Jak wypromować lokalną firmę w Internecie?

Działasz na lokalnym rynku i chcesz dotrzeć do docelowych odbiorców? Poznaj kilka skutecznych sposobów na promocję firmy na lokalnym rynku. Sprawdź, jak skutecznie wypromować lokalną firmę, poinformować odbiorców o swoim istnieniu oraz zachęcić ich do skorzystania z Twoich usług.

Lokalna firma, czyli jaka? 

Pod pojęciem lokalnych działalności rozumiemy takie firmy, które oferują usługi na ograniczonym obszarze – w danym mieście lub dzielnicy oraz w ich okolicach. Jako przykłady firm lokalnych możemy podać:

  • zakłady fryzjerskie i kosmetyczne,
  • mechaników samochodowych,
  • ślusarzy,
  • firmy fotowoltaiczne,
  • wypożyczalnie samochodów.

Promocja lokalnej firmy – skuteczne sposoby

Istnieje co najmniej kilka skutecznych sposobów na wypromowanie lokalnej firmy wśród docelowych odbiorców. Najskuteczniejszym z nich będzie pozycjonowanie lokalne. Uwzględnia ono utworzenie profilu firmy w Google, który umożliwia dotarcie do odbiorców znajdujących się w pobliżu, a także strategię SEO skierowaną na regionalny rynek. W reklamie firmy lokalnej nie można zapomnieć o treściach, czyli content marketingu, a także o pozyskiwaniu linków przychodzących oraz o optymalizacji technicznej strony. Wszystkie te działania mogą sprawić, że oferta Twojej lokalnej firmy dotrze do właściwych osób, zainteresowanych Twoimi usługami.

Jak promować lokalną firmę za pomocą pozycjonowania?

Pozycjonowanie lokalne to jeden z najskuteczniejszych sposobów, który pozwala na skuteczną promocję firmy działającej na ograniczonym rynku. Jest to strategia promocji firmy w bezpłatnych wynikach wyszukiwania Google na frazy uwzględniające lokalizację połączona z optymalizacją profilu firmy w Google (dawniej znanego jako Google Moja Firma). W lokalnym pozycjonowaniu istotna jest optymalizacja strony pod kątem technicznym, tworzenie treści uwzględniających lokalizację, pozyskiwanie linków przychodzących o lokalnym charakterze. Podstawę lokalnego SEO stanowią dobrze przeprowadzona analiza oraz dobór słów kluczowych. Frazy powinny dobrze określać usługi, które oferujesz, a ponadto uwzględniać lokalizację oraz wyrażenia stosowane przez użytkowników. Przykładowe frazy do pozycjonowania lokalnego to:

  • szkoła językowa dla dzieci 7-12 lat Poznań Jeżyce,
  • wypożyczalnia samochodów Warszawa Wola,
  • ślusarz Wrocław Krzyki.

Dlaczego jeszcze warto postawić na lokalne SEO? Ponieważ:

  • umożliwia pozyskiwanie klientów i docieranie do odbiorców przez długi czas,
  • jest relatywnie tanie,
  • zwiększa ruch na stronie,
  • dociera do ściśle określonej grupy osób, która wykazuje zainteresowanie konkretnymi usługami na konkretnym obszarze,
  • zapewnia szybsze efekty od pozycjonowania na frazy ogólne,
  • jest dostosowane do potrzeb małych, lokalnych firm, a także firm o ogólnopolskim zasięgu, które mają swoje oddziały w różnych rejonach kraju i dla każdego z nich chcą dotrzeć do lokalnych odbiorców,
  • umożliwia dotarcie do osób, które znajdują się w pobliżu siedziby Twojej firmy,
  • zapewnia skuteczną promocję w mapach Google oraz w wyszukiwarce,
  • pozwala zwiększyć sprzedaż oraz przychody,
  • wraz z upływającym czasem pozwala pozyskać coraz więcej klientów.

Zobacz, co to jest pozycjonowanie lokalne i dlaczego warto w nie zainwestować. 

Zobacz ofertę pozycjonowania stron dla firm z Poznania

Jak wypromować firmę lokalną? Wybór słów kluczowych

Wybór słów kluczowych to jeden z najważniejszych etapów pozycjonowania lokalnego. To od poprawnej analizy fraz zależy, czy dotrzesz do docelowych klientów zainteresowanych Twoimi usługami? Sprawdźmy, jak wybierać frazy kluczowe w pozycjonowaniu na lokalny rynek.

  • Skorzystaj z narzędzi do poszukiwania fraz kluczowych – podstawą będzie Google Keyword Planner Google Ads. Słowa kluczowe znajdziesz także w Surferze oraz w Senuto, jednak za te narzędzia musisz zapłacić, a Planer słów kluczowych jest dostępny za darmo.
  • Szukaj fraz uwzględniających lokalizację – może być to miasto, a nawet dzielnica oraz okoliczne miejscowości.
  • Wybieraj frazy o niskiej lub średniej konkurencji i dużej liczbie wyszukiwań.
  • Rozważ promocję lokalnej firmy na frazy z długim ogonem. Są to frazy złożone z kilku słów, które dobrze odzwierciedlają intencje użytkowników, zwiększają szansę na konwersję. Są mniej popularne, ale mają duży potencjał sprzedażowy.

Jak promować lokalną firmę? Profil firmy w Google

Profil firmy w Google (wcześniej określany jako Wizytówka Google Moja Firma) to przede wszystkim jeden z elementów pozycjonowania lokalnego. Jednak warto go założyć niezależnie od tego, czy inwestujesz w SEO dla swojej firmy, czy też nie i czy Twoja firma ma charakter lokalny. Jak stworzyć i optymalizować profil firmy lokalnej w Google?

  • Przejdź do Google Moja Firma i kliknij “Utwórz”.
  • Uzupełnij profil firmy o wszystkie istotne informacje, takie jak adres, godziny otwarcia, rodzaj działalności, adres strony www, numer kontaktowy.
  • Poczekaj na weryfikację profilu – zazwyczaj odbywa się ona poprzez przesłanie na podany adres firmy specjalnej wizytówki z kodem weryfikacyjnym. Może to potrwać kilka tygodni. 
  • Dodaj zdjęcia do profilu firmy w Google.
  • Zabiegaj o opinie klientów w profilu firmy w Google.
  • Pamiętaj o stałych aktualizacjach informacji, np. godzin otwarcia, a także o dniach, w których firma jest nieczynna (święta itp.).

Sprawdź, jak pozycjonować profil firmy w Google.

Jak promować firmę lokalną za pomocą content marketingu?

Jak wypromować lokalną firmę? Wykorzystaj content marketing. Za pomocą treści uwzględniających lokalizację firmy możesz dotrzeć do docelowych odbiorców, zwiększyć zaangażowanie na stronie i uzyskać więcej klientów. Co jest ważne w procesie tworzenia treści na potrzeby promocji i reklamy lokalnej firmy?

  • Wykorzystywanie języka korzyści – pokaż odbiorcom, co zyskają dzięki Twojej usłudze.
  • Tworzenie podstron w witrynie dla każdej lokalizacji i uzupełnienie ich wartościowymi treściami.
  • Uwzględnienie w treściach informacji, które są istotne dla użytkowników.
  • Stosowanie fraz kluczowych z uwzględnieniem lokalizacji.
  • Optymalizacja treści pod kątem czytelności – dodanie boldów, wypunktowań, nagłówków.
  • Utworzenie bloga, na którym będziesz dzielić się wiedzą i budować pozycję eksperta w swojej branży.

Sprawdź, jak pisać teksty pod SEO.

Opinie klientów a promowanie lokalnej firmy

Jednym z czynników rankingowych w pozycjonowaniu lokalnym są opinie o usługach wyrażane przez klientów. Im więcej pozytywnych opinii w profilu firmy w Google pozyskasz, tym lepsze efekty SEO będziesz mógł uzyskać. Jak wypromować lokalną firmę za pomocą referencji?

  • Aktywnie zabiegaj o opinie – sam proś klientów o referencje – pamiętaj, że rzadko klient wyrazi pozytywną opinię sam z siebie.
  • Odpowiadaj na negatywne opinie i za każdym razem postaraj się wyjaśnić problem.
  • Pozyskuj opinie od realnych klientów.
  • Buduj długotrwałe relacje biznesowe oparte na zaufaniu – jeśli klient Ci ufa, są większe szanse, że wyrazi pozytywną opinię o usłudze i współpracy z Twoją firmą.

Jak promować firmę lokalnie? Pozyskiwanie linków przychodzących

Kolejnym czynnikiem rankingowym w pozycjonowaniu lokalnym jest profil linków przychodzących. Stanowi on o liczbie i jakości wszystkich linków zewnętrznych prowadzących do Twojej witryny. W pozycjonowaniu lokalnym istotne jest, by pozyskiwać linki ze stron o lokalnym charakterze, mających ugruntowaną pozycję w Google, przyciągających duży ruch i mających wysoką widoczność. W przypadku lokalnego SEO najlepiej sprawdzą się miejskie strony informacyjne, lokalne portale ogłoszeniowe oraz katalogi firm. 

Jak wypromować lokalną firmę poprzez optymalizację techniczną strony?

Nieodzownym elementem pozycjonowania lokalnego i promowania lokalnej firmy w internecie jest optymalizacja techniczna witryny. Obejmuje ona szereg zmian na stronie dotyczących różnych elementów poza treścią. Jest to na przykład:

  • optymalizacja adresów URL,
  • optymalizacja mobilna strony,
  • poprawa szybkości działania strony,
  • wdrożenie danych strukturalnych,
  • wdrożenie mapy strony oraz pliku robots.txt,
  • wdrożenie przekierowań oraz adresów kanonicznych,
  • wdrożenie linków wewnętrznych i zadbanie o ich poprawne działanie.

Wszystkie te działania mają na celu poprawę indeksowania strony przez roboty Google, a także ułatwienie użytkownikowi korzystania ze strony. Zoptymalizowana pod kątem mobilnym strona umożliwia zapoznanie się z ofertą za pomocą smartfona. Szybki czas ładowania strony może zwiększać zaangażowanie i czas przebywania na stronie. 

Jak wypromować firmę lokalną za pomocą optymalizacji konwersji?

By wypromować firmę na lokalnym rynku, musisz zadbać o nią kompleksowo. Pozycjonowanie lokalne czy profil firmy w Google zapewnią widoczność oraz ruch, jednak by pozyskać klienta i zachęcić go do skorzystania z oferty, musisz zrobić krok więcej. Tym krokiem jest inwestycja w optymalizację konwersji. Obejmuje ona szereg działań, których celem jest ułatwienie korzystania ze strony oraz zachęcenie odbiorców do większego zaangażowania. Jakie działania z zakresu optymalizacji współczynnika konwersji warto wdrożyć na stronach firm lokalnych?

  • Dodaj wezwania do działania (CTA) na każdej z podstron ofertowych.
  • Dodaj formularze kontaktowe na stronach ofertowych.
  • Umieść dane teleadresowe firmy na każdej z podstron, na przykład w stopce.
  • Popraw nawigację i menu na stronie.
  • Dodaj menu okruszkowe.

Jak promować firmę lokalną? Podsumowanie

Promocja firmy działającej na lokalnym rynku to w dzisiejszych czasach konieczność. Inwestycja w pozycjonowanie lokalne oraz optymalizację konwersji na stronie powinna się jednak zwrócić w postaci wzrostu widoczności, ruchu na stronie, a także pozyskania nowych klientów i dotarcia do szerokiego grona odbiorców. 

Inni przeczytali także:

Pozycjonowanie lokalne – na czym polega?
Pozycjonowanie biznesu lokalnego. Czy jest mi potrzebne?
Budowanie linków w lokalnym SEO. 7 skutecznych strategii
Dlaczego pozycjonowanie lokalne się opłaca? 12 korzyści z lokalnego SEO

Scroll to Top