Jak poprawić widoczność strony? 6 skutecznych sposobów
Widoczność strony to jeden z pierwszych efektów pozycjonowania, który potwierdza, że Twoja strategia zmierza we właściwym kierunku. Sprawdźmy zatem, czym dokładnie jest widoczność witryny i co możesz zrobić, by ją poprawić.
Widoczność strony w pozycjonowaniu - co to jest?
Czym jest widoczność strony? To liczba fraz, na które Twoja strona jest widoczna w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania Google. Dla strategii SEO szczególnie istotna jest widoczność fraz w top3, top10 czy top20 wyników wyszukiwania, czyli na najwyższych pozycjach. im lepsza widoczność, czyli im więcej fraz na pozycjach w top3 i top10, tym większa szansa, że użytkownik kliknie w link prowadzący do Twojej witryny. Badania pokazują, że niewielki odsetek użytkowników trafia to wyników poniżej top10. To główny powód, dla którego warto zainwestować w pozycjonowanie strony.
Jak sprawdzić widoczność strony?
Pojęcie widoczności strony zostało spopularyzowane za pośrednictwem narzędzi, za pomocą których można sprawdzić liczbę fraz w top3 czy top10 dla danego adresu URL czy całej witryny. Narzędzia te to na przykład Senuto czy Semstorm. W naszej pracy do weryfikacji widoczności stron klientów wykorzystujemy Senuto. Po wpisaniu adresu URL strony narzędzie pokazuje wykres, który obrazuje widoczność strony w określonym czasie. Możemy sprawdzić, czy widoczność wzrasta, czy wręcz przeciwnie - fraz w top3 czy top10 jest coraz mniej. Narzędzie prezentuje także frazy, które w określonym przedziale czasowym odnotowały największe wzrosty oraz spadki. Warto pamiętać, że w niektórych narzędziach pod podjęciem widoczność mieści się szacowany ruch, który witryna może uzyskać na podstawie danej liczby i jakości fraz w top3, top10 czy top50. Weryfikując widoczność, warto sprawdzić, czy strona jest widoczna na frazy, które są faktycznie powiązane z ofertą i dotyczą produktów czy usług, które zapewnia Twoja firma.
Pamiętaj, że wysoka widoczność to pierwszy krok na drodze do wzrostu ruchu na stronie i przyciągnięcia większej liczby konwersji.
Jak poprawić widoczność Twojej strony w Google? 6 przydatnych wskazówek
Nie wiesz, jak poprawić widoczność Twojej strony w wyszukiwarce Google? Poniżej znajdziesz 6 przydatnych wskazówek, dzięki którym zwiększysz widoczność witryny na kluczowe frazy powiązane z Twoją ofertą.
Jak zwiększyć widoczność strony w Google poprzez optymalizację title i description?
Title i description to tytuł i opis strony umieszczony w kodzie HTML, który wyświetla się pod adresem Url strony w wyszukiwarce Google w odpowiedzi na zapytanie użytkownika. Dobrze zoptymalizowany tytuł strony ma duży wpływ na widoczność witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Jak zoptymalizować title strony www, by poprawić widoczność?
- Umieść w tytule strony główną frazę kluczową, na którą chcesz pozycjonować daną stronę.
- Unikaj powtarzania w tytule strony nagłówka H1.
- Zadbaj o krótki i zwięzły tekst - całość nie może przekraczać 50-70 znaków ze spacjami.
- Umieść w treści wezwanie do działania, które zachęca użytkownika do kliknięcia w link.
- Zadbaj, by każda podstrona w witrynie miała unikalny tytuł. Powielanie title może przynieść efekty odwrotne od zamierzonych.
- Sprawdź w narzędziach (np. Netpeak Spider) błędy w zakresie tytułu strony (np. brak tytułu, pawilony tytuł itp.).
- Unikaj upychanie słów kluczowych w tytule - umieść w nim frazę główną i maksymalnie dwie frazy dodatkowe.
Jak zwiększyć widoczność strony poprzez content marketing?
Content is king (treść jest królem) to hasło jest wciąż aktualne w pozycjonowaniu stron. Przydatne i atrakcyjne oraz wartościowe treści to skuteczny sposób na poprawę i zwiększenie widoczności Twojej strony na kluczowe frazy w wyszukiwarce Google. Jak za pomocą treści wzmocnić efekty pozycjonowania i zwiększyć liczbę fraz na wysokich pozycjach?
- Pisanie tekstów poprzedź dogłębną analizą słów kluczowych za pomocą narzędzi - Google Keyword Planner, Senuto, Answer the Public. Dla każdego adresu URL w witrynie przygotuj listę fraz, na które chcesz go pozycjonować.
- Uwzględniaj w treściach frazy kluczowe w sposób naturalny - unikaj upychania fraz, spraw, by nie utrudniały one czytania treści.
- Każdą z fraz umieść w treści kilkukrotnie - w formie odmienionej i nieodmienionej.
- Zadbaj nie tylko o frazy, ale także o oczekiwania użytkowników - umieść w treściach informacje, które mogą być dla nich istotne i zachęcają do większego zaangażowania oraz do konwersji.
- Pisz przede wszystkim dla ludzi, a dopiero potem dla robotów Google.
- Umieszczaj frazy w nagłówkach oraz w głównej treści.
- Zadbaj o unikalność treści - nie powielaj treści zarówno w obrębie witryny, jak i nie kopiuj informacji z innych, zewnętrznych stron.
- Utwórz blog, za pośrednictwem którego zbudujesz widoczność na frazy poradnikowe i edukacyjne, a także frazy w formie pytań.
- Zadbaj o optymalną długość treści - zbyt krótka treść nie zapewni wysokiej widoczności, a zbyt długa może zniechęcić użytkownika. Przeanalizuj konkurencyjne strony pod kątem długości treści i przygotuj content zbliżonej długości.
- Zadbaj o hierarchię nagłówków - każda strona powinna zawierać tylko jeden nagłówek H1, a następnie nagłówki H2 i, opcjonalnie, H3. Wykorzystaj w nagłówkach frazy główne, dodatkowe, a także frazy z długiego ogona.
Jak poprawić widoczność strony za pomocą linków przychodzących?
Jednym z najważniejszych czynników rankingowych w pozycjonowaniu jest profil linków przychodzących, czyli liczba i jakość linków prowadzących do danej strony. Im więcej linków wysokiej jakości linkuje do Twojej witryny, tym wyższa może być widoczność. Jak zadbać o profil linków, by zapewnić wzrost widoczności witryny?
- Szukaj do linkowania stron powiązanych tematycznie z Twoją witryną.
- Unikaj serwisów wymiany linków oraz kupowania linków.
- Wykorzystaj okazję do linkowania, takie jak wystąpienie na konferencji branżowej.
- Pozyskuj linki o znaczeniu lokalnym, np. ze stron miejskich czy gminnych oraz stron lokalnych gazet czy katalogów firm.
- Szukaj do linkowania stron, które mają wysoką widoczność i ruch w Google.
- Analizuj przyrost i stan profilu linków w narzędziach, np. Google Search Console czy Ahrefs.
Jak zwiększyć widoczność strony poprzez optymalizację techniczną?
Na widoczność strony w wyszukiwarce Google wpływa także poziom optymalizacji technicznej strony. Obejmuje on wszystkie elementy na stronie poza treściami. O jakie elementy technicznego SEO warto zadbać, mając na uwadze wzrost widoczności? Są to:
- optymalizacja adresów URL - dobrze zoptymalizowane adresy URL informują roboty Google, o czym jest dana podstrona, i pozwalają im lepiej dopasować zawartość strony do wyszukiwanego hasła,
- optymalizacja title i description - dobrze zoptymalizowany tytuł strony zawiera frazy kluczowe i w ten sposób poprawia widoczność,
- instalacja certyfikatu SSL - brak certyfikatu SSL może sprawić, że strona nie będzie mogła zostać wyświetlona mimo wysokiej widoczności,
- optymalizacja mobilna strony - brak dopasowania strony do urządzeń mobilnych sprawia, że strona może w ogóle nie być uwzględniania w organicznych wynikach wyszukiwania,
- poprawa szybkości ładowania witryny - im szybciej ładuje się witryna, tym wyższa może być jej widoczność w bezpłatnych wynikach Google,
- optymalizację linkowania wewnętrznego - dobrze zoptymalizowana struktura linków wewnętrznych ułatwia poruszanie się po stronie robotom Google, a to może przełożyć się na wyższą widoczność,
- wdrożenie przekierowań i linków kanonicznych, dzięki czemu w organicznych wynikach wyszukiwania pojawi się właściwa strona,
- wdrożenie mapy strony oraz pliku robots.txt, co ułatwia indeksowanie witryny i wyświetlenie jej w wyszukiwarce Google.
Jak poprawić widoczność strony poprzez pozycjonowanie lokalne?
Pozycjonowanie lokalne to świetny sposób na poprawę widoczności strony. Dzięki działaniom z zakresu lokalnego SEO Twoja strona znajdzie się na wyższych pozycjach na frazy powiązane z lokalizacją. Dlaczego jeszcze warto zainwestować w lokalne SEO do wzrostu widoczności?
- Pozycjonowanie lokalne szybciej przynosi zamierzone efekty, ponieważ konkurujesz o wysokie pozycje z mniejszą liczbą firm.
- Lokalne SEO jest tańsze od pozycjonowania szerokiego.
- Z zalet lokalnego pozycjonowania mogą skorzystać nie tylko niewielkie firmy działające na regionalnym rynku, ale także firmy, które mają swoje oddziały w różnych lokalizacjach w Polsce.
Co obejmuje pozycjonowanie lokalne?
- Pozyskiwanie linków z lokalnych stron i portali ogłoszeniowych.
- Uwzględnianie lokalizacji w treściach (nazwa miasta, dzielnicy, gminy itp.).
- Rozbudowę struktury strony z uwzględnieniem lokalizacji - przygotowanie dla każdej usługi podstrony dla konkretnej lokalizacji.
- Utworzenie profilu firmy w Google.
Jak zwiększyć widoczność za pomocą profilu firmy w Google?
Jak zwiększyć widoczność strony na rynku lokalnym? Postaw na profil firmy w Google. Założysz go zupełnie za darmo. Odpowiednio zoptymalizowany i regularnie aktualizowany profil może zwiększyć widoczność Twojej firmy w Google oraz ruch w Twoim stacjonarnym punkcie sprzedaży. Jak zadbać o profil firmy w Google, by zwiększyć widoczność?
- Dodaj do profilu firmy informacje, takie jak: adres siedziby, telefon, godziny otwarcia.
- Uzupełnij profil firmy o zdjęcia czy wirtualny spacer.
- Aktywnie pozyskuj opinie klientów w profilu firmy w Google - stanowią one czynnik rankingowy w pozycjonowaniu lokalnym.
- W razie potrzeby dokonaj zmian w wizytówce, np. w zakresie godzin funkcjonowania czy działalności w dni wolne i święta.
Jak zwiększyć widoczność strony w Google? Podsumowanie
Wysoka widoczność w wyszukiwarce Google to pierwszy krok do sukcesu w pozycjonowaniu stron. Przy odrobinie wysiłku wraz ze wzrostem widoczność zanotujesz wzrost ruchu oraz konwersji na stronie internetowej. Zastosuj powyższe wskazówki i zaprowadź swoją stronę na szczyt bezpłatnych wyników wyszukiwania.
Dodaj komentarz
Twój adres e-mail nie będzie publikowany. Pola wymagane zostaną oznazcone*