Jak pozyskiwać wartościowe linki do strony?

Linkowanie to jedna z kluczowych dziedzin marketingu internetowego, która może znacząco wpłynąć na pozycjonowanie Twojej strony w wynikach wyszukiwarek oraz ruch w Twojej witrynie. Przedstawiamy sprawdzone sposoby, dzięki którym pozyskasz wartościowe linki do strony.


Dlaczego warto pozyskiwać linki zewnętrzne do strony?

 

Pozyskiwanie linków do strony jest ważne z kilku powodów:

1. Poprawia pozycjonowanie w wyszukiwarkach: linki z innych stron internetowych są jednym z czynników, które wpływają na pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania. Im więcej wartościowych i naturalnych linków prowadzi do strony, tym większa szansa na uzyskanie wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania.

2. Zwiększa ruch na stronie: kiedy strona jest linkowana z innych wartościowych stron, to użytkownicy mogą ją wyświetlić, co zwiększa ruch na stronie.

3. Buduje reputację: linki z wartościowych stron internetowych są jak rekomendacje, które potwierdzają wartość i jakość strony. Im więcej takich linków, tym większa reputacja strony.

4. Wspiera budowanie relacji: wartościowe linki często pochodzą z innych stron, z których właścicielami współpracujemy. Pozyskiwanie linków może więc wspierać budowanie relacji z innymi przedsiębiorcami i webmasterami.


Warto jednak pamiętać, że pozyskiwanie linków powinno odbywać się w sposób naturalny i wartościowy, zgodny z zasadami etyki internetowej. Unikaj wszelkich praktyk, które mogą zostać uznane za spamowanie lub manipulowanie wynikami wyszukiwania.

Jak przebiega budowanie linków do witryny? Wartościowe linki można pozyskać ze stron mających autorytet. Są one wysoko oceniane przez roboty Google, dzięki czemu znajdują się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania.

 

Wśród sposobów zdobywania linków przychodzących wymienić można:

  • wymianę artykułów,
  • udostępnianie raportów i artykułów eksperckich blogu razem z linkami;
  • publikację artykułów w pismach branżowych;
  • patronat nad branżowymi wydarzeniami oraz publikacjami;
  • realizację szkoleń w Twojej dziedzinie;
  • budowanie relacji i współpracę z Twoimi partnerami, kontrahentami i klientami;
  • prowadzenie branżowego kanału na YouTube;
  • wystąpienia na branżowych konferencjach oraz eventach;
  • organizację szkoleń;
  • opracowanie e-booka,
  • publikację wywiadu na blogu z ekspertem z Twojej branży.

 

Sposoby, które pomogą Ci pozyskać linki zewnętrzne

Wiemy już, jak ważne jest zbudowanie dobrego jakościowo profilu linków i jakie działania nam w tym pomogą. W artykule prezentujemy dokładne wskazówki, które nam to ułatwią.


Zaproponuj wymianę artykułów z ekspertami

Jeśli zależy Ci na pozyskaniu wartościowych linków zewnętrznych, rozważ współpracę z innymi ekspertami ze swojej branży, polegającą na wymianie artykułów. Wówczas Twój wpis razem z linkiem do Twojej strony zostanie opublikowany na stronie innej działalności, a firma, z którą współpracujesz, umieści swój artykuł na Twojej stronie. Tym sposobem uzyskasz ciekawą treść i pokażesz się algorytmom jako autorytet w branży.

Jak najlepiej szukać stron, które będą chciały linkować do innych? Wykorzystaj narzędzie Ahrefs przeznaczone do analizowania profilu linkowego. Ahrefs pomoże Ci zweryfikować pochodzenie linków konkurencji.


Twórz artykuły eksperckie, raporty oraz statystyki na blogu

Chcesz stworzyć profesjonalną strategię link buildingu? Udostępniaj na blogu listy branżowe, raporty oraz statystyki. W ten sposób zamieścisz na stronie wartościowe dla czytelników treści, a jednocześnie rozbudujesz swój profil linków. Umieszczając w raporcie popularne osoby ze swojej branży, zwiększasz szansę na to, że opublikują one artykuł na swoim kanale w social mediach.

Dzięki temu zyskasz ciekawą treść, wartościowy link, jak również:

  • wzrost ruchu w witrynie;
  • wyższą pozycję w rankingu wyszukiwania;
  • nowe osoby obserwujące.

Opracowując artykuł opisujący konkretne zjawisko, poproś ekspertów z branży o wyrażenie opinii i umieść link do ich kanałów w social mediach. To może sprawić, że z chęcią udostępnią Twój tekst wraz ze swoją opinią, co będzie wspierało optymalizację SEO.


Pisz teksty do pism branżowych, by pozyskać linki zewnętrzne

Skuteczny link building to również publikacja artykułów w pismach branżowych. To pomoże Ci budować profesjonalny wizerunek marki, a przy okazji pozyskać link zewnętrzny do swojej strony. Jeżeli jesteś stałym czytelnikiem artykułów branżowych, dzięki którym regularnie poszerzasz wiedzę, warto podzielić się swoimi spostrzeżeniami na dany temat. W ten sposób umacniasz swój autorytet w branży, a jednocześnie poprawiasz pozycjonowanie stron.

Case study, raport lub artykuł stworzony na podstawie swojego doświadczenia pomagają zaprezentować się jako ekspert i są ważne w procesie pozycjonowania stron. Zwykle pod artykułem masz możliwość umieścić link do swojej strony oraz krótki opis, dzięki któremu zaprezentujesz swoje umiejętności, wiedzę i doświadczenie.


Pozyskaj patronat nad ważnym wydarzeniem w branży

Osoby doceniane w branży mogą obejmować patronaty nad różnego rodzaju wydarzeniami, szkoleniami lub publikacjami. To dobry sposób, na rozbudowę profilu linków zewnętrznych o kolejny, który pochodzi np. z witryny wydarzenia albo wydawnictwa. Ponadto takie działania pomogą Ci zwiększyć widoczność strony w sieci.

Postaraj się, aby baner Twojej strony razem z linkiem został udostępniony w witrynie publikacji lub wydarzenia. Dzięki temu będzie widoczny dla wszystkich odwiedzających stronę eventu lub produktową w sklepie oferującym wybraną książkę. Wówczas możesz spodziewać się, że ruch w Twojej witrynie oraz zaangażowanie użytkowników wzrośnie.


Wykorzystaj współprace partnerskie z innymi ekspertami w branży, by realizować skuteczny link building

Jak jeszcze możemy pozyskiwać linki do naszej witryny? Właściciele firm, zazwyczaj utrzymują relacje z innymi przedsiębiorcami. Tego rodzaju kontakty warto wykorzystać do wymiany artykułów eksperckich. Jeżeli używasz oprogramowania i masz dobre relacje z jego twórcą, rozważ napisanie artykułu zawierającego opinię na temat oprogramowania. Spytaj, czy jego twórca może udostępnić artykuł w swojej witrynie razem z linkiem do Twojej strony. Taki system wymiany linków wspiera również proces pozycjonowania.

Piszesz blog, na którym zamieszczasz recenzje produktów? Dowiedz się, czy sklep online mógłby opublikować Twoją recenzję na blogu. W ten sposób możesz pozyskać wartościowe linki zwrotne i poprawić pozycję strony w wyszukiwarce.


Załóż kanał na YouTube i pozyskaj linkowanie ważne w pozycjonowaniu stron

Prowadzenie profilu na YouTube umożliwia pokazanie się z pozycji eksperta, ale może również pomóc w pozyskaniu różnego rodzaju linków na naszą stronę. W sytuacji, gdy ktoś zauważy Twoje nagranie, jest szansa, że link do niego będzie wyświetlał się w innych witrynach. Użytkownicy chętnie korzystają z różnego rodzaju treści wideo, zwłaszcza jeżeli w ciekawy oraz przystępny sposób przekazują przydatne informacje.

Wideo o charakterze edukacyjnym warto wykorzystać ponownie, przykładowo, jeśli chcemy stworzyć prezentację multimedialną. To metoda nazywana recyklingiem treści, która wspiera także pozycjonowanie.


Występuj na konferencjach, by wspomóc proces linkowania

Jak jeszcze można budować wartościowe linkowanie zewnętrzne? Warto wykorzystać sytuację, gdy występujesz na branżowych wydarzeniach. Wówczas należy dopilnować, aby link do Twojej strony został zamieszczony w witrynie wydarzenia. W ten sposób:

  • będziesz budować linki do witryny w naturalny sposób;
  • masz szansę nawiązać relacje biznesowe podczas wydarzenia;
  • będziesz dostrzeżony w swojej branży.


Wykorzystaj uczestnictwo w szkoleniach

Jeżeli organizujesz szkolenia lub warsztaty, pokazujesz się jako ekspert i masz okazję pozyskać wartościowe linkowanie zewnętrzne. Jak zdobyć tego typu linki? Postaraj się zachęcić osoby biorące udział w szkoleniach, by zamieściły opinie na prowadzonym przez siebie blogu i oznaczyły Twoją działalność jako organizatora. Do uczestnictwa w szkoleniu warto zaprosić również swoich partnerów, ponieważ tym sposobem wydarzenie będzie mogło objąć szerszą tematykę, a Ty możesz zdobywać linki przychodzące z witryn innych prelegentów.

Można zorganizować wydarzenie na temat organizacji czasu pracy, metod radzenia sobie z sytuacjami stresowymi, czy narzędzi marketingowych. Staraj się wybierać tematy, które są dla odbiorców interesujące i poruszają ważne kwestie. Wiele osób poszukuje szkoleń, dzięki którym poszerzą swoją wiedzę oraz umiejętności, przydatne w pracy. Kiedy dzielisz się z innymi swoją wiedzą, budujesz autorytet w branży i wspierasz pozycję strony w wyszukiwarkach internetowych.


Opracuj e-booka i wspomagaj optymalizację SEO

Pozyskiwać linki naturalne prowadzące do Twojej witryny, możesz także przy okazji opracowywania wysokiej jakości treści w formie e-booka. Wówczas odbiorcy mogą go polecać oraz udostępniać. Stworzony przez Ciebie content powinien być angażujący, a także zawierać przydatne dla odbiorców informacje. Pamiętaj również, by dostosować styl pisania do czytelnika, zadbaj o poprawność stylistyczną oraz przejrzysty układ treści.

E-book warto opublikować jako PDF w formie linku, który można pobrać, dobrym pomysłem jest także umieszczenie o nim wzmianki na blogu. Istnieje szansa, że odbiorcy napiszą recenzję e-booka w swojej witrynie i udostępnią link do Twojej strony. To doskonały sposób na zwiększenie zasięgu strony, budowę ruchu oraz widoczności.


Przeprowadź wywiady z ekspertami w branży i wspomagaj optymalizację SEO

Warto także przeprowadzać wywiady ze specjalistami. Dlaczego? Udostępniając wywiady z ekspertami, publikujesz na stronie wartościowe treści. Mogą one posłużyć również w celu zdobycia dobrej jakości linków, co ma wpływ na pozycje stron w wyszukiwarce Google. Po udostępnieniu wywiadu rozmówca może podzielić się linkiem prowadzącym do publikacji na swojej stronie, a także w social mediach. Dobrze jest również korzystać z różnego rodzaju zaproszeń do udzielania wywiadu i postarać się, aby w publikacji zamieszczono link do Twojej strony.


Twórz infografiki

Jeżeli zależy Ci na zbudowaniu dobrego jakościowo profilu linków, zdecyduj się na tworzenie infografik. Do wielu odbiorców bardziej trafia przekaz graficzny niż w formie tekstu. Infografiki warto udostępniać w mediach społecznościowych, ponieważ to miejsce, w którym użytkownicy zazwyczaj szukają treści, które są krótkie i przystępne w odbiorze.

Postaraj się znaleźć ciekawe dla użytkowników tematy, zgromadź merytoryczne informacje i stwórz z nich infografikę. Zatroszcz się o jej atrakcyjny wygląd oraz o to, by przekazywała przydatne treści. Może któryś z użytkowników skorzysta z przygotowanej przez Ciebie grafiki albo opublikuje ją na swoim profilu w social mediach. Jeśli chcesz, by opublikowanie infografiki było prostsze, utwórz indywidualny kod osadzenia.


Jak pozyskiwać wartościowe linki do strony? Podsumowanie

W artykule przedstawiliśmy skuteczne sposoby na pozyskiwanie wartościowych linków prowadzących do strony internetowej. Omówiliśmy różne strategie, takie jak tworzenie wartościowych treści na swoim blogu, wymiana artykułów z ekspertami, publikowanie tekstów w pismach branżowych, prowadzenie kanału na Youtube, czy występy na konferencjach i organizacja szkoleń. Warto również skorzystać z profesjonalnych narzędzi, które pomogą Ci w analizie swojego profilu linkowego. Zdobywanie wartościowych linków wspiera pozycjonowanie, buduje ruch w witrynie oraz umożliwia zaprezentowanie się z pozycji eksperta w swojej branży. Wykorzystując zaprezentowane przez nas sposoby, masz szansę zbudować silny profil linkowy dla swojej strony internetowej.

 

 

Inni przeczytali także:

Jak zoptymalizować obrazy na stronie pod SEO?
Czy długość treści ma znaczenie dla SEO?
15 najgorszych błędów SEO, które obniżą ranking strony internetowej
Jak pozycjonować swoją firmę lokalnie - czyli wszystko o lokalnym SEO