14 powodów dlaczego warto wykorzystać Chat GPT w biznesie i marketingu

W tym wpisie blogowym dokładnie wyjaśnimy, czym dokładnie jest Chat GPT (Generative Pre-trained Transformer) oraz jak działa ta technologia. Dowiesz się, jakie korzyści i zagrożenia niesie ze sobą, dlaczego stała się ona kluczowym elementem biznesów, a także jak możesz zastosować Chat GPT w biznesie, zwiększając m.in. efektywność komunikacji online i obsługi klienta.  

Co to jest Chat GPT i jak działa

Chat GPT to rodzaj zaawansowanej sztucznej inteligencji, która zagościła w naszym życiu na stałe 30 listopada 2022 r. Był to tylko prototyp, ale w bardzo szybkim czasie rozwinął on swoje umiejętności i obecnie mamy już do dyspozycji wersję GPT-4.

Bez wątpienia, nagły wzrost zainteresowania tą technologią był zauważalny, ponieważ w niesamowicie krótkim czasie, bo tylko 5 dni po premierze, Chat GPT przyciągnął ponad milionów użytkowników, a po dwóch miesiącach liczba wzrosła do 100 mln.

Taki szybki rozwój chata GPT jest możliwy dzięki tzw. uczeniu maszynowemu i odpowiednim algorytmom generującym tekst. Czym jest uczenie maszynowe? To umiejętność analizy danych, rozpoznawania wzorców, podejmowania decyzji i wykonywania zadań na podstawie zdobytej wiedzy. Przewiduje kolejne słowa lub fragmenty tekstu w oparciu o kontekst. Brzmi znajomo? Tak, przypomina to bliźniaczo myślenie ludzkie. To właśnie jest rewolucyjne, ponieważ dotąd wszystkie dostępne narzędzia wchodzące w interakcje z użytkownikiem miały problem z trzymaniem się kontekstu rozmowy i wyciąganiem wniosków. Teraz ta bariera została przełamana.

Jakie korzyści daje Chat GPT

Korzystanie z Chat GPT, daje wyjątkową szansę na usprawnienie wielu obszarów biznesowych, takich jak: sprzedaż, marketing, IT, prawo, czy nauka. Przykładowe korzyści jakie może przynieść, a właściwie już przynosi, to przede wszystkim:

  • zwiększenie produktywności pracowników
  • skrócenie czasu wykonania zadania
  • szybsze stawianie hipotez
  • pomoc w analizowaniu i interpretowaniu informacji
  • wzmocnienie umiejętności pracowników
  • zautomatyzowanie obsługi klienta
  • spersonalizowany charakter
  • doskonale radzi sobie też z tłumaczeniem tekstów
  • i wiele wiele innych 
Agencja SEO Lojalni Jak efektywnie korzystać z Chat GPT? Sprawdź 10 najważniejszych sposobów jego wykorzystania w biznesie.

14 zastosowań Chat GPT w biznesie i marketingu 

1. Jak Chat GPT może pomóc w obsłudze klienta

Chat GPT może pomóc w obsłudze klienta. Pełniąc rolę zaawansowanego chatbota, automatyzuje komunikację online, czyli obsługuje pytania klientów udzielając precyzyjnych odpowiedzi na pytania. Działa 24/7, co oznacza, że użytkownicy otrzymują natychmiastową pomoc online. Dzięki temu interakcje są szybsze i bardziej efektywne, a to podnosi jakość obsługi i zadowolenie klientów. 

2. Jak Chat GPT może pomóc w content marketingu

Napisz konspekt z Chat GPT

To jedna z bardziej przydatnych możliwości, jakie oferuje Chat GPT. Jednak aby konspekt był użyteczny, warto stosować się do poniższych wytycznych:

1. Zdefiniuj jasny cel konspektu. Czy ma być to konspekt artykułu, prezentacji, e-booka czy innego typu treści?

2. Zaproponuj temat, na podstawie którego ma być wygenerowany konspekt, np.: „Stwórz konspekt artykułu na temat sztucznej inteligencji w e-commerce”.

3. Wydaj konkretne polecenia, np.: „Proszę o punktowe omówienie głównych tematów” lub „Podaj najważniejsze sekcje do uwzględnienia w prezentacji?”

4. Przeanalizuj wygenerowany konspekt i w razie potrzeby dostosuj go według własnych potrzeb.

Generuj tematy na artykuły z Chat GPT

Chat GPT dzięki dostępowi do dużej ilości danych i umiejętności analizy, potrafi zaproponować interesujące i oryginalne pomysły. Może to być szczególnie pomocny sposób dla osób poszukujących inspiracji, mających trudności w znalezieniu tematu lub chcących po prostu spojrzeć na dany temat z innej perspektywy.

W jaki sposób chat generuje tematy? Może to zrobić na podstawie słów kluczowych, określonych zagadnień lub obszarów tematycznych. Wystarczy, że zadasz mu pytanie lub podasz odpowiednie wskazówki.

Przygotuj chwytliwe nagłówki z Chat GPT

Poproś o wygenerowanie propozycji nagłówków na podstawie głównego tematu artykułu lub kilku słów kluczowych.

Poproś o wygenerowanie nagłówków, stosując różne konstrukcje: oparte na pytaniach, liczbach, wzbudzające kontrowersje, ciekawość, a nawet nawiązujące do bieżących wydarzeń, czy obiecujące korzyści. Takie eksperymentowanie może przynieść zaskakująco skuteczne efekty.

Przygotuj kilka wariantów nagłówków. Dzięki temu możesz testować i sprawdzić, który z nich przyciąga największą uwagę czytelników i stosować je przy kolejnych projektach.

3. Jak Chat GPT może pomóc w researchu 

Chat GPT jest wszechstronnym narzędziem, które pomoże również w researchu. Proces badania danego tematu wymaga od każdego czasu i zaangażowania, by stworzyć wartościowy materiał. Chat GPT może znacząco wspomóc taki proces poprzez: generowanie pytań pomocniczych, analizę literatury, generowanie treści badawczych, analizę danych, interpretację wyników oraz wizualizację danych. Dodatkowo dostarcza informacji od razu podlinkowanych do źródła. Ułatwia również porównywanie wyników badań z innymi badaniami i trendami na rynku i to niemal natychmiast. 

4. Jak Chat GPT może pomóc w optymalizacji SEO

Tak, Chat GPT to również Twój partner w optymalizacji SEO. Pisząc tekst, podpowiada najbardziej rokujące frazy kluczowe, które powinny być zastosowane. Optymalizuje również meta-opisy, tytuły i nagłówki dla każdej strony lub artykułu na Twojej stronie internetowej. Te elementy są bardzo istotne, ponieważ wpływają na klikalność wyników wyszukiwania, dlatego jego sugestie są bezcenne.
Warto pamiętać, że pozycjonowanie strony to proces długotrwały i wymagający ciągłego dostosowywania się do zmieniających się algorytmów wyszukiwarek. Chat GPT może jedynie znacząco ułatwić ten proces, ale nadal jest to zadanie, które wymaga uwagi i zaangażowania człowieka. 

5. Jak Chat GPT może pomóc w podejmowaniu lepszych decyzji

Okazuje się, że Chat GPT chętnie podejmuje się doradztwa w zakresie zarządzania firmą, służąc analizami, przedstawieniem różnych perspektyw, rozwiązań, oczywiście po uprzednim dostarczeniu mu odpowiednich danych, które będzie mógł przetworzyć.

Agencja SEO Lojalni Jak efektywnie korzystać z Chat GPT? Sprawdź 10 najważniejszych sposobów jego wykorzystania w biznesie.


Czy jego pomoc faktycznie rozwiązuje problemy? Jak wynika z poniższej odpowiedzi, są to tylko pomocne sugestie, które warto wziąć pod uwagę. Oznacza to ni mniej ni więcej, że jest to tylko niesamowite narzędzie pracy. Odpowiedzialność zawsze pozostaje po stronie użytkownika.

Agencja SEO Lojalni Jak efektywnie korzystać z Chat GPT? Sprawdź 10 najważniejszych sposobów jego wykorzystania w biznesie.


6. Jak Chat GPT może pomóc w badaniu konkurencji

Badanie konkurencji to kluczowy element strategii biznesowej, a wykorzystanie Chat GPT może znacznie ułatwić ten proces. Ułatwienie tego procesu polega na analizowaniu dostępnych danych o konkurencji. Należy je wcześniej przygotować, np. w formie pytań i odpowiedzi. Chat GPT dzięki algorytmom, jest w stanie wyodrębnić z odpowiedzi kluczowe informacje, a także identyfikować powtarzające się wzorce i tendencje. W dalszych krokach może pomóc w zrozumieniu celów konkurencji, takich jak: zwiększenie udziału w rynku, wprowadzenie nowych produktów, a także identyfikować problemy, z którymi się zmierza konkurencja. 

Bardzo częstą praktyką firm jest przeprowadzenie tzw. analizy SWOT, która pomaga określić własną konkurencyjność na tle innych firm. Badane są  cztery obszary: mocne strony, słabe strony, możliwości i zagrożenia. Chat GPT nie tylko przeprowadza taką analizę, ale zapewnia głębsze zrozumienie, w jaki sposób konkurencja prosperuje oraz wskazuje miejsca, gdzie istnieją potencjalne możliwości wzrostu i doskonalenia. Jest to z pewnością sposób na zdobycie przewagi konkurencyjnej. 

Chcesz być widoczny w swojej okolicy?

Agencja SEO Lojalni Jak efektywnie korzystać z Chat GPT? Sprawdź 10 najważniejszych sposobów jego wykorzystania w biznesie.

7. Jak Chat GPT może pomóc w rozwiązywaniu problemów IT

Pracownicy IT, programiści oraz web developerzy często napotykają w swojej pracy na różne wyzwania natury technicznej, które wymagają czasu i zaawansowanej wiedzy, by je rozwiązać. Czasami są to błędy systemowe, błędy w kodzie strony, alerty, a czasami pojawia się potrzeba poszukiwania nowych rozwiązań, funkcjonalności, które można wdrożyć, np. na stronę sklepu internetowego. Chat GPT jest w stanie napisać całą stronę w HTML, wyłapać błędy, które uniemożliwiają funkcjonowanie aplikacji. Zastosowań jest mnóstwo, dlatego warto mieć swojego prawoskrzydłowego asystenta, który wskaże palcem co nie działa i jak to naprawić. Choć nie jest on w stanie zastąpić programisty, może istotnie przyspieszyć proces tworzenia prostych fragmentów kodu. 

8. Jak Chat GPT może pomóc w rozwijaniu nowych produktów

ChatGPT może analizować ogromne ilości danych, m.in. z mediów społecznościowych, recenzje produktów czy artykuły prasowe. W ten sposób identyfikuje aktualne trendy i preferencje konsumentów. 

Można go wykorzystać również do przeprowadzenia analizy opinii klientów o danym produkcie. Wnioski jakie dostaniemy mogą wskazać bezpośrednio, co jest do poprawy, ale i co jest popularne i pożądane na rynku. 

9. Jak Chat GPT może pomóc w tłumaczeniach i komunikacji

Oczywiście! Jest to jedno z bardziej precyzyjnych zastosowań Chat GPT w biznesie. W porównaniu ze standardowymi tłumaczami takimi jak Google Translate. Chat GPT bardzo dokładnie tłumaczy teksty biorąc pod uwagę intencję i kontekst zdania, czy całej treści. Przekłada się to na skuteczniejszą komunikację między ludźmi innych języków, a to z kolei wpływa na działania biznesowe i ich zasięg międzynarodowy.  

10. Jak Chat GPT może pomóc w edukacji i szkoleniach

Ostatnim zastosowaniem Chat GPT w biznesie, jaki przedstawimy w tym artykule jest możliwość zdobywania wiedzy i nauki nowych umiejętności. Z jego pomocą można tworzyć interaktywne materiały edukacyjne oraz udzielać wsparcia w procesie szkolenia pracowników. Dobrym przykładem jest poniżej opisana platforma do nauki języków obcych Duolingo. 

11. Jak wykorzystać Chat GPT w e-mail marketingu?

Współczesny email marketing przechodzi prawdziwą ewolucję, integrując dotychczasowe narzędzia i technologie ze sztuczną inteligencją taką jak Chat GPT. Nie zawsze jest to integracja bezpośrednia z pomocą, np. API, ale wystarczy skorzystać z jego ogólnodostępnej wersji, by odkryć nowe możliwości w zakresie personalizacji, interakcji i skutecznej komunikacji.

Dlaczego to takie ważne jeśli chodzi o email marketing?
Jeśli nie chcesz być jedną z tych osób, które zaśmiecają skrzynkę swoich odbiorców nieprzemyślanymi wiadomościami, które i tak potraktowane zostaną jako spam, warto zastanowić się nad skuteczniejszą strategią. Strategią, która wyróżni Cię na tle konkurencji.

Przede wszystkim współpracując z Chat GPT możesz połączyć precyzyjne docieranie do swoich odbiorców z tworzeniem treści, które rezonują z nimi na nowym, bardziej indywidualnym poziomie. Jak zatem tę synergię wykorzystać praktycznie w obszarze email marketingu i jakie perspektywy otwierają się nie tylko dla marketerów, ale i dla każdego przedsiębiorcy?

Agencja SEO Lojalni Jak efektywnie korzystać z Chat GPT? Sprawdź 10 najważniejszych sposobów jego wykorzystania w biznesie.

Jak zwiększyć skuteczność e-mail marketingu dzięki personalizacji

Z pewnością wiesz, że personalizacja to to, co klienci lubią najbardziej. Dopieszczony klient angażuje się bardziej. Jednak personalizacja nie ogranicza się jedynie do wstawienia imienia odbiorcy w treść emaila. To znacznie głębszy proces, który obejmuje, m.in. dopasowywanie ofert, czy treści do konkretnych preferencji każdej osoby na liście mailingowej.

To nie jest łatwa droga. Wymaga często, by chat miał dostęp do systemów, w których są przechowywane lub analizowane potrzebne dane. Tutaj mała podpowiedź: dane takie są zbierane przez platformy e-commerce lub systemy CRM, a integracja Chat GPT z tymi narzędziami daje zielone światło dostępowe do tych danych. Mamy dane — możemy działać dalej!

Oto przykładowe zadania, które może wykonać za Ciebie twój prywatny asystent. Zaserwuj mu prompty, które realnie wpłyną na realizację Twojego celu:

  • „Stwórz przykładowy szablon emaila, który personalizuje ofertę produktu X na podstawie wcześniejszych zakupów klienta”.
  • „Opisz strategię segmentacji listy subskrybentów na podstawie ich preferencji zakupowych i zaproponuj treści e-mailowe dopasowane do tych segmentów”.
  • „Zaprojektuj sekwencję powitalnych emaili dla nowych subskrybentów, uwzględniając personalizację treści na podstawie ich zainteresowań wyrażonych podczas rejestracji”.
  • „Przedstaw kilka propozycji dynamicznych bloków treści w emailach, które można personalizować na podstawie aktywności użytkownika na stronie internetowej”.
  • „Zidentyfikuj kluczowe punkty kontaktu z klientem, w których można wprowadzić element personalizacji w ramach cyklu komunikacji e-mailowej”.
  • „Zaproponuj sposób wykorzystania danych demograficznych do personalizacji tytułów i treści w kampaniach e-mailowych”.
  • „Opisz, jak wykorzystać dane dotyczące historii zakupów klientów do kreowania spersonalizowanych rekomendacji produktowych w treściach e-mailowych”.
  • „Zaprojektuj test A/B, aby ocenić skuteczność dwóch różnych wersji personalizacji w treściach emaili dla określonej grupy odbiorców”

12. Jak wykorzystać Chat GPT w kampaniach reklamowych?

Reklama w marketingu jest coraz bardziej wymagająca, ale również i najszybciej rozwija się i chłonie wszelkie nowości. Jej intensywny wzrost zawdzięczamy przede wszystkim sztucznej inteligencji, a dokładnie efektom jakie przynosi: lepsze doświadczenia użytkowników, a co za tym idzie, wyższy współczynnik zaangażowania i konwersji. Tak wysoka skuteczność dotyka niemal całego procesu reklamowego, poczynając od targetowania, badania słów kluczowych, tworzenia treści, czy testowania A/B i to w znacznie krótszym czasie niż do tej pory. Przyjrzyjmy się kilku elementom, które warto objąć mecenatem Chat GPT.

Agencja SEO Lojalni Jak efektywnie korzystać z Chat GPT? Sprawdź 10 najważniejszych sposobów jego wykorzystania w biznesie.

Jak zwiększyć skuteczność kampanii reklamowej dzięki właściwej grupie odbiorców

W pierwszej kolejności warto zaznaczyć, że skuteczność reklam znacząco wzrasta, gdy są one kierowane do konkretnych grup ludzi, uwzględniając ich zainteresowania i preferencje. To nie nowość, lecz sprawdzona zasada, która nie tylko działa obecnie, ale będzie nadal wyznaczać kierunek dla kampanii reklamowych. Jedyne, co się zmienia, to sposób i efekt końcowy. Skuteczny lub mniej skuteczny.

Na szczęście dzięki wykorzystaniu zaawansowanej sztucznej inteligencji, jaką jest Chat GPT, poprzez analizę historii wyszukiwań, nawyków przeglądania, ale też aktywności na platformach społecznościowych, jesteśmy w stanie dokonać właściwej segmentacji.

Przykładowe prompty:

  • „Określ zainteresowania i preferencje użytkowników związane z *technologią na podstawie ich zachowań przeglądania internetu”.
  • „Badając historię zakupów naszych klientów, zidentyfikuj główne kategorie produktów, które cieszą się największym zainteresowaniem. Jakie wzorce zakupowe i preferencje produktowe możemy zauważyć z danych dotyczących naszych klientów?”
  • „Przeanalizuj historię wyszukiwań, nawyki przeglądania klientów i na ich podstawie zidentyfikuj grupy odbiorców na potrzeby kampanii reklamowej”.
  • „Na podstawie analizy zachowań naszych klientów online określ demograficzne, behawioralne i psychograficzne cech grupy docelowej. Jakie inne informacje są kluczowe dla precyzyjnego targetowania?”

Jak zwiększyć skuteczność kampanii reklamowej dzięki właściwie dobranym typom reklam

Idąc dalej, nie poprzestajemy na samej grupie odbiorców. Tak precyzyjne targetowanie, jakie zapewnia nam chat, jest dopiero punktem wyjścia do personalizacji reklamy docelowej. Na jej podstawie jesteśmy w stanie już zrozumieć, że różni odbiorcy mogą wymagać innego rodzaju przekazu. Co więcej, zaczynamy zastanawiać się jakie typy reklam mogą być najbardziej adekwatne dla poszczególnych osób. Chat GPT może pomóc w tym zadaniu, proponując reklamy, które z większym prawdopodobieństwem przemówią do gustu poszczególnych osób, uwzględniając ich unikalne preferencje.

Przykładowe prompty:

  • „Stwórz listę rekomendacji reklamowych dla segmentu użytkowników zainteresowanych produktami *sportowymi, opierając się na analizie ich historii wyszukiwań i zachowań online. Zidentyfikuj konkretne produkty lub tematy, które mogą ich zainteresować”.
  • „Zbadaj preferencje i zachowania użytkowników związane z *podróżami i *turystyką na podstawie ich aktywności w mediach społecznościowych. Opracuj propozycje reklam, które będą bardziej angażujące i spersonalizowane dla tego segmentu odbiorców”.
  • „Wykorzystując historię wyszukiwań i aktywność online, zbadaj preferencje użytkowników dotyczące kategorii *produktów domowych. Stwórz rekomendacje reklamowe dopasowane do indywidualnych gustów każdego użytkownika”.

Jak zwiększyć skuteczność kampanii reklamowej dzięki spersonalizowanym treściom reklamowym

Kolejnym elementem skutecznej reklamy są treści reklamowe. Ich wartość zależy przede wszystkim od dwóch poprzednich etapów: właściwego targetowania i dopasowania typu reklam do odbiorców. Jeśli oba zostały wykonane z dbałością o szczegóły, ten etap będzie o wiele łatwiejszy.

Aby ułatwić go jeszcze bardziej, zaangażuj Chat GPT w tworzenie komunikatów reklamowych. Niech wykaże się kreatywnością. Zadbaj przy tym, by wygenerowane treści były spójne z potrzebami użytkowników. Przełoży się to na większą skuteczność kampanii reklamowej.

Agencja SEO Lojalni Jak efektywnie korzystać z Chat GPT? Sprawdź 10 najważniejszych sposobów jego wykorzystania w biznesie.

Przykładowe prompty:

  • „Opierając się na wcześniej określonych już grupach odbiorców i przypisanych im typom reklam przygotuj treści reklamowe dostosowane dla każdej z tych grup. Treści mają dotyczyć XYZ. Jakie informacje można wykorzystać, aby stworzyć bardziej spersonalizowane treści reklamowe?”
  • „Stwórz spersonalizowaną treść reklamową dla odbiorców X, dotyczącą produktu Y. Jakie kluczowe aspekty powinny być brane pod uwagę w procesie tworzenia treści?”

Należy mieć również świadomość, że narzędzia oparte na sztucznej inteligencji, takie jak Chat GPT, mają swoje granice w kwestii tworzenia tekstów reklamowych. Tekst reklamowy często wymaga ludzkiego wkładu, kreatywności i wyczucia, aby faktycznie oddziaływał na odbiorcę w sposób przekonujący i przyciągający uwagę. AI może wspierać w generowaniu treści poprzez dostarczenie pomysłów lub budowaniu struktury, ale nadal trudno jest mu naśladować subtelności ludzkiego języka, uczucia czy unikalne cechy, które sprawiają, że reklama staje się naprawdę wyjątkowa i atrakcyjna dla odbiorcy.

Dlatego, mimo że narzędzia AI mogą być pomocne w procesie tworzenia tekstów reklamowych, decydujący wpływ na ich efektywność może mieć dodanie czynnika ludzkiego.

13. Chat GPT w social media marketingu

Kolejnym obszarem marketingu, który chętnie jest poddawany optymalizacji, jest obszar social media. Nie jeden social media manager z pomocą Chat GPT generuje różnorodne i angażujące treści dostosowane do konkretnych użytkowników. Osiąga przy tym wysoką skuteczność poprzez większe zaangażowanie użytkowników. Dzięki Chat GPT można również:

  • planować kalendarz treści, a także kalendarz publikacji, uwzględniając tematykę, godziny publikacji i różnorodność treści w celu utrzymania ciągłego zaangażowania;
  • odpowiadać na komentarze i wiadomości w sposób szybki i precyzyjny, zachowując poziom kultury i zrozumienia drugiej strony;
  • otrzymywać informacje na temat aktualnych trendów, hashtagów czy tematów dyskusji w celu dostosowania treści do bieżących zainteresowań użytkowników;
  • analizować dane dotyczące zachowań użytkowników, co z kolei wspiera podejmowanie lepszych decyzji marketingowych.

Jego możliwości są niezwykle szerokie i przydatne. Wpływają też bezpośrednio na wysoką skuteczność strategii marketingowej w social mediach, więc trudno z nich nie skorzystać.

Inne sposoby wykorzystania Chat GPT w marketingu i biznesie

Oszczędzaj czas dzięki szybkiej rekomendacji narzędzi marketingowych

W trakcie wykonywania obowiązków zawodowych zdarzają się sytuacje, gdzie konieczne staje się wdrożenie nowego narzędzia, które zwiększy efektywność danego procesu. To może dotyczyć praktycznie każdej dziedziny Twojej pracy.

Dla przykładu przyjrzyjmy się próbie usprawnienia procesu publikacji postów w mediach społecznościowych. Celem jest więc możliwość publikacji w jednym miejscu wszystkich możliwych formatów w sposób szybki i bezproblemowy. Aby to osiągnąć, konieczne jest wykonanie researchu. To zadanie może absorbować wiele godzin pracy, gdyż istnieje wiele narzędzi do publikacji, a gruntowne zapoznanie się ze specyfikacją każdego z nich pochłania cenny czas. Dzięki Chatowi GPT możemy dokonać wstępnej selekcji i przetestować tylko te propozycje, które najlepiej odpowiadają faktycznym potrzebom.

Agencja SEO Lojalni Jak efektywnie korzystać z Chat GPT? Sprawdź 10 najważniejszych sposobów jego wykorzystania w biznesie.

Zwiększ efektywność analizy marketingowej dzięki szybkim formułom Excela

W analizie marketingowej Excel jest niezwykle użytecznym narzędziem do przeprowadzania różnorodnych obliczeń i analizy danych. Przy czym nie musisz być analitykiem i pamiętać wszystkich tych skomplikowanych formuł. Chat GPT może niezwykle szybko odnaleźć je dla Ciebie, a nawet dokonać obliczeń, np. wyliczyć zwrot z inwestycji z różnych kampanii marketingowych lub kanałów reklamowych.

Agencja SEO Lojalni Jak efektywnie korzystać z Chat GPT? Sprawdź 10 najważniejszych sposobów jego wykorzystania w biznesie.

Upraszczaj trudne zagadnienia marketingowe

Chat GPT jest również niezwykle pomocny w upraszczaniu skomplikowanych zagadnień marketingowych, tłumacząc je w sposób zrozumiały dla każdego. W jakich sytuacjach może się to sprawdzić? Przykładem może być przygotowanie zwykłych postów w social mediach, gdzie wymogiem jest ograniczona liczba znaków, prostota i atrakcyjność. To bardzo wysoko postawiona poprzeczka, gdy chodzi o zagadnienia bardziej złożone niż CTA. Upraszczanie nie leży w naturze większości z nas, dlatego warto skorzystać w takim przypadku z pomocy Chat GPT.

Agencja SEO Lojalni Jak efektywnie korzystać z Chat GPT? Sprawdź 10 najważniejszych sposobów jego wykorzystania w biznesie.

Wygeneruj pytania do ankiety

Interesują Cię preferencje Twoich klientów co do kupowanych produktów, satysfakcja, czy ich oczekiwania względem usług? By dotrzeć do tych informacji, warto przygotować ankietę, która pomoże zebrać potrzebne informacje. Jej konstrukcja powinna być jak najprostsza, ale też umożliwiająca, otrzymanie interesujących Cię informacji.

Chat GPT może wygenerować zarówno pytania otwarte jak i zamknięte, które będą miały sens i będą zrozumiałe dla respondentów. Może również pomóc w różnicowaniu pytań, co pozwala dostrzec szerszą perspektywę zagadnienia.

Pamiętaj (jak zawsze przy pracy z chatem), że wygenerowane pytania mogą wymagać ewentualnej modyfikacji i dopasowania do kontekstu badania, dlatego pomoc Chat GPT potraktuj tylko jako wsparcie Twojego procesu twórczego.

Agencja SEO Lojalni Jak efektywnie korzystać z Chat GPT? Sprawdź 10 najważniejszych sposobów jego wykorzystania w biznesie.

4 przykłady zastosowania Chat GPT w biznesie

Duolingo bardzo pomysłowo wykorzystuje GPT-4 od OpenAI. Z sukcesem wdrożyli dwie funkcje, które sprawiają, że nauka języków jest bardziej skuteczna i przyjemna:

  • możliwość przeprowadzenia konwersacji z AI, która pozwala uczniom na praktykowanie umiejętności rozmów w czasie rzeczywistym i bez presji
  • możliwość sprawdzenia od razu odpowiedzi i wyjaśnia zasady, gdy uczeń popełni błąd
Agencja SEO Lojalni Jak efektywnie korzystać z Chat GPT? Sprawdź 10 najważniejszych sposobów jego wykorzystania w biznesie.
Aplikacja Duolingo do przeprowadzania konwersacji

Be My Eyes stworzyło Wirtualnego Wolontariusza w swojej aplikacji, który pomaga osobom niewidomym lub niedowidzącym w codziennych zadaniach. Aplikacja potrafi nie tylko rozpoznawać obrazy i teksty, ale także analizować i wyjaśniać kontekst i znaczenie tego, co widzi.

Stripe, ceniona na całym świecie platforma płatnicza, jest przykładem firmy, która doskonale wykorzystała potencjał Chat GPT-4. Jej sukces oparty jest, m.in. na indywidualnym wsparciu klienta i to w wielu językach, a także szybkim i precyzyjnym reagowaniu na pytania techniczne. To zdecydowanie przyspiesza proces rozwiązywania problemów i ułatwia użytkownikom korzystanie z platformy.

Co ciekawe Chat GPT wykorzystywany jest również przez Stripe do wykrywania potencjalnych oszustw. To dzięki zaawansowanym algorytmom może skutecznie monitorować transakcje i sygnalizować podejrzane działania.

Zapier, z kolei postawił na automatyzację powtarzających się zadań wykonywanych każdego dnia. Dzięki integracji z Chat GPT proponuje tworzenie skrótów do zadań tzw. Zaps. Pozwala to na, np. automatyczne udostępnienie artykułu pracownikom, zapisywanie adresu URL i wiele innych. Wystarczy tylko zaimplementować rozszerzenie Zapier Chrome.

Jakie ograniczenia ma Chat GPT

Czy ChatGPT jest pozbawiony wad? Czy warto polegać na informacjach, które dostarcza w odpowiedzi na nasze zapytania? Niestety, sztuczna inteligencja ma swoje ograniczenia, które sprawiają, że nie zawsze możemy całkowicie polegać na jej wynikach. Jednym z dobrze znanych problemów jest tzw. “halucynowanie”. Polega on na generowaniu treści, które nie mają odzwierciedlenia w rzeczywistości. Wynika to przede wszystkim z braku danych w jego bazie wiedzy. Nie zapomnijmy, że odpowiedzi, które otrzymujemy od Chat GPT bazują na informacjach, które zostały mu wcześniej udostępnione (w bazie wiedzy). Przy braku informacji może próbować generować odpowiedzi na podstawie podobnych informacji, które posiada, co może prowadzić do błędów. GPT-4 radzi sobie lepiej z eliminowaniem halucynacji w porównaniu do GPT-3.5, ale nadal nie jest to technologia wolna od błędów.

Agencja SEO Lojalni Jak efektywnie korzystać z Chat GPT? Sprawdź 10 najważniejszych sposobów jego wykorzystania w biznesie.
Źródło: GPT-4 (openai.com)
Dokładność Chat GPT

GPT-4, choć bardziej zaawansowany, również ma pewne ograniczenia, ponieważ jego bazowe dane mają określoną datę „odcięcia” – z reguły będzie to wrzesień 2021 lub początek 2022 r. Więc użytkownicy muszą pamiętać, że dla wydarzeń po tej dacie może być konieczna weryfikacja informacji.

Kolejnymi problemami występującym dość często jest gubienie wątku, kontekstu rozmowy, błędne interpretacje zapytania. Chat dość szybko gubi się jeśli zadamy pytanie zbyt mało precyzyjne. Żeby temu zapobiec stosowane są tzw. prompty, czyli odpowiednie polecenia lub pytania, które generują właściwą odpowiedź. Aby wynik był jak najbardziej precyzyjny, powstały bazy promptów.

Ze względu na to, że Chat GPT uczy się od nas ludzi, może uczyć się również naszych złych wzorców myślowych. Mowa jest tutaj o uprzedzeniach rasowych, czy dyskryminacji ze względu na płeć. Open AI potwierdza, że “system dziedziczy różne uprzedzenia z danych treningowych, a jego wyniki czasami wzmacniają stereotypy społeczne”. Jednak, co widać na poniższym wykresie zagrożenie to zostało zredukowane wraz z nowszą wersją o 82% w porównaniu z GPT-3.5.

Agencja SEO Lojalni Jak efektywnie korzystać z Chat GPT? Sprawdź 10 najważniejszych sposobów jego wykorzystania w biznesie.
Źródło: GPT-4 (openai.com)
Wskaźnik nieprawidłowego zachowania Chat GPT

Jakie zagrożenia Chat GPT

Każda nowa technologia, może stwarzać ryzyko naruszenia prywatności i bezpieczeństwa. W przypadku Chat GPT istnieje pewne ryzyko, że może być wykorzystywany do działań nieetycznych, takich jak oszustwa internetowe, czy próby uzyskania poufnych informacji od użytkowników.

Na co jeszcze warto zwrócić uwagę? Chat z łatwością generuje teksty ale tworząc je opiera się na materiałach innych autorów, co może w konsekwencji doprowadzić do naruszenia praw autorskich. W związku z tym zalecamy ostrożność w korzystaniu z Chat GPT. 

Kolejne zagrożenie to możliwość szerzenia dezinformacji, poprzez generowanie treści łudząco podobnych do tych tworzonych przez człowieka, ale przy tym wprowadzających w błąd. Stosuje się je w celu wywierania wpływu, na kształtowanie konkretnych opinii, chociażby na opinię publiczną. 

Z pewnością wszyscy widzimy tutaj dużą potrzebę regulacji prawnych, które pozwoliłyby kontrolować sztuczną inteligencję. 

Open AI badając i przyglądając się istniejącym i pojawiającym się ryzykom, zauważyło pewną prawidłowość – dodatkowe możliwości GPT to kolejne pokłady zagrożeń, które przerastają naszą wyobraźnię. Dlatego badaniami nad tym aspektem GPT zajmują się specjaliści wielu sektorów, w tym cyberbezpieczeństwa.  Bądźmy więc czujni i zachowajmy zasadę ograniczonego zaufania, nie tylko na drodze jadąc samochodem.

Jaka jest przyszłość Chat GPT

Przyszłość Chat GPT i innych podobnych technologii, pomimo pojawiających się zagrożeń, jest częściowo ujawniona, ponieważ rozwijają się one bardzo dynamicznie i nieustannie wprowadza się do nich ulepszenia. OpenAI często prezentuje nowe wersje i możliwości swoich modeli w formie beta, co pozwala na testowanie ich przez użytkowników i zbieranie opinii oraz danych, które pomagają dalej je udoskonalać. 

AI będzie z pewnością jeszcze bardziej zaawansowana, intuicyjna i bardziej dostosowana do indywidualnych potrzeb użytkowników. Wygląda to naprawdę obiecująco.

Zwiększ swoją widoczność w Google dzięki profesjonalnej wizytówce!

Agencja SEO Lojalni Jak efektywnie korzystać z Chat GPT? Sprawdź 10 najważniejszych sposobów jego wykorzystania w biznesie.

10 powodów dlaczego warto wykorzystać Chat GPT w biznesie i marketingu. Podsumowanie

Z treści wpisu wyłania się jasny wniosek: Chat GPT to niezwykłe narzędzie, które otwiera przed nami wiele możliwości. Jego zdolność do generowania inteligentnych odpowiedzi i umiejętność dostosowania przekazu do indywidualnych potrzeb czynią go kluczowym elementem w dzisiejszym biznesie. Dzięki niemu możemy zwiększyć produktywność pracowników, skrócić czas wykonywania zadań i wzmocnić umiejętności zespołu – to marzenie każdego managera!

Zachęcamy Cię do eksperymentowania z wykorzystaniem Chat GPT w swojej działalności. To narzędzie może odmienić sposób, w jaki prowadzisz obsługę klienta, tworzysz treści czy analizujesz konkurencję. Pozwól tej technologii stać się Twoim sojusznikiem w dążeniu do sukcesu biznesowego, ale nie zapomnij też o odpowiedzialności, która nadal pozostaje po Twojej stronie.

Jeśli masz ochotę podzielić się swoimi doświadczeniami z Chat GPT, serdecznie zapraszamy do zadawania pytań i dzielenia się swoimi przemyśleniami w komentarzach do tego wpisu. Razem możemy jeszcze bardziej zgłębić tajniki tej fascynującej technologii.

Inni przeczytali także:

Czy ChatGPT to przyszłość content marketingu?
102 prompty Chat GPT dla przedsiębiorcy
Czy AI zastąpi SEO?
Jak wykorzystać Chat GPT w marketingu

Scroll to Top