Widoczność strony to jeden z pierwszych efektów pozycjonowania, który potwierdza, że Twoja strategia zmierza we właściwym kierunku. Sprawdźmy zatem, czym dokładnie jest widoczność witryny i co możesz zrobić, by ją poprawić.
Widoczność strony w pozycjonowaniu – co to jest?
Czym jest widoczność strony? To liczba fraz, na które Twoja strona jest widoczna w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania Google. Dla strategii SEO szczególnie istotna jest widoczność fraz w top3, top10 czy top20 wyników wyszukiwania, czyli na najwyższych pozycjach. im lepsza widoczność, czyli im więcej fraz na pozycjach w top3 i top10, tym większa szansa, że użytkownik kliknie w link prowadzący do Twojej witryny. Badania pokazują, że niewielki odsetek użytkowników trafia to wyników poniżej top10. To główny powód, dla którego warto zainwestować w pozycjonowanie strony.
Jak sprawdzić widoczność strony?
Pojęcie widoczności strony zostało spopularyzowane za pośrednictwem narzędzi, za pomocą których można sprawdzić liczbę fraz w top3 czy top10 dla danego adresu URL czy całej witryny. Narzędzia te to na przykład Senuto czy Semstorm. W naszej pracy do weryfikacji widoczności stron klientów wykorzystujemy Senuto. Po wpisaniu adresu URL strony narzędzie pokazuje wykres, który obrazuje widoczność strony w określonym czasie. Możemy sprawdzić, czy widoczność wzrasta, czy wręcz przeciwnie – fraz w top3 czy top10 jest coraz mniej. Narzędzie prezentuje także frazy, które w określonym przedziale czasowym odnotowały największe wzrosty oraz spadki. Warto pamiętać, że w niektórych narzędziach pod podjęciem widoczność mieści się szacowany ruch, który witryna może uzyskać na podstawie danej liczby i jakości fraz w top3, top10 czy top50. Weryfikując widoczność, warto sprawdzić, czy strona jest widoczna na frazy, które są faktycznie powiązane z ofertą i dotyczą produktów czy usług, które zapewnia Twoja firma.
Pamiętaj, że wysoka widoczność to pierwszy krok na drodze do wzrostu ruchu na stronie i przyciągnięcia większej liczby konwersji.
Jak poprawić widoczność Twojej strony w Google? 6 przydatnych wskazówek
Nie wiesz, jak poprawić widoczność Twojej strony w wyszukiwarce Google? Poniżej znajdziesz 6 przydatnych wskazówek, dzięki którym zwiększysz widoczność witryny na kluczowe frazy powiązane z Twoją ofertą.
Jak zwiększyć widoczność strony w Google poprzez optymalizację title i description?
Title i description to tytuł i opis strony umieszczony w kodzie HTML, który wyświetla się pod adresem Url strony w wyszukiwarce Google w odpowiedzi na zapytanie użytkownika. Dobrze zoptymalizowany tytuł strony ma duży wpływ na widoczność witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Jak zoptymalizować title strony www, by poprawić widoczność?
- Umieść w tytule strony główną frazę kluczową, na którą chcesz pozycjonować daną stronę.
- Unikaj powtarzania w tytule strony nagłówka H1.
- Zadbaj o krótki i zwięzły tekst – całość nie może przekraczać 50-70 znaków ze spacjami.
- Umieść w treści wezwanie do działania, które zachęca użytkownika do kliknięcia w link.
- Zadbaj, by każda podstrona w witrynie miała unikalny tytuł. Powielanie title może przynieść efekty odwrotne od zamierzonych.
- Sprawdź w narzędziach (np. Netpeak Spider) błędy w zakresie tytułu strony (np. brak tytułu, pawilony tytuł itp.).
- Unikaj upychanie słów kluczowych w tytule – umieść w nim frazę główną i maksymalnie dwie frazy dodatkowe.
Jak zwiększyć widoczność strony poprzez content marketing?
Content is king (treść jest królem) to hasło jest wciąż aktualne w pozycjonowaniu stron. Przydatne i atrakcyjne oraz wartościowe treści to skuteczny sposób na poprawę i zwiększenie widoczności Twojej strony na kluczowe frazy w wyszukiwarce Google. Jak za pomocą treści wzmocnić efekty pozycjonowania i zwiększyć liczbę fraz na wysokich pozycjach?
- Pisanie tekstów poprzedź dogłębną analizą słów kluczowych za pomocą narzędzi – Google Keyword Planner, Senuto, Answer the Public. Dla każdego adresu URL w witrynie przygotuj listę fraz, na które chcesz go pozycjonować.
- Uwzględniaj w treściach frazy kluczowe w sposób naturalny – unikaj upychania fraz, spraw, by nie utrudniały one czytania treści.
- Każdą z fraz umieść w treści kilkukrotnie – w formie odmienionej i nieodmienionej.
- Zadbaj nie tylko o frazy, ale także o oczekiwania użytkowników – umieść w treściach informacje, które mogą być dla nich istotne i zachęcają do większego zaangażowania oraz do konwersji.
- Pisz przede wszystkim dla ludzi, a dopiero potem dla robotów Google.
- Umieszczaj frazy w nagłówkach oraz w głównej treści.
- Zadbaj o unikalność treści – nie powielaj treści zarówno w obrębie witryny, jak i nie kopiuj informacji z innych, zewnętrznych stron.
- Utwórz blog, za pośrednictwem którego zbudujesz widoczność na frazy poradnikowe i edukacyjne, a także frazy w formie pytań.
- Zadbaj o optymalną długość treści – zbyt krótka treść nie zapewni wysokiej widoczności, a zbyt długa może zniechęcić użytkownika. Przeanalizuj konkurencyjne strony pod kątem długości treści i przygotuj content zbliżonej długości.
- Zadbaj o hierarchię nagłówków – każda strona powinna zawierać tylko jeden nagłówek H1, a następnie nagłówki H2 i, opcjonalnie, H3. Wykorzystaj w nagłówkach frazy główne, dodatkowe, a także frazy z długiego ogona.
Jak poprawić widoczność strony za pomocą linków przychodzących?
Jednym z najważniejszych czynników rankingowych w pozycjonowaniu jest profil linków przychodzących, czyli liczba i jakość linków prowadzących do danej strony. Im więcej linków wysokiej jakości linkuje do Twojej witryny, tym wyższa może być widoczność. Jak zadbać o profil linków, by zapewnić wzrost widoczności witryny?
- Szukaj do linkowania stron powiązanych tematycznie z Twoją witryną.
- Unikaj serwisów wymiany linków oraz kupowania linków.
- Wykorzystaj okazję do linkowania, takie jak wystąpienie na konferencji branżowej.
- Pozyskuj linki o znaczeniu lokalnym, np. ze stron miejskich czy gminnych oraz stron lokalnych gazet czy katalogów firm.
- Szukaj do linkowania stron, które mają wysoką widoczność i ruch w Google.
- Analizuj przyrost i stan profilu linków w narzędziach, np. Google Search Console czy Ahrefs.
Jak zwiększyć widoczność strony poprzez optymalizację techniczną?
Na widoczność strony w wyszukiwarce Google wpływa także poziom optymalizacji technicznej strony. Obejmuje on wszystkie elementy na stronie poza treściami. O jakie elementy technicznego SEO warto zadbać, mając na uwadze wzrost widoczności? Są to:
- optymalizacja adresów URL – dobrze zoptymalizowane adresy URL informują roboty Google, o czym jest dana podstrona, i pozwalają im lepiej dopasować zawartość strony do wyszukiwanego hasła,
- optymalizacja title i description – dobrze zoptymalizowany tytuł strony zawiera frazy kluczowe i w ten sposób poprawia widoczność,
- instalacja certyfikatu SSL – brak certyfikatu SSL może sprawić, że strona nie będzie mogła zostać wyświetlona mimo wysokiej widoczności,
- optymalizacja mobilna strony – brak dopasowania strony do urządzeń mobilnych sprawia, że strona może w ogóle nie być uwzględniania w organicznych wynikach wyszukiwania,
- poprawa szybkości ładowania witryny – im szybciej ładuje się witryna, tym wyższa może być jej widoczność w bezpłatnych wynikach Google,
- optymalizację linkowania wewnętrznego – dobrze zoptymalizowana struktura linków wewnętrznych ułatwia poruszanie się po stronie robotom Google, a to może przełożyć się na wyższą widoczność,
- wdrożenie przekierowań i linków kanonicznych, dzięki czemu w organicznych wynikach wyszukiwania pojawi się właściwa strona,
- wdrożenie mapy strony oraz pliku robots.txt, co ułatwia indeksowanie witryny i wyświetlenie jej w wyszukiwarce Google.
Jak poprawić widoczność strony poprzez pozycjonowanie lokalne?
Pozycjonowanie lokalne to świetny sposób na poprawę widoczności strony. Dzięki działaniom z zakresu lokalnego SEO Twoja strona znajdzie się na wyższych pozycjach na frazy powiązane z lokalizacją. Dlaczego jeszcze warto zainwestować w lokalne SEO do wzrostu widoczności?
- Pozycjonowanie lokalne szybciej przynosi zamierzone efekty, ponieważ konkurujesz o wysokie pozycje z mniejszą liczbą firm.
- Lokalne SEO jest tańsze od pozycjonowania szerokiego.
- Z zalet lokalnego pozycjonowania mogą skorzystać nie tylko niewielkie firmy działające na regionalnym rynku, ale także firmy, które mają swoje oddziały w różnych lokalizacjach w Polsce.
Co obejmuje pozycjonowanie lokalne?
- Pozyskiwanie linków z lokalnych stron i portali ogłoszeniowych.
- Uwzględnianie lokalizacji w treściach (nazwa miasta, dzielnicy, gminy itp.).
- Rozbudowę struktury strony z uwzględnieniem lokalizacji – przygotowanie dla każdej usługi podstrony dla konkretnej lokalizacji.
- Utworzenie profilu firmy w Google.
Jak zwiększyć widoczność za pomocą profilu firmy w Google?
Jak zwiększyć widoczność strony na rynku lokalnym? Postaw na profil firmy w Google. Założysz go zupełnie za darmo. Odpowiednio zoptymalizowany i regularnie aktualizowany profil może zwiększyć widoczność Twojej firmy w Google oraz ruch w Twoim stacjonarnym punkcie sprzedaży. Jak zadbać o profil firmy w Google, by zwiększyć widoczność?
- Dodaj do profilu firmy informacje, takie jak: adres siedziby, telefon, godziny otwarcia.
- Uzupełnij profil firmy o zdjęcia czy wirtualny spacer.
- Aktywnie pozyskuj opinie klientów w profilu firmy w Google – stanowią one czynnik rankingowy w pozycjonowaniu lokalnym.
- W razie potrzeby dokonaj zmian w wizytówce, np. w zakresie godzin funkcjonowania czy działalności w dni wolne i święta.
Jak zwiększyć widoczność strony w Google? Podsumowanie
Wysoka widoczność w wyszukiwarce Google to pierwszy krok do sukcesu w pozycjonowaniu stron. Przy odrobinie wysiłku wraz ze wzrostem widoczność zanotujesz wzrost ruchu oraz konwersji na stronie internetowej. Zastosuj powyższe wskazówki i zaprowadź swoją stronę na szczyt bezpłatnych wyników wyszukiwania.
Inni przeczytali także:
Jak zwiększyć konwersję na stronie internetowej?
Co to są linki wychodzące? Sprawdź, jakie przynoszą korzyści
Jak wybrać agencję seo? Poznaj wskazówki dla Twojej firmy
Co to jest audyt SEO? Sprawdź co musi zawierać!