dotychczasowym poziomie, a nawet by wzrosła jeszcze bardziej
94% osób ogląda filmy na YT, by zrozumieć specyfikę danego produktu, 84% z nich dokonuje zakupu
Kupujący są dwa razy bardziej skłonni kupić produkt, który widzieli w nagraniu video

 

 

LinkedIn


LinkedIn jest platformą społecznościową, która skupia się głównie na profesjonalnych kontaktach i relacjach biznesowych. Dlatego też reklamy na LinkedInie stanowią świetne narzędzie marketingowe, które umożliwia zarówno dużym jak i małym firmom dotarcie do specjalistów i liderów z branży. Reklamy na LinkedIn można targetować na podstawie takich kryteriów jak stanowisko, branża, umiejętności zawodowe, czy poziom wykształcenia, co jest dość unikatowe w porównaniu do innych platform.

Dostępne są różne rodzaje i formy reklam:

Treści sponsorowane - obejmują różne formaty reklam w ramach kampanii. Mogą być wyświetlane jako reklama z pojedynczym zdjęciem, video, karuzela, a nawet jako promocja wydarzenia. Istnieje również opcja rozszerzenia zasięgu kampanii sponsorowanych poza LinkedIn, wówczas reklama będzie docierać do zewnętrznych odbiorców.

Reklama tekstowa to narzędzie jest bardzo intuicyjne i szybkie w obsłudze. Pozwala sprawnie dotrzeć do właściwych odbiorców w ramach założonego budżetu i ich zainteresować. W ten sposób buduje się świadomość swojej marki w społeczności LinkedIn. Reklama tekstowa umieszczona jest po prawej stronie profilu w czterech różnych formatach lub w górnej części.

 

Reklama tekstowa Linkedin

Źródło: business.linkedin.com: Reklama tekstowa



Reklama dynamiczna (Spotlight) - czyli automatycznie personalizowana (dostosowywana do profilu i aktywności użytkownika). Wykorzystywana jako narzędzie do pozyskiwania leadów i nawiązywania kontaktów biznesowych. Pojawia się na prawym panelu na stronie głównej użytkownika.


Reklamy typu Lead Gen Forms są często wykorzystywane w reklamowych treściach sponsorowanych, ułatwiając zbieranie danych kontaktowych od potencjalnych klientów dzięki zawartym formularzom, zwłaszcza w kampaniach B2B.

 

Reklamy typu Lead Gen Forms

Źródło: facebook.com/business/ads/

 


Reklama karuzelowa umożliwia przedstawienie w bardzo atrakcyjnej formie, bo graficznej wybranych historii firmy. Slajdy się przesuwają a do tego, można je linkować do zewnętrznych zasobów.

Reklama Video Ad to jedno z najbardziej konwertujących narzędzi ze względu na treści wizualne.

 

Reklama video

Źródło: business.linkedin.com: Reklama video

 

Ta różnorodność pozwala uwzględnić cele kampanii i preferencje odbiorców.

 

Czytaj więcej:
Jak LinkedIn może pomóc w rozwoju Twojego biznesu?


Statystyki reklam LinkedIn
80% leadów B2B z mediów społecznościowych pochodzi z LinkedIn.

 


Podsumowanie: Poznaj 6 skutecznych platform reklamowych.


Wybór odpowiednich miejsc do reklamowania Twojej firmy online jest niezwykle ważny dla osiągnięcia sukcesu. Należy uwzględnić cele biznesowe, grupę docelową i budżet reklamowy, aby wybrać najlepsze kanały reklamowe dla swojej firmy.


Nie ma jednego rozwiązania, które pasuje do wszystkich. Ważne jest, aby eksperymentować, monitorować wyniki i dostosowywać swoje kampanie, aby osiągnąć najlepsze rezultaty. Nie wahaj się jednak zainwestować w reklamę online, ponieważ może to przynieść ogromne korzyści dla Twojej firmy.


Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci znaleźć najlepsze miejsca do reklamowania biznesu online. Pamiętaj, że reklama online to nie tylko inwestycja, ale także szansa na zwiększenie widoczności Twojej marki i pozyskanie nowych klientów.

 

Katarzyna Kalbarczyk

Junior marketing specialist

 

 

Inni przeczytali także:

Jak reklamować małą firmę rodzinną w internecie?
Jak wypromować firmę w internecie?
7 sposobów jak reklamować firmę w internecie
Ile kosztuje reklama firmy w internecie